„SEO blog”
top2
2018.07.02.

Návod: Ako optimalizovať web On-Page?

SEO optimalizácia návodJednoznačne najčastejšie používaným vyhľadávačom je Google, hovoria nezávislé prieskumy, ale svedčí o tom i realita. Stačí, ak sa spýtate ľudí vo svojom okolí, aký prehliadač používajú. V zahraničí sa uprednostňujú aj iné prehliadače, u nás je to však jednoznačne tento. Základy SEO (optimalizácia pre vyhľadávače) by sa preto mali opierať o presné pravidlá a odporúčania, ktoré určuje Google. Radi by sme vám dali zopár tipov, ako zefektívniť web stránku tak, aby prvé pozície neboli pre vás len snom, ale stali sa realitou. Ako pozície nielen dosiahnuť, ale si ich aj udržať. Pretože práve to je skutočným umením optimalizovania. 

 

 

Osobný coaching a efektivita práce

Proces SEO “optimalizácia pre vyhľadávače” je potrebné nastavovať a venovať mu dostatok pozornosti i času. To znamená, že nestačí, ak sa jednorazovo spraví zopár nevyhnutných opatrení. Ak si chcete vybudovať stabilnú a dobre hodnotenú webovú stránku, musíte do optimalizácie investovať oveľa viac svojho času. Nemôžete očakávať, že sa vaša situácia zmení zo dňa na deň. Je to dlhodobý proces neustálej a neúnavnej práce. Práve preto je táto oblasť taká náročná, neobľúbená a len málo majiteľov webov si ju rieši samých. Radšej investujú určitú časť financií do kvalitných služieb a získajú tak omnoho viac, pretože sa naplno môžu venovať svojim aktivitám, podnikateľským zámerom, vylepšovaniu služieb, skvalitňovaniu produktov a realizovaním nových nápadov pre reklamné kampane. V konečnom dôsledku tu o to aj ide.

 

 

Coaching v SEOVýraz SEO optimalizácia je postavený na  slove” optimalizovať”, teda hľadať tie najvhodnejšie riešenia, postupy - SEO optimalizácia - návodSEO definícia by sa dala charakterizovať ako súbor techník , ktoré majú zlepšiť návštevnosť webu z neplatených (organických) výsledkov vo vyhľadávačoch. Samozrejme je tu možnosť platenej reklamy, ktorú v súčasnosti využíva mnoho stránok, no my by sme chceli vyzdvihnúť hlavne tie, ktoré majú dlhodobý účinok a nemusíte za ne platiť. Stačí, ak si zvolíte firmu, ktorá poskytuje nielen služby z oblasti optimalizácie, ale tiež  poradenstvo. Teda máte dva v jednom. Nielenže sa rieši optimalizácia na vašom webe, ale sa môžete i čo to priučiť.

 

 

Coaching je v súčasnosti top metódou v mnohých oblastiach. Využívajú ju špičkoví manažéri, ale dá sa aplikovať v podstate v akejkoľvek oblasti. Nepotrebujete predsa neustály dohľad. Chcete pracovať samostatne a robiť tak aj svoje rozhodnutia. Práve preto je veľmi výhodné, ak máte k dispozícii profesionála, ktorý sa vyzná v danej oblasti, práve vtedy, keď ho potrebujete. Môžete sa tak vyhnúť mnohým zásadným chybám vo svojej aktivite a ušetriť si tak čas, energiu a tiež financie. Teda ide o veľmi efektívny spôsob výučby priamo v praxi. 

 

 

SEO optimalizácia návod: On-page

Optimalizácia pre vyhľadávače zahŕňa on - page a off - page faktory. V tomto článku sa zameriame na on - page faktory, ktoré riešia zmeny a nastavenia na samotnej webovej stránke. Teda pracujeme priamo so stránkou a jej súčasným vybavením. Vyhľadávač hodnotí web na základe jeho technických parametrov, vizuálu (design stránky), prehľadnosti, kvalitného obsahu, pozrime sa však na to postupne.

 

 

SEO optimalizácia

Pri zadaní kľúčového slova do vyhľadávača sa nám vygenerujú výsledky. Prvé, čo si všimneme sú tzv. titles, čiže nadpisy. Vidíme ich ako modrú časť textu. Title by mal byť jedinečný a zaujímavý, no zároveň mať dostatočnú výpovednú hodnotu pre návštevníkov. Title robí ten nenahraditeľný prvý dojem, ktorý zanechávame len raz. Pod nadpisom a URL sa nachádza meta popis.

 

 

Tu je dôležité, aby ste použili kľúčové slová, ktoré ste si zadefinovali pre svoj web. Pri čítaní meta popisu sa návštevník rozhodne, či navštívi vašu stránku, alebo je pre neho nezaujímavá. Meta popis dokáže veľmi účinne podporiť dobrý prvý dojem, ktorý vyvolal title. 

 

Obsah - content  by mal samozrejme logicky a obsahovo nadväzovať na vytvorený title i meta popis. Návštevník má určité očakávania a je potrebné ich naplniť. Stránka ho musí zaujať, aby sa  nepreklikol ihneď späť. Čiže je dôležité, aby na stránke strávil dostatočne dlhý čas. Ako vieme návštevníkov zaujať a udržať na stránke. No môžeme povedať, že to nie je až taká veda. Ľudí zaujímajú pikošky, zaujímavosti a radi si prezerajú obrázky, či videá. V súčasnej rýchlej dobe si človek radšej pozrie nejaký ten manuál, akoby mal čítať rozsiahly text.

 

 

Aktivita vs. pasivita u návštevníkov

 

VyhľadávačIdeálne je, ak ho podnietite k nejakej aktivite - aktívne odkazy na ďalšie informácie a pod. Môžete mať ako súčasť stránky napríklad diskusné fórum, alebo nejaký prieskum. Zaujímavou variantou sú i recenzie. Tie ľudí naozaj zaujímajú a je vhodné ich využívať najmä pri predaji služieb, či produktov. Stačí, ak si spomenieme na to, keď sme si chceli objednať nejaký zájazd, či dovolenku. Určite si mnohí preštudovali recenzie od návštevníkov. Ani s množstvom linkov na stránke to však nie je nutné preháňať, inak to môže spôsobiť presne opačný efekt a dosiahnete len to, že web bude doslova otravným. 

 

Príklad

Predstavte si, že hľadáte nejakú dôležitú informáciu, prehľadávate stránky vo vyhľadávači, rozhodnete sa podľa zaujímavého nadpisu a popisu, ktorý je najbližšie k danému výrazu a keď stránku navštívite, tak tu na vás z každého rohu vyskakujú nejaké okná a reklamy. Predpokladáme, že asi tam veľa času nestrávite?! 

 

Vyskakovacie oknáVeľa sa diskutovalo aj o vyskakovacích oknách. Práve vyskakovacie okná boli v jednom období účinnou taktikou, ako zdržať návštevníkov na stránke. Postupne sa od toho upúšťali, pretože takýto druh kampane je veľmi agresívny a spôsoboval presne spomínanú negatívnu reakciu návštevníkov. Hovorilo sa dokonca, že Google bude stránky s takýmto typom vyskakovacích okien penalizovať. Oficiálne stanovisko však o takejto možnosti nehovorí. Preto sa využívajú i dnes, no v menšej miere. 

 

Nemali by sme ich však úplne zatracovať. Aj tento spôsob komunikácie sa dá využiť efektívne, aby slúžil nielen nám, ale i návštevníkom a tak viedol k celkovej spokojnosti. Teda môžete  prostredníctvom týchto okien ponúknuť návštevníkovi rôzne možnosti využívania stránky a on si vyberie to, čo mu vyhovuje. 


 

Obsah webu, content marketing, kľúčové slová

K samotným keywords - kľúčové slová, sa budeme podrobnejšie venovať v inom článku. Teraz by sme ešte chceli upozorniť na veľmi dôležitý faktor a tým je obsah webu. Obsahom sa zaoberá samostatné odvetvie content marketing. Práve kvalitný a kreatívny obsah, ktorý sa pravidelne aktualizuje,  vám pomôže dostať sa na prvé pozície. Samozrejme je dôležité aj jeho technické spracovanie:

  • používajte nadpisy a podnadpisy H1, H2...H4. Text bude prehľadnejší a lepšie čitateľný,

  • používajte zvýraznenie slov “strong”,

  • do textu vložte obrázky, fotografie, grafy a pod. s presným a výstižným popisom, 

  • text by mal byť dlhší, no nie uťahaný a nudný,

  • využívajte odseky a témy oddeľujte nadpismi, 

  • uveďte v texte reálne príklady, respektíve situácie, ktoré vyplývajú z obsahu. 

 

 

Písanie článkov a propagácia

 

E - mail marketingVytváranie obsahu, respektíve písanie príspevkov, či článkov. Pod týmto si mnoho ľudí predstaví predovšetkým blogy, ktoré sú v súčasnosti také populárne. Mnoho významných firiem však využíva práve písanie článkov na šírenie svojich myšlienok a tiež na svoju propagáciu. Ľudia sú v súčasnosti pohltení reklamou a práve preto sa stávajú voči reklame imúnnymi. Nereagujú na slogany, ani noviny, či letáky. Vadí im reklama na internete, na sociálnych sieťach. Práve preto sa hľadajú neustále nové spôsoby, ako sa priblížiť ľudom, ako zaujať nenásilným  a efektívnym spôsobom. 

 

E-mail, newsletter

Často využívanou formou je i e-mail marketing. Ide o absolútnu klasiku a práve e-mailová komunikácia sa využívala už od začiatku internetu. Je to veľmi vhodná forma pre rôzne e-shopy. Musí sa však dať pozor na to, aby newsletter nebol otravný. Takéto reklamné maily chodia na pravidelnej báze. Teda raz týždenne, prípadne raz mesačne. Netreba to s intenzitou preháňať.

 

Možno si poviete, že na tom nie je nič prevratné, no e-mail marketing môže byť nápaditý a odovzdávať informáciu o vašom kvalitnom obsahu a stránke. Môže podnietiť príjemcu k návšteve vášho webu. Stačí sa zamyslieť a prídete na efektívny spôsob. Nemalo by ísť iba o strohý leták, ale mali by ste prinášať práve spomínané trendy a praktické rady. Tie miluje každý. Ak si chcete kúpiť nejaký produkt, mali by ste ho chcieť a v prvom rade potrebovať. Takúto potrebu musíte niekedy trochu u zákazníkov vyvolať a podporiť. Práve newsletter je na to ideálnou príležitosťou. 

 

Webinár

 

WebinárDo popredia sa postupne dostáva aj relatívne nová forma marketingu a je ňou webinár. Ide o spôsob, kedy sa prostredníctvom internetu zorganizume online kurz na určitú tému. Výhodou je, že sú tieto webináre často zadarmo a počet účastníkov nie je obmedzený. Forma môže byť rôzna. Teda komunikujete hlasom, obrazom... . Podmienkou býva povinná registrácia. Takto sa vedia firmy účinne dostať k e-mailom a ďalej pracovať s potencionálnymi zákazníkmi. 

 

 

Kvalitný text je postavený na kvalitnom obsahu a tiež musí mať potrebné atribúty, ktoré zvyšujú jeho hodnotu. Medzi takéto určite patrí i linkovanie, teda linkbuilding - tvorba odkazov. Prelinkovanie webovej stránky na iné weby sa stalo súčasťou optimalizovania už dávno, no postupne sa vyvíja do iných foriem. V minulosti by stačilo, keby ste odkazovali na ktorúkoľvek stránku. Čím viac odkazov ste vytvorili, tým lepšie.

Dnes sa to deje úplne inak. Musíte si dobre premyslieť, kam budete odkazovať a tiež to, aké weby odkazujú na vašu stránku. Musia byť stabilné, mať dobrý obsah, hodnotenie, nadväzovať na pôvodnú stránku, dobré technické zázemie a iné. Linkbuilding má  svoje pravidlá a odporúčania, ktoré je dobré dodržať, aby ste dosiahli lepšie hodnotenie vašej stránky. Tu sa ale už dostávame k off-page faktorom, ktorým sa budeme bližšie venovať v inom článku. 

bottom2
© 2008-2016 Všetky práva vyhradené.