„SEO blog”
top2
2018.09.28.

Ak chcete SEO optimalizáciu na jedno kľúčové slovo, tak to radšej nerobte!

SEO optimalizácia na jedno kľúčové slovo

Keby ste sa hociktorého majiteľa webu opýtali (ktorý nemá príliš veľké skúsenosti ohľadne SEO optimalizácie pre vyhľadávače),

či by bol spokojný, keby sa jeho web dostal s jedným kľúčovým slovom na prvú pozíciu vo vyhľadávaní, jeho odpoveď by znela: áno!
Vysvetlíme Vám, že prečo je to zlé riešenie. Úplne bežne sa stáva, že majiteľ webu, ktorý vyhľadá SEO špecialistu, žiada, aby sa jeho webová stránka dostala na prvú pozíciu v Google výsledkoch vyhľadávania na jedno kľúčové slovo. Dokonca väčšina jeho otázok smeruje práve k tomu: či sa dá dostať web na prvú pozíciu na jedno kľúčové slovo. Pritom webová stránka s takouto SEO optimalizáciou môže prísť aj o dobré hodnotenie Google. S jedným kľúčovým slovom na prvej pozícii nedosiahnete nič, alebo iba veľmi málo.


Z dlhodobého hľadiska je lepšie robiť SEO optimalizáciu na long tail kľúčové slová. Čo je vlastne long tail (po slovensky: dlhý chvost)? Long tail kľúčové slová sú slovné spojenia - viacslovné výrazy, frázy. Tieto kľúčové slová sú veľmi konkrétne, síce sa na ne menej vyhľadáva, preto je konkurencia menšia, a tým je väčšia šanca dostať web na popredné pozície vo vyhľadávači.
Popravde, neoplatí sa pracovať s jedným všeobecným kľúčovým slovom. Ak je web dobre postavený, tak pozícia hlavného kľúčového slova nebude taká dôležitá, nakoľko prinesie iba veľmi malú časť celkového obratu.

 

Nezabudnime ani na AdWords! V prípade všeobecných kľúčových slov je takmer isté, že pri organickom vyhľadávaní treba počítať aj s AdWords reklamami. (To, čo Google dá, to Google aj zoberie...) Preto sa stáva, že aj keď sa webová stránka nachádza na popredných pozíciách na dané kľúčové slovo, málo návštevníkov klikne na stránku.

 

Oplatí sa teda podriadiť celú web stránku jednému všeobecnému kľúčovému slovu? Hlavne, keď vieme, že obrat z jedného kľúčového slova predstavuje pomerne malý podiel celkového obratu? Samozrejme, že nie. Na všeobecné kľúčové slová je obrovská konkurencia. Navyše, všeobecné kľúčové slová majú horší konverzný potenciál, ako long tail kľúčové slová. Na long tail vo veľkej miere vyhľadávajú tí, ktorí majú vážny záujem o daný produkt alebo službu, často s úmyslom nakúpiť.

bottom2
© 2008-2016 Všetky práva vyhradené.