mobil seo-responzivna webstranka
Optimalizácia web stránky pre mobily (SEO)- responzívna web stránka
Keď navrhujem webovú stránku, klienti (na môje potešenie) čoraz viac hľadajú optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO). To je na jednej strane skvelé, pretože to znamená určitú úroveň povedomia, ale veľa ľudí pri SEO väčšinou uvažuje o vytvorení webovej stránky a výbere vhodných kľúčových slov. Aj keď je obsah stránky (content) je dôležitý, existujú aj ďalšie faktory, napríklad rozloženie a zloženie webovej stránky a rýchlosť a čas načítania stránky, (speed a site load time) doba prevádzkyschopnosti a dostupnosť webovej stránky. Pre úspešnú optimalizáciu vyhľadávacieho nástroja a mobilné SEO musíte mať na pamäti všetky tri faktory.
Od aktualizácie algoritmu 21. apríla 2015 spoločnosti Google ovplyvňuje poradie výsledkov vyhľadávania aj to, či je webová stránka optimalizovaná pre mobilné zariadenia, (mobile-friendly) pre mobilné zariadenia. Cieľ spoločnosti Google, aj keď sa môže zdať drastický, je v skutočnosti veľmi perspektívny: Cieľom je, aby každý používateľ videl najvyššie relevantné a relevantné výsledky vyhľadávania, ktoré sa môžu perfektne zobraziť na všetkých jeho zariadeniach.
Potreba webových stránok vhodných pre mobilné zariadenia je veľmi dobre ilustrovaná skutočnosťou, že podľa comScore v roku 2014 počet používateľov mobilného internetu prekročil počet stolných počítačov.
Mobilný vs počítačový prenos
V niektorých prípadoch sa tento pomer posunul ešte ďalej k mobilným používateľom, čo bolo pre mňa skvelým príkladom, keď moja sestra po prepracitaní ProfessionalSEO prestávky uviedla: „konečne stránka, na ktorej sa ľahko naviguje z telefónu.“
Po aktualizácii algoritmu boli zmätené mysle ľudí. Responzívne webové stránky sa používali ako synonymum pre webové stránky prispôsobené pre mobilné zariadenia. Mnoho ľudí si uvedomuje, že ak stránka nereaguje, nie je ani priateľská k mobilným zariadeniam. Ale to nie je pravda.
Hoci spoločnosť Google odporúča responzívny webový dizajn a vo väčšine prípadov môže byť tou správnou voľbou, nie je to ale jediná možnosť, priateľská k mobilným zariadeniam. Existujú aj iné možnosti.
"Všetky responzívne webové stránky sú prispôsobené pre mobilné zariadenia, ale nie všetky mobilvé web stránky fungujú ako responzívne"
Čo robí websrtanku optimalizovanu pre mobilné zariadenia?
Všeobecne povedané, web bude optimalizovaný pre mobilné zariadenia (nielen pre prehľadávače vyhľadávacích nástrojov), ak je pre používateľa jednoduché použitie na rôznych (mobilných) zariadeniach bez zbytočnej interakcie (priblíženie, priblíženie, otočenie). Pri navrhovaní webových stránok je vhodné venovať pozornosť niekoľkým pokynom, ktoré vám uľahčia neskoršiu inováciu a optimalizáciu pre mobilné zariadenia.
1. Užívateľ ako prvý, nerobte mu to ťažšie!
Najprv, a čo je najdôležitejšie, sa snažíme naplánovať cesty našich návštevníkov v rámci lokality a pomôcť im dosiahnuť ich ciele. Všetko s najmenšou mierou interakcie (kliknutie, posúvanie). Toto je situácia prospešná pre všetkých, pretože ak návštevníci dosiahnu svoj cieľ na webe, naše ciele sa splnia. Môže to znamenať predaj nášho produktu alebo služby, registráciu do nášho informačného bulletinu alebo dokonca odovzdávanie našich vedomostí. Je dôležité, aby boli tieto ciele dobre definované a pomohli alebo viedli našich používateľov k dosiahnutiu cieľov. Ak to neurobíme, bude ťažké a nepriehľadné spravovať webovú stránku - napríklad skrytím tlačidla predaja pred používateľom - potom stránka nebude úspešná a naši používatelia budú bez konverzie stratení.
"Dobrý web je ako dobrý skaut. Pomáha tam, kde môžete "
Web priateľský pre mobilné zariadenia
2. Sledovanie a nepretržitá optimalizácia
Sledujte svojich návštevníkov kdekoľvek na webe. A na základe zhromaždených údajov a skúseností pokračujte v optimalizácii procesov tak, aby váš cieľ dosiahol čo najviac používateľov. Týmto spôsobom získate vyššie konverzie. Toto je nepretržité dielo, ktoré sa nesmie zanedbávať.
Používateľov môžete sledovať rôznymi nástrojmi až po miesto konverzie (trackelni). Najčastejšie používaným nástrojom je Google Analytics, ale ak potrebujete viac, môžem odporučiť KISSmetrics alebo Mixpanel.
Pri obidvoch službách môžete analyzovať, koľko používateľov je zúžených z mobilného zariadenia, kde je výrazne vyššia miera nedokončenia, kde je potrebné optimalizovať ich používateľskú skúsenosť (UX), pričom sa berie do úvahy každý zdroj návštevnosti.
3. Zabezpečte konzistentnosť svojich webových stránok vo všetkých zariadeniach
Tým, že uľahčia interakcie našich návštevníkov na rôznych (mobilných) zariadeniach, budú vďační, aby premenili návštevníkov na používateľov alebo dokonca kupujúcich vo vyššej miere. Aby ste dosiahli čo najlepší výsledok, odporúčame pri navrhovaní svojich webových stránok zohľadniť zásady používateľskej skúsenosti a použiteľnosti.
Užívateľská skúsenosť pozostáva zo všetkých pocitov, skúseností a skúseností získaných počas používania webovej stránky. Použiteľnosť sa vzťahuje na mieru, do akej je webová stránka „užívateľsky prívetivá“ (aké ľahké je používanie) a mieru, do akej môžu používatelia ľahko a rýchlo vykonávať úlohu (napríklad vyhľadávanie) alebo proces (napríklad nakupovanie).
Pre užívateľskú skúsenosť a použiteľnosť je rozhodujúce, aby všetky možnosti menu a funkcie webovej stránky boli prístupné z mobilného zariadenia. Spravidla sa pre webové stránky určené pre mobilné zariadenia odporúča používať vertikálne, tzv. „Hamburgerové“ menu s ikonou v pravom hornom alebo ľavom rohu obrazovky.
Ďalším dôležitým pravidlom je zachovanie názvov štítkov a funkcií menu v mobilnej verzii webovej stránky nezmenených. Poradie však môžeme zmeniť, ak máme medzi návštevníkmi mobilných webových stránok objektívne informácie o najčastejšie používaných položkách menu a najobľúbenejších funkciách. použitie našej webovej stránky.
Priateľské pre mobilné zariadenia, ale akú technológiu si mám zvoliť?
Ako už bolo spomenuté, webové stránky prispôsobené pre mobilné zariadenia nebudú vhodné pre mobilné zariadenia, pretože sú citlivé. Máme ďalšie možnosti optimalizácie pre mobilné zariadenia, ale čo sú zač?
- Citlivý dizajn
- Dynamické zobrazovanie
- Úplne oddelené stránky (fully separated)
Ale vezmime ich po rade:
Citlivý dizajn
Responzívny dizajn je technika, ktorá nám umožňuje používať rovnaký kód HTML a URL na všetkých zariadeniach a flexibilne vykresľuje obsah v závislosti od veľkosti obrazovky. Najväčšou výhodou je, že stačí vyvinúť a udržiavať webovú stránku.
Dynamické zobrazovanie
Pri dynamickom zobrazovaní webový server webovej stránky zistí, z ktorého zariadenia sa pokúšame získať prístup na stránku, a vyberie pre zariadenie navrhnutú stránku skôr, ako sa stránka načíta. Výhodou je, že je možné samostatne navrhovať rôzne šablóny stránok pre mobilné zariadenia, tablety alebo dokonca inteligentné televízory. Samozrejme, ak existuje dopyt.
Tipy, triky pre mobilné webové stránky
V troch témach mobilného SEO (obsah, zloženie a rýchlosť) sme zostavili niekoľko tipov alebo trikov, aby sme im zavolali osvedčené postupy, na ktoré treba pamätať.
Obsah (Content)
Menej je niekedy viac
- Nemajte preplnené obrazovky ani nepreťažujte používateľov informáciami. Na mobilnú obrazovku sa nehodí všetko, čo sa hodí na zobrazenie na pracovnej ploche.
- Nezakrývajte dôležité funkcie pred mobilnými používateľmi, uistite sa, že dostanú to, čo chcú, rýchlo.
- Nepoužívajte Flash
Mobilné zariadenia neprehrávajú animácie alebo videá založené na blesku.
Test: peek.usertesting.com
Rozloženie (layout)
- Tlačidlá by mali byť prístupné dotykom
- Jedna vec je, že niečo vyzerá dobre. Ďalším je, či sa ich možno dotknúť?
- Venujte pozornosť veľkosti písma
- Používajte jednoduché, ľahko čitateľné a čisté písmo primeranej veľkosti.
- Vyhnite sa efektu prechodu myšou (mouse-over effekt)Aj keď môžete umiestniť kurzor myši na tlačidlo na počítači, ľudský prst to nemôže urobiť. Namiesto toho použite tlačidlá, kde sa po stlačení tlačidla zobrazia ďalšie informácie.
- Nepoužívajte kontextové okná. Sú tiež nepríjemné v zobrazení na pracovnej ploche, dokonca aj na mobilnej obrazovke.
- Vyhnite sa horizontálnemu posúvaniu
- Uistite sa, že používateľ nemusí posúvať vodorovne
test:
Rýchlosť (Speed)
- Príliš veľa požiadaviek HTTP
Pretože používatelia mobilných telefónov majú vo všeobecnosti obmedzený prístup k mobilnému internetu mnohými spôsobmi (pokrytie, rýchlosť a prenos údajov), neočakávajte, že si stiahnu obrovské súbory.
- Optimalizujte svoje obrázky
Neodovzdávajte viac fotografií, zbytočne to spomalí načítanie. Okrem toho, ak je to možné, mal by mať každý obrázok miniatúrnu verziu vhodnú pre každú veľkosť obrazovky
- Príliš veľa kódu
Príliš veľa kódu (najmä Javascript a CSS) môže spomaliť stránku na mobilných zariadeniach. Je potrebné tieto kódy minimalizovať.
Ako otestujem?
Na testovanie rýchlosti a technologickej pripravenosti webovej stránky používam stránku GTMetrix, ktorá hodnotí výkonnosť spoločnosti Google na základe Google PageSpeed a YSlow od spoločnosti Yahoo, poskytuje ľahko čitateľný prehľad o súčasnej situácii a kľúčové aspekty hodnotí osobitne. poskytuje návrhy na lepší výkon. Vyššie uvedené Google PageSpeed Insights okrem toho poskytuje dôkladnú, ale zrozumiteľnú diagnostiku rýchlosti webových stránok a používateľského prostredia a tipy, ako vylepšiť webovú stránku tak, aby bola prijateľnejšia pre mobilné zariadenia.
A na testovanie počas vývoja odporúčam zobrazenie funkcie Inspect zabudované do prehliadača Google Chrome z mobilného zariadenia, kde môžeme testovať naše stránky testovaním rozlíšenia existujúcich zariadení. A ak chcete vidieť prehľad o tom, ako stránka vyzerá na každom mobilnom zariadení, môžete skúsiť server responinator.com alebo môžete dokonca použiť mobilné emulátory, ako sú MobileTest.me alebo mobilephoneemulator.com.
Okrem toho existujú rôzne nástroje na testovanie a skúsiť to určite stojí za to:
Dúfam, že vám novo nadobudnuté znalosti pomôžu získať označenie vhodné pre mobilné zariadenia. Ak sa niekde zaseknete alebo potrebujete ďalšiu pomoc, napíšte komentár, alebo ak stále poznáte tipy, triky alebo niečo iné, nenechajte si ho pre seba, zdieľajte ho v komentári.