„SEO blog”
top2
2018.09.28.

SEO audit: Potrebujete oživiť váš e-shop?

SEO audit

Premýšľali ste už niekedy ako fungujú e-shopy a od čoho závisí ich úspech medzi zákazníkmi? Či dokonca zvažujete, že vstúpite do tohto biznisu s vlastnými nápadmi? Nech je váš zámer akýkoľvek a vaše nápady naozaj originálne, pripravte sa na to, že narazíte hneď na niekoľko komplikácií, ktoré vám cestu k úspechu vôbec neuľahčia.

SEO audit

Ak chceme mať úspešný e-shop, mali by sme sa oboznámiť s pojmom optimalizácia pre vyhľadávače. Komplexný SEO audit je najvhodnejšou alternatívou pre začínajúci e-shop, pretože nenavýši váš rozpočet do astronomických výšok, čo by mohlo mať za následok jeho rýchly zánik. Ak už majiteľom e-shopu ste, tak práve pre vás bude SEO audit riešením, aby ste ho znovu oživili. Nie je nič horšie ako zle fungujúci e-shop. Ľudia sú netrpezliví a nebudú čakať na to, kým sa daná stránka načíta. Ide doslova o sekundy. Stačí jeden - dva kliky a zákazník je preč. Myslíte, že je tu šanca, že sa vráti? Nemyslím, ale čakať je tiež jednou z možností, aj keď nie veľmi úspešnou. Jednoducho musíme zobrať aktivitu do vlastných rúk a začať ovplyvňovať chod vecí. 

 

Musíme si uvedomiť, že návštevník má určité očakávania, ktoré keď nebudú naplnené, tak stráca záujem. Funguje tu pravidlo prvého dojmu, na ktorom by sme mali stavať. Ako sa povie "prvý dojem už nenapravíš...". Buďme kreatívni a zaujímaví, ľudí osloví inakosť a my v nich chceme vyvolať zvedavosť, aby chceli na stránke tráviť svoj čas a hľadať informácie. Určite ste sa už niekedy pristihli pri tom, že čas strávený na internete plynie neuveriteľne rýchlo. Bolo to spôsobené tým, že ste nevnímali realitu, ale zahĺbili ste sa do obsahu. U návštevníkov by sme mali dosiahnuť takýto stav. Teda, ak obsah bude pútavý, tak návštevník strávi na stránke viacej času, čo by malo byť našim cieľom. Tento faktor sa sleduje a zahŕňa sa do celkového hodnotenia stránky.

 

Teda ak sa stáva taká situácia, že návštevníci hneď ako prídu na stránku aj odchádzajú, jej hodnotenie sa výrazne zhorší a klesne na nižšie pozície. V podstate všetko smeruje k tomu, aby sme dosiahli čo najlepšie pozície vo vyhľadávačoch a to bez ohľadu na to, či využívame prehliadač od Google, ale iný. 

 

Ak očakávate veľký úspech, tak by ste mali radšej zostať pri zemi. Je tu viacero faktorov, na ktoré si treba dať pozor a vyvarovať sa im. Na začiatku musíte rátať s tým, že vás prevalcuje veľká konkurencia, ktorá má už určitú pozíciu na trhu, pričom my sme pre návštevníkov a našich potencionálnych zákazníkov veľká neznáma. Ak nás ľudia nepoznajú, tak automaticky majú v sebe nedôverčivosť. No na druhej strane nám do kariet hrá ich zvedavosť, ktorú vieme využiť v náš prospech. Stabilné (staršie) weby vyvolávajú pocity dôveryhodnosti a spoľahlivosti. To sa páči nielen návštevníkom, ale i samotnému Googlu (SEO-test Google), ktorý to zohľadní v hodnotení danej stránky (SEO - test online, checker,  meter). 


E-shop vs. marketing

SEO auditOptimalizácia je súčasťou marketingu a veľmi dobre sa dopĺňa s jeho ďalšími nástrojmi. Veľmi obľúbenou formou je e-mail marketing. Vytvoríte si sieť z mailov, kde môžete posielať informácie o vašom e-shope a novinkách v ňom. Nie je to však jediná možnosť ako zostať v spojení so zákazníkmi. 

 

Asi za najobľúbenejšiu formu môžeme považovať sociálne siete. Sila sociálnych sietí je nielen v množstve ich užívateľov, ale tiež v tom, že informácie sa šíria rýchlo o môžete ich neustále aktualizovať. Teda ste v neustálom spojení so zákazníkmi, čo je v úplnej harmónii s dnešnou uponáhľanou dobou. Výborné sú tiež PPC reklamy (platené výsledky vo vyhľadávači) a publikovanie článkov.

 

Optimalizácia pre e-shop?

My sme si však povedali, že nechceme investovať do marketingových kampaní a skúsime sa pozrieť na iné možnosti. Našim cieľom by malo byť to, aby sme sa umiestnili na prvých pozíciách vo vyhľadávači a to bez veľkých marketingových kampaní a platených reklám, prirodzene si vieme vybudovať dobrú pozíciu vo vyhľadávači, ale chce to poctivú prácu a určitú dávku trpezlivosti, pretože to môže nejaký ten čas trvať. Hovoríme o takzvaných organických - neplatených - výsledkoch. To sú tie, ktoré sa nám objavia vo vyhľadávači po zadaní kľúčového slova a nemajú označenie "reklama". Dostali sa na tieto priečky svojou vlastnou silou a kvalitou, pričom sa zohľadnila relevancia so zadaným výrazom a tiež určitá logika. 

 

SEO auditMusíte vedieť, koho chcete osloviť a podľa toho si zvoliť stratégiu. Na základe produktového portfólia, ktoré predávate, si viete rozdeliť zákazníkov na rôzne záujmové skupiny. Čím viac máme informácií o zákazníkoch, tým je to pre nás väčšia výhoda, pretože práve to je bod, ktorý bude východiskový pre marketing aj pre SEO audit. Nejde len o technické nastavenie webu a jeho parametrov. Samozrejme musí fičať, ale bez ďalších faktorov, ktoré ho podporia a pozdvihnú ho, to jednoducho nepôjde. Poznať zákazníka lepšie ako seba by malo byť heslom každého, kto sa vydá na túto cestu. Malo by byť cítiť radosť a húževnatosť z našej práce. Ľudia sú citliví a nemajú radi umelé veci, teda nechajme prejaviť našu prirodzenosť aj v obchodovaní. 

 

Fatálnou chybou pre e-shop je, ak nemáme kvalitný obsah, čo odhalí SEO audit. To znamená, že by sme mali investovať energiu do kvalitných popisov a samozrejme aj do obrázkov, či videí. Kvalitné obrázky predávajú. Ideálne je, ak je stránka živá a uverejňuje nové príspevky. Tie musia samozrejme zohľadňovať cieľovú skupinu. Schéma stránky musí mať logiku a priviesť zákazníka presne k tej informácii, ktorú hľadá. Kvalitný web:

 

  • výstižné a trefné nadpisy

  • kvalitné obrázky, videá

  • prehľadné kategórie pre produkty

  • prvky pre zdieľanie na sociálnych sieťach

  • rýchlosť stránky a celková prehľadnosť

  • kľúčové slová

  • kvalitný obsah s jasnou štruktúrou

  • pravidelné príspevky (blog, komunita)

  • využívanie interných a externých odkazov

  • recenzie



Technické riešenie webu musí byť zvládnuté hneď na začiatku. Skôr ako začnete s akoukoľvek marketingovou kampaňou. Rýchlosť webu a podpora pre mobilné zariadenia by mala byť samozrejmosťou, pretože má priamy vplyv na hodnotenie stránky a tiež jej obľúbenosť. Čoraz viac ľudí uprednostňuje surfovanie na nete pomocou mobilných zariadení. Technológie sa tomu prispôsobujú a zlepšujú tieto možnosti. Mali by sme na to myslieť a zahrnúť to do našej stratégie. Keď si predstavíme samých seba, ako objednávame pohodlne tovar cez náš mobil, tak sa nám tá predstava páči, pretože ušetríme čas a máme túto možnosť neustále k dispozícii. Doba je rýchla a my uprednostňujeme efektívne riešenia. 

 

V skratke sme si zhrnuli základné pravidlá, ktorými by sme sa mali riadiť, ak chceme mať dobrý e-shop. Podobne to však funguje aj pri weboch, ktoré sú zamerané na iné činnosti ako je predaj. Ak tieto faktory zovšeobecníme a aplikujeme na akýkoľvek web, tak sa úspech určite dostaví. 

bottom2
© 2008-2016 Všetky práva vyhradené.