Značná časť vašich zákazníkov by chcela na prvom mieste pri kľúčovom slove.
SEO Optimalizácia: Nerobte to!
Kľúčové slovo nestojí za nič. V mojej profesii sú kľúčové slová „optimalizácia vyhľadávacích nástrojov" ako google “ a „ tvorba spätných odkazov“. Existuje 480 vyhľadávaní mesačne na slovo "tvorba spätných odkazov" a 2900 na "optimalizácia web stránok. Keby sa jedno kľúčové slovo vznášalo predo mnou, potom by som na tieto musel byť prvý.
Pre kľúčové slovo budovanie spätných odkazov som bol prvý roky. Ukážem vám, aku to ma hodnotu pre mňa na slovo
budovanie spätných odkazov
Tu bolo 868 zobrazení (takže Plánovač kľúčových slov AdWords podceňuje návštevnosť) 8,53% miera prekliknutia a 74 kliknutí. Nie je to zlé, však? Nie je to zlé, ale naozaj zanedbateľné.
Ukážem vám prevádzku https://professionalseo.sk v rovnakom období:
celkový organický prenos
Ako vidíte, za rovnaké obdobie 10 246 návštevníkov mojej stránky prijalo od spoločnosti Google viac ako polovicu z nich.
To znamená, že jedno z mojich najlepších kľúčových slov vygenerovalo 0,7% z mojej celkovej návštevnosti. V praxi to znamená, že je takmer irelevantné, kde som umiestnený pre dané kľúčové slovo. Keby som nepriniesol viac návštevníkov na toto slovo, ani by som si toho nevšimol.
Kľúčové slovo pre optimalizácia web stránok je niekde okolo 20. pozície. V septembri som sa dostal na piate až šieste miesto. Ukážem vám výsledok:
SEO optimalizácia pre prevádzku
Ak niekto, kto nevyužíva službu Search Console pravidelne, má malé vysvetlenie. Predchádzajúce prekliknutie 0-1 dňa „skočilo“ na 1-4 denne. V opačnom prípade má stránka 3 500 návštevníkov denne. Úprimne povedané, dostať sa na prvú stránku nemalo dosah na celkovú návštevnosť.
Keby som sa dostal na prvé miesto, denná prevádzka by dosiahla 7 až 15 návštevníkov za deň, ale aj to je zanedbateľné v porovnaní s celkovou návštevnosťou stránky.
Dúfam, že toto množstvo dôkazov stačí na preukázanie toho, že hlavné kľúčové slovo je irelevantné. Ak budujeme naše stránky dobre, predstavuje iba malé percento z našej celkovej návštevnosti. Dôležitejší je mat long tail - ostatné hľadané výrazy daného slova .
Pozrime sa však na najdôležitejšie poznatky z vyššie uvedenej prípadovej štúdie!
Ponaučenie
Prevláda služba AdWords
V prípade dôležitých kľúčových slov existuje takmer určite reklama AdWords ešte pred organickými výsledkami. Šance sú najmenej štyri. To znamená, že môžeme získať iba 10% mesačnej prevádzky vo vyhľadávači kľúčových slov AdWords na prvej pozícii. Takže mesačné 3 000 organických vyhľadávaní, v najlepšom prípade iba 300 kliknutí, nikdy na to nezabudnite!
Nestojí za to riziko
Vyššie som ukázal, že moje dve hlavné kľúčové slová generujú menej ako jedno percento z mojej celkovej návštevnosti. Otázka, stojí za to zacieľovať SEO prevádzku s jedným kľúčovým slovom pre túto návštevnosť? Odpoveď zrejme nie.
Hlavné kľúčové slová majú zvyčajne veľmi silnú konkurenciu. Dnes zoznam domáceho vyhľadávania obsahuje staré, dobre zavedené domény a vysoko optimalizované stránky, niekedy s 30 až 70-bodovými odkazmi na ukotvenie kľúčových slov z rôznych domén. Toto je veľmi riskantné, pretože web môže byť ľahko penalizovaný za profil odkazu.
Kto by riskoval celú vašu online prítomnosť a pokutu, len aby vás dostal k jedinému kľúčovému slovu, ktoré neprináša očakávaný prenos?!
Je to krátkodobá a samovražedná taktika a nestojí to za to.
Samozrejme, existuje tzv. Churn a vypáliť SEO, taktik a ale vyžaduje veľké povedomie.
Konverzia je zlá
Najvýraznejšie kľúčové slová majú tendenciu konvertovať zle. Kto s väčšou pravdepodobnosťou kúpi? Kto hľadá výraz „spoločenská hra“ alebo kto vyhľadáva výraz „cena hry pre spoločenskú hru“? Ten je oveľa bližšie k nakupovaniu ako niekto, kto je ešte stále hezituje, aby si kúpil spoločenskú hru.
To znamená, že konverzia zvýraznených kľúčových slov je horšia ako konverzia kľúčových slov s dlhým chvostom ( long tail - ostatné hľadané výrazy daného slova) .
Výsledok je neistý
Každý, kto sa zaoberá optimalizáciou SEO, nemôže vidieť Google. Stránku môžete vylepšiť, môžete vytvoriť odkaz, ale presný algoritmus nemá a existuje veľa vecí, ktoré nemôžete ovplyvniť.
Je váš web značkou vo vašom odbore? Mnoho ľudí hľadá názov vašej spoločnosti, názov domény? Priradíte svoje obchodné meno k hlavnému kľúčovému slovu? Boli ste na trhu najmenej 5 rokov? Zanedbáva vaša konkurencia budovanie odkazov a SEO? Je kvalita vašich stránok na trhu? Ak "nie" je odpoveď na ktorúkoľvek z týchto otázok, bude veľmi ťažké rozdeliť sa na jedno z prvých miest. A mohlo by sa uviesť niekoľko ďalších otázok.
Pointa je, že pre kľúčové slovo je veľmi ťažké vyvolať stránku natrvalo, pokiaľ nie sú splnené ďalšie podmienky. A tento proces je časovo náročný. Môžete čakať dva alebo tri roky na jedno z troch najlepších miest, ktoré nie je možné zaručiť?
Je to cítit však ? Je tu príliš veľa neistoty a existuje aj oveľa jednoduchší a ľahší spôsob.
Námietka
K vyššie uvedenému odôvodneniu samozrejme existujú určité námietky. Pozrime sa na ne!
Mám iba jedno kľúčové slovo!
Tomu je veľmi ťažké uveriť, ale predpokladajme prvýkrát, že tomu tak skutočne je. Dobrým príkladom sú kľúčové slová „výmena zamku“, kde sa môže zdať, že existuje iba jedno kľúčové slovo a ľudia nechcú byť informovaní, ale niekto, kto im okamžite pomôže.
Oplatí sa tu optimalizovať len toto kľúčové slovo? To si nemyslím. Za predpokladu hypotetickej, ale nie reálnej situácie je, že existuje iba jedno kľúčové slovo, preto by som svoje peniaze investoval do služby AdWords a optimalizácia konverzie. Tieto výrazy majú zvyčajne nízky objem vyhľadávania, takže pri dobrom organickom umiestnení môžem očakávať iba 1 až 10 kliknutí za deň. Koľko z nich sa stane zákazníkmi?
Nestojí to za reklamu v službe AdWords a vytvorenie veľmi dobrej konverznej stránky? A náklady na reklamu v cene? Táto rada môže znieť podivne z pera SEO, ale z obchodného hľadiska si myslím, že je to lepšie rozhodnutie.
Nemám kľúčové slovo s dlhým chvostom - long tail.
Súvisí to s vyššie uvedeným, ale išlo o hypotetický prípad. V skutočnosti má každý kľúčové slovo s dlhým chvostom, ale je ťažké ho nájsť. Podľa mojej skúsenosti:
- vaše primárne kľúčové slová môžu predstavovať 0,1 - 1% našej celkovej organickej návštevnosti
- Kľúčové slová preskúmané pomocou vyhľadávania kľúčových slov v službe Adwors môžu generovať 1 - 15% z celkovej organickej návštevnosti
- s nástrojmi na nalizu kľúčových slov ako keywordtol môžete získať ďalších 10 - 30% z celkovej organickej premávky
- analýza konkurencie môže priniesť ďalších 10 - 30%
- ak kombinujete vyššie uvedené nástroje so skúsenosťami a podobné nástroje so Semrush môžete získať ďalších 30-50%.
Neviete príklad vyššie? Ak máte dobre preskúmanú webovú stránku s podporou kľúčových slov, ktorá by vás potenciálne mohla priviesť k 100 návštevníkom, vaše kľúčové slovo TOP1 prinesie jedného návštevníka. Zvyšok príslušných súvisiacich kľúčových fráz sú kľúčové slová pre long tail a pre dlhodobé použitie.
Dôležitejšie je, že tradičné myslenie a výskum kľúčových slov môžu v dobrých prípadoch priniesť 10 až 30 ďalších návštevníkov denne. Zvyšných 70 je alternatívnych nástrojov a je výsledkom nového spôsobu myslenia. To predstavuje potenciálne 70% našej prevádzky, o ktorej väčšina optimalizovaných webových stránok nevie.
Okrem toho súťaž v uvedenom zozname klesá. To znamená, že zatiaľ čo primárne kľúčové slová, ktoré vytvárajú zlomok organickej dopravy, majú obrovský boj, budovanie pevných spojení linkbuilding spôsobuje neumerne riskovanie, naproti tomu nájsť alternativne slová vás môžu dostat na TOP3 pozíciu iba s jedným článkom.
Potomto članku by sa mal každý sám rozhodnúť, ktorou cestou SEO sa má vydať. Samozrejme, vždy existujú výnimky a existujú riskantné, ale účinné techniky čiernych klobúkov ( black hat ) . Ale Budovanie obchodných záležitostí na taketo taktiky však vyžaduje veľa odvahy.
Chýbalo mi niečo? Máte otázku, máte názor? Napíšte to na nasu mailovu adresu :)