„SEO blog”
top2
2019.10.16.

Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) v roku 2019: Úvod a základ

 Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) v roku 2019:

Čo je to SEO?

SEO Reporting

Search Engine Optimization (SEO) je proces zlepšovania organického vzhľadu webových stránok vo vyhľadávačoch. Tu sa snažíme získať výraz čo najbližší organickým, normálnym výsledkom.

"Pri optimalizácii vyhľadávacieho nástroja sa zameriavame na organické, tj neplatené výsledky vyhľadávania.

 

Okrem toho sú platené reklamy v kategórii Google PPC (Pay-Per-Click). Tu platíme za to, aby sme náš obsah dostali na správne miesto v reklamách za konkrétnych podmienok. Toto sa často označuje ako SEA alebo Inzercia vo vyhľadávačoch.

 
Tieto dve kategórie spolu tvoria SEM (Search Engine Marketing).
 
Takže stojí za to vidieť, že SEM nie je nič viac ako SEO + PPC. Mnoho ľudí si to mätú a PPC sa tiež považuje za súčasť SEO.
 
SEM, marketing vyhľadávacích nástrojov
 
Google je najväčší vyhľadávací nástroj na svete, takže je to len bod, ale tieto základy platia aj pre iné hlavné vyhľadávacie nástroje (Yahoo, Bing, DuckDuckGo) alebo iné špičkové vyhľadávacie nástroje (Youtube, SEO, LinkedIn).
 
 
Základy optimalizácie vyhľadávacích nástrojov
 
 
Spôsob klasifikácie webovej stránky podľa výrazu ovplyvňuje veľa faktorov. Z nich sa v súčasnosti považujú za 3 najdôležitejšie skupiny:
 
1. Aká je technická štruktúra stránky? (technické SEO)
2. Ako dobrý je obsah na stránke pre dané kľúčové slovo / frázu / tému? (na stránke, SEO s obsahom)
3. Koľko ďalších webových stránok na tento web / obsah odkazuje ako na autoritatívny zdroj? (SEO mimo stránky)
 
Samozrejme existuje mnoho ďalších faktorov, ktoré hrajú alebo môžu hrať v rebríčku Google (napr. Algoritmus RankBrain, vek domény atď.), Ale tieto tri kategórie v podstate určujú pozíciu stránky.
 
Na základe toho by ste mali rozdeliť optimalizáciu vyhľadávacieho nástroja do týchto troch hlavných sekcií:
  1.  Technické SEO
  2.  SEO na webe / SEO na webe / interné SEO (obsah, copywriting)
  3. off-page SEO / off-site SEO / externý SEO (spätné odkazy, odkazy z iných stránok)
 
 
Hlavné prvky SEO
 
 
Techniky pre SEO 
 
Niektorí ľudia klasifikujú technické SEO a SEO na stránke ako jednu kategóriu. Toto nie je chyba, ale je oveľa lepšie sa nimi zaoberať osobitne. Pokiaľ ide o projekt, možno budete chcieť zvážiť technické SEO vopred. To zaisťuje, že stránku možno indexovať pomocou algoritmu, a tým interpretovať prvky SEO na stránke.
 
" To znamená, že technický SEO je základ, musíte postaviť on-page SEO a potom prísť off-page SEO. Tech SEO je špecialita. "
 
Ak chcete skontrolovať štruktúru miniatúr stránky spravidla, použite funkciu PageSpeed ​​Insights spoločnosti Google:
 
 
 
Ukáže sa, že stránka:
 
  • aká je rýchla
  • ako dobrý je UX (užívateľská skúsenosť)
  • ako priateľská k mobilu
Teraz je základnou požiadavkou a mimochodom faktorom SEO, aby sa web stal mobilným.
 
Tu to môžete otestovať:
 
 
Je tiež potrebné poznamenať, že údaje generované a uložené v obchodných procesoch sa spracúvajú spôsobom GDPR.
 
 
SEO na stránke (obsah)
 
 
" On-page SEO, tiež známy ako on-site SEO, sa týka obsahu našej vlastnej webovej stránky a jej optimalizácie.
 
Pre webovú stránku by ste sa mali pokúsiť optimalizovať tieto prvky:
 
  1. primárne kľúčové slovo
  2. názov stránky (názov)
  3. URL webovej stránky
  4. Rubriky (heading: H1, H2)
  5. meta popis (meta popis)
  6. názov obrázka, (image text) alternatívny text
  7. samotný obsah (odseky, paragrafy, text)
Na Slovensku je pravda, že sa mnohokrát môžeme dostať na prvú stránku vyhľadávacích nástrojov pomocou optimalizácie vyhľadávacích nástrojov a analýzy SEO.
 
Off-Page SEO
 
 
Off-page, známa tiež ako off-site SEO, zahŕňa aktivity a faktory SEO, ktoré sa vyskytujú mimo našich stránok, ale ovplyvňujú naše stránky. Patria sem nasledujúce položky:
 
  • Koľko spätných odkazov (backlink) na našu webovú stránku?
  • Ako dôveryhodné sú tieto odkazy?
  • Aký je text odkazu na tento odkaz?
  • Aká efektívna je  Linkbuilding - tvorba spätných odkazov v roku 2019?
 
"Všeobecne platí, že čím autentickejšie a relevantnejšie odkazy máme z iných stránok, tým lepšie sa umiestnime v sieti Google.
 
Takže ak máte stránku, ktorá má 1 odkaz zo slabej webovej stránky a inú, ktorá má 12 odkazov, druhá z nich bude lepšie umiestnená vo výsledkoch.
 
Vyššie uvedené 3 prvky by sa mali vždy skontrolovať pri audite. Tu sa dočítame o tom, čo je audit SEO a čo stojí za to.
 
Často kladenou otázkou je, ak si najmete externú spoločnosť alebo odborníka na SEO, akú záruku môžete dať, že skutočne dosiahnete výsledky.
 
 Rebríček Google
 
 
Pri určovaní konečného poradia výsledku vyhľadávania spoločnosť Google a ďalšie vyhľadávacie nástroje zohľadňujú veľa, ak nie stovky faktorov. Hodnotenie spoločnosti Google závisí od toho, aký prehľadávač používate (Mozilla, Chrome, Safari atď.), Vašu históriu prehliadania alebo vašu geografickú polohu (krajina, mesto atď.). Z tohto hľadiska je ťažké určiť všeobecné pozície.
 
Existuje však celý rad nástrojov, ktoré možno použiť na kontrolu toho, kde väčšina ľudí nájde naše výsledky za konkrétny termín. Jedným z najlepších spôsobov, ako to dosiahnuť, je použitie vlastného nástroja spoločnosti Google, Search Console (predtým známeho ako Nástroje správcu webu), ktorý nám poskytuje 90-dňové hodnotenie kľúčového slova Google pre konkrétne kľúčové slovo.
 
 
 
Aktualizácia algoritmu Google
 
 
V posledných rokoch spoločnosť Google od roku 2000 vydala niekoľko aktualizácií algoritmov. Medzi nimi išlo o najvýznamnejšie aktualizácie algoritmov za posledných 5 rokov:
 
1. augusta 2018  Základná aktualizácia „Medic“ 
 
Google potvrdil významnú zmenu, ktorá významne ovplyvnila výsledky vyhľadávania. Táto zmena nadobudla účinnosť približne o 1 týždeň a nakoniec sa uskutočnila 1. až 2. augusta. okolo výsledkov vyhľadávania.
 
"  Táto zmena ovplyvnila najmä stránky týkajúce sa zdravia a wellness, ale vyústila aj do významných zmien v premávke a hodnotení ďalších tém.
 
 
 30. novembra 2017   Snippet update
 
Po 2 rokoch testovania spoločnosť Google aktualizáciu aktualizovala, posunula limit počtu úryvkov a zvýšila ju zo 155 na 300. Spoločnosť Google potvrdila aktualizáciu, ale neposkytla podrobnosti. (Túto aktualizáciu spoločnosť Google neskôr odvolala.)
 
23. februára 2016: Adwords-Shakeup
 
Reklamy na pravej strane zmizli a nad organickými výsledkami sa môžu zobraziť až 4 reklamy.
 
26.10.2015: Rankbrain
 
Google odhalil, že algoritmus strojového učenia sa ukázal ako faktor hodnotenia č. 3.
 
 
22. apríla 2015: Aktualizácia pre mobil (Mobilgeddon)
 
Spoločnosť Google oznámila, že webové stránky vhodné pre mobilné zariadenia sú na prvom mieste. Stránky, ktoré sa v mobilnom vyhľadávaní ťažko čítajú, sú v mobilnom vyhľadávaní hodnotené nižšie.
 
6. augusta 2014: Aktualizácia HTTPS / SSL
 
Bolo oznámené, že šifrované webové stránky teraz získajú miernu výhodu v hodnotení Google. Počiatočné účinky aktualizácie boli protichodné.
 
 
20. augusta 2013: Kolibrík ( Hummingbird )
 
V rámci tejto aktualizácie algoritmu spoločnosť Google ďalej rozvinula sémantické vyhľadávanie a graf znalostí.
 
 
24. apríla 2012: Penguin
 
V rámci tejto algoritmickej aktualizácie spoločnosť Google penalizovala odkazy zo stránok nízkej kvality. V počiatočnej fáze sa to tiež nazývalo „Aktualizácia webového spamu“. Aktualizácia tučniaka bola zameraná hlavne na oblasť optimalizácie vyhľadávacieho nástroja mimo stránky.
 
 
23. februára 2011: Panda
 
V rámci tejto aktualizácie spoločnosť Google zaútočila na stránky, ktoré produkovali obsah nízkej kvality, zvyčajne zamerané na konkrétne vyhľadávanie kľúčových slov. Táto aktualizácia bola jednou z najvýznamnejších zo všetkých a odvtedy bolo na Google Panda vydaných viac ako 20 aktualizácií. Aktualizácia Panda sa zamerala hlavne na optimalizáciu vyhľadávača obsahu na stránke.
 
Informácie o všetkých aktualizáciách algoritmov nájdete na na šom blogu tu.
 
Kurz optimalizácie vyhľadávacích nástrojov
Ak sa chcete dozvedieť viac o marketingu obsahu a SEO, zaregistrujte sa na niektorom z našich bezplatných alebo platených kurzov SEO: 

bottom2
© 2008-2016 Všetky práva vyhradené.