2020.01.09.
Čo je to Bert?
Bert je skratka pre obojsmerné znázornenia kódovača od spoločnosti Transformers.
Pravdepodobne sa čudujete, čo to sakra znamená, že?
Google v podstate upravil svoj algoritmus tak, aby lepšie porozumel spracovaniu daného jazyka.
Len si to predstavte takto: do spoločnosti Google by ste mohli vložiť číslo letu a zvyčajne by vám zobrazovali stav letu. Alebo, keď napíšete matematickú rovnicu zobrazí sa kalkulačka. Alebo ak vložíte symbol akcií, získate graf akcií.
Alebo je to jednoduchší príklad: môžete začať písať na Google a jeho funkcia automatického dopĺňania dokáže zistiť, čo hľadáte, ešte predtým, ako ho zadáte.
Ale spoločnosť Google už všetko zistila už pred Bertom. Pozrime sa na niektoré príklady Bert v akcii.
Je Bert užitočný?
Tu sú 4 príklady Bert.
Povedzme, že hľadáte výraz „2019 brazílsky cestujúci do USA, ktorý potrebuje víza“.
Pred Bertom by bolo najlepším výsledkom to, ako môžu občania USA cestovať do Brazílie bez víz. Ale pozorne hľadajte hľadaný dotaz ... je to mierne, ale je to veľký rozdiel.
To nebolo o ľuďoch z USA, ktorí idú do Brazílie, ale o ľuďoch z Brazílie, ktorí cestujú do USA.
Výsledok po aktualizácii Bert je omnoho relevantnejší.
Google teraz zohľadňuje predložky typu „pre“ alebo „pre“, ktoré môžu mať pre vyhľadávací dopyt veľa významov.
Tu je ďalší príklad ... „robia estetici veľa práce“…
Google predtým používal výrazy na porovnanie. Napríklad ich systém si myslel, že „stáť “ je rovnaký ako „ vytrvalý“.
Teraz chápu, že slovo „stáť “ má kontext fyzického dopytu. Inými slovami, je táto práca vyčerpávajúca ... máte byť vytrvalý?
A ešte jedna, „môžete získať liek pre niekoho v lekárni“…
Ako vidíte z pred a po obrázku, je zrejmé, že nový výsledok je relevantnejší.
Rovnaké ako pri knihe " o matematických cvičeniach pre dospelých "…
Je to jediná zmena?
Nie. Google tiež vykonal zmeny v odporúčaných úryvkoch.
Ak ste napríklad hľadali výraz „parkovanie na kopci bez obrubníka“, spoločnosť Google kládla príliš veľký dôraz na slovo „obrubník“ a nedostatočný dôraz na slovo „nie“.
To je veľký rozdiel ... a môžete to vidieť vo výsledkoch.
Vďaka novým zmenám v tejto aktualizácii algoritmu je tento výraz pre používateľov vyhľadávača omnoho relevantnejší a vytvára lepší dojem pre vás, pre mňa a pre všetkých ostatných, ktorí používajú službu Google.
Ale ako to ovplyvňuje SEO?
Musíte zmeniť svoju stratégiu SEO
Pri vyhľadávaní zvyčajne robia tri typy otázok:
-
informačné
-
navigačné
-
transakčné
Informačný dotaz je ako niekto, kto chce schudnúť. Nie sú si istí, preto môžu hľadať výraz „ako schudnúť“.
Akonáhle začnu hľadat, môžu nájsť riešenie, ako napr. rôzne diéty. Odtiaľ môžu hľadať pomocou dotazu, ako je Atkinsova diéta.
Keď niekto zistí presné riešenie, môže vykonať vyhľadávací dotaz, ako je napríklad kniha Atkinsova diéta.
Z nášho pohľadu vidíme, že Bert ovplyvňuje hlavne kľúčové slová v hornej časti zúženia, ktoré sú informačnými kľúčovými slovami.
Teraz, ak si len chcete zachovať svoje pozicie, ale vyhrať niektoré z rebríčkov svojej konkurencie, jednoduchým riešením je získať veľmi špecifický obsah.
Keď vytvoríte obsah, čo je najjednoduchší spôsob, ako hodnotiť kľúčové slová súvisiace s informáciami, SEO vám zvyčajne povie, aby ste vytvorili mimoriadne dlhý obsah.
Áno, vidíte, že veľa obsahu s dlhšou formou pôsobí na Google dobre, ale jeho algoritmus sa nezameriava na počet slov ale sa zameriava sa na kvalitu.
Kontext tweetu od Dannyho Sullivana, ktorý je vyhľadávacou postavou v Google, spočíva v tom, že chce, aby sa SEO zamerali na vytváranie obsahu, ktorý je v zásade skvelý, jedinečný, užitočný a presvedčivý.
Takže keď používate nástroje ako Ubersuggest na nájdenie nových tém, po ktorých musíte ísť, musíte sa uistiť, že váš obsah je superšpecifický.
Ak napríklad podnikáte v oblasti fitnes a blogujete o tom, „ako schudnúť bez užívania tabletiek“, váš obsah by sa nemal zameriavať na shake alebo doplnky stravy alebo na niečo podobné tabletkám na chudnutie. Namiesto toho by mal diskutovať o všetkých alternatívnych metódach.
Viem, čo si myslíte, že koktaily ( shake ) a doplnky nemusia byť tabletky na chudnutie a nie sú to isté kľúčové slovo, ale od budúceho roka očakávajú, že sa Bert stane sofistikovanejším, čím lepšie pochopí, čo ľudia naozaj hľadajú.
Okrem toho by ste sa mali prestať zameriavať na hustotu kľúčových slov.
Áno, veľa SEO sa od toho vzdialilo, ale stále mám každý deň niekoľko e-mailov s otázkou hustoty kľúčových slov.
Hustota kľúčových slov bude v budúcnosti ešte menej dôležitá, pretože spoločnosť Google lepšie chápe kontext obsahu, ktorý píšete.
Takže kde je príležitosť?
Ako som už spomenul, ide o vytvorenie veľmi špecifického obsahu okolo témy.
Nie je to nevyhnutne o vytvorení skutočne dlhej stránky, ktorá hovorí o 50 rôznych veciach, ktoré sú dlhé 10 000 slov. Ide skôr o zodpovedanie otázky vyhľadávača čo najrýchlejšie a o čo najväčšiu hodnotu v porovnaní s konkurenciou.
Rovnako ako keď hľadáte výraz „aké to je byť na olympijských hrách“, pozrite si zoznam výsledkov, ktoré vyzerajú takto:
Hoci prvým výsledkom je názov „Čo sa vám páči na olympiáde“, v článku sa začína rozpisovať, aké to je tam ísť, ale rozpisuje sa, aj aké to je ísť ako atlét. Rovnako ako by vyhľadávač očakával na základe vášho dotazu.
Ak sa chcete dobre umiestniť, pokiaľ ide o hodnotenie informačných kľúčových slov, choďte veľmi špecificky a odpovedzte na otázku lepšie ako vaši konkurenti. Od videí a obrázkov až po zvuk urobte všetko, čo potrebujete, aby ste dosiahli lepší zážitok.
Spravme si vtom jasno, toto neznamená že to, čo funguje je len stredne dlhá forma obsahu. Je to tak, že každé
SEO sa už zameriava na dlhodobý obsah. Idú po všeobecných pojmoch, ktoré je možné interpretovať 100 rôznymi spôsobmi a môžu vysvetliť, prečo môže byť obsah dlhý a dôkladný.
Inými slovami, sústreďte sa viac na dlhodobé podmienky.
Možno si myslíte, že je to zrejmé, ale pozrime sa na údaje.
Všetko to začína
Ahrefsh a Ubersuggestom. Ak ste ho ešte nepoužili, môžete zadať kľúčové slovo, napríklad marketing, a zobrazí sa vám objem vyhľadávania a tisíce (ak nie milióny) variácií kľúčových slov.
Za posledných 30 dní bolo na serveri Ubersuggest vykonaných 4 721 534 dopytov kľúčových slov 694 284 obchodníkov. Tých 4 721 534 vyhľadávaní vrátilo 1 674 841 398 odporúčaní kľúčových slov.
A určite by mohli SEO experti písať viac fráz s dlhým koncom, ale keď sa pozrieme na kľúčové slová, ktoré ľudia vyberajú v rámci Ubersuggest a nájdu, 84% obchodníkov sa zameriava na jedno alebo dvojslovné hľadané výrazy.
Iba 1,7% obchodníkov sa zameriava na hľadané výrazy, ktoré sú dlhšie o 5 alebo viac slov.
Podľa stratégie vytvárania obsahu okolo veľmi špecifických fráz o dlhom "long tail keyword" konci je tak efektívne, že stránky ako
Quora generujú 60 428 999 návštevníkov mesačne iba od spoločnosti Google v Spojených štátoch.
A veľa z ich obsahu je super detailné s 10 000 slovnými odpoveďami. Zameriavajú sa iba na zodpovedanie veľmi špecifických otázok, ktoré ľudia hladajú.
Záver
Aj keď návštevnosť z vyhľadávania trochu klesne z najnovšej aktualizácie, je to dobrá vec.
Viem, že to znie šialene, ale premýšľajte o tom takto… ak niekto hľadal výraz „ako schudnúť bez tabletiek na chudnutie“ a pristáli vo vašom článku o tom, ako sú tablety na chudnutie úžasné, jednoducho stlačia tlačidlo Späť a idú späť na Google.
Inými slovami, je nepravdepodobné, že by sa prevádzka zmenila na konverziu.
Jasne, vďaka tejto aktualizácii môžete prísť o určitú návštevnosť, ale pred updateom BERT vaša prevádzka ničila metriky používateľov a zvýšila mieru odchodov.
Navyše je to vaša príležitosť vytvoriť obsah, ktorý je mimoriadne špecifický. Ak stratíte návštevnosť, pozrite sa na stránky, ktoré upadli, vyhľadávacie dotazy, ktoré sa už nehodnotíte, a choďte a upravte svoj obsah alebo vytvorte nový obsah, ktorý odpovedá na otázky, ktoré ľudia hľadajú.
Ak neviete, ako to urobiť, prihláste sa do služby
Search Console, kliknite na položku „výsledky vyhľadávania“ a potom na tlačidlo dátumu.
Potom kliknite na porovnanie a vyberte dátumy, keď došlo k poklesu vašej návštevnosti, a porovnajte ich s predchádzajúcimi obdobiami. Potom vyberte možnosť „Dotazy“ a zoraďte podľa najväčšieho rozdielu.
Musíte hľadať dlhodobejšie vyhľadávacie dopyty "vyhladavania", pretože tie sa vyriešia najľahšie . Ak si nie ste istí, čo treba napraviť, vyhľadajte na stránkach Google výrazy, ktoré klesli, a pozrite sa na najlepších konkurentov. Porovnajte ich stránku s vašou, pretože poskytne niektoré relevantne informácie, co asi treba napraviť.
Takže „hor sa do práce!“