„SEO blog”
top2
2018.06.22.

Optimalizácia - webových stránok: Chcete zaujať v oblasti E-commerce?

Optimalizácia webových stránokMať obchodného ducha a byť kreatívnym je v oblasti E-commerce (elektronické obchodovanie) dôležité.  Je dobré, ak sa niečím odlišujeme a zaujmeme. Možnosti sú v podstate nekonečné. Máme k dispozícií množstvo marketingových stratégií a obrovský priestor na sociálnych sieťach.

 

Ako môžeme využiť tieto možnosti a čo je potrebné sledovať, ak chceme mať úspech? Jedným z nástrojov marketingu je optimalizácia webových stránok. Je to komplexná záležitosť a my by sme jej mali venovať aspoň časť energie, samozrejme popri ďalších marketingových stratégiách.  

 

Poradenstvo zadarmo?

SEO hľadá riešenia na konkrétne problémy, aby sme boli zaujímavými pre návštevníkov a dobre hodnotení z pohľadu vyhľadávačov. Takto vieme získať výhodnú pozíciu pri zadávaní kľúčového slova do vyhľadávača a my získame obrovský potenciál návštevníkov, ktorí ná môžu navštíviť. Cena za tieto služby môže byť rôzna a závisí od viacerých faktorov. Odvíja sa od aktuálneho stavu a krokov, ktoré je nutné vykonať. Kvalitné SEO poradenstvo vám dá veľa užitočných informácií a postupne sa naučíte niektoré veci riešiť sami, teda môžete ušetriť.  Musíme si však uvedomiť, že ide o proces, ktorý neustále beží a menia sa i všeobecné podmienky, preto si budeme musieť vyčleniť dostatok času na to, aby sme sledovali jednotlivé trendy a vedeli ich aplikovať i pre nás. Práve z tohto dôvodu sa ako najvýhodnejšia javí možnosť dlhodobej spolupráce s profesionálnou agentúrou v kombinácii s vlastnou prácou v rámci niektorých úkonov.

 

Čo by sme mali sledovať?

Správanie návštevníkov je dôležitým faktorom, ktorý by mal povinne sledovať každý dobrý obchodník. Práve tu získate cenné informácie pre zlepšenie vášho biznisu. Môžeme spomenúť návštevnosť, ale tu sa dostaneme len k nejakému číslu, ktoré nám v zásade nič podstatné nepovie. Tento údaj sa sledoval skôr v minulosti. Nás by malo zaujímať to, čo návštevník vyhľadáva, čo ho zaujíma a kam kliká. Keď poznáme výrazy, ktoré ľudia zadávajú do vyhľadávačov, tak si pomocou nich vieme zadefinovať tie správne kľúčové slová. A tu sa dostávame k podstate. Správnymi kľúčovými slovami opäť zvyšujeme naše šance, že nás navštívi väčší počet ľudí. Vybrať správne kľúčové slová nie je jednoduché, no vieme sa odraziť od určitej schémy - súhrn krokov a postupov. Vytvoríme si dobrý a pevný základ pre ďalšie kroky. Kľúčové slová dokážu urobiť zázraky a zvýšia naše šance. Nestačí však iba zvoliť správne slová, mali by sme myslieť na to, že Google hodnotí jednotlivé parametre ako celok. Teda musíme zapracovať na jej kvalite z technického i obsahového charakteru. Mali by sme byť intuitívni a predpokladať správanie návštevníkov. Po krokoch ich povedieme k tomu, čo očakávame od ich správania. Očakávané správanie návštevníkov nazývame ako konverzie. 

 

Konverzie

Všetky údaje o návštevníkoch nám prinesú iný pohľad a my to môžeme použiť pri budovaní našej stratégie. Malo by nás zaujímať koľko majú rokov, ich pohlavie, kde bývajú, akú majú prácu, či majú deti a pod. Tiež je zaujímavé vedieť aký čas tu strávia. Zaujímať by nás mal každý detail, pretože práve ten môže byť kľúčový pre nás. Máme k dispozícii nástroje (Google AnalyticsGoogle Tag Manager), kde odsledujeme správanie návštevníkov. Na základe týchto informácií si vieme zostaviť podrobnú schému, ktorá bude vyhovovať našej cieľovej skupine zákazníkov. Samozrejmosťou je prehľadnosť, logika a obsah. Už sme spomínali konverzie, teda očakávanú určitú aktivitu od návštevníkov (napríklad nákup produktu), ktorú chceme dosiahnuť a k nej by sme mali smerovať svoje úsilie. Musíme mať jasný náš osobný i podnikateľský zámer a cieľ, ktorý chceme dosiahnuť.   

 

Kreativita a úspech

Mali by sme zaujať a byť aktívni. Ako spraviť to, aby sme sa zaktivizovali? Nápadom sa medze nekladú. Veľmi obľúbenou formou sú napríklad recenzie. Užívateľ dostane priamu informáciu o produkte, o ktorý sa zaujíma a pritom môže sám prispieť vlastným názorom. Môže to byť doplnené nejakou grafikou, kde sa zohľadní celkové hodnotenie produktu. Obľúbené sú i diskusie. Tu si návštevníci môžu vymieňať skúsenosti. Mali by sme však hľadať nápadité riešenia, nemusíme skĺznuť ku klasike. Doplňme obsah inštruktážnymi videami, obrázkami a podobne. Zvýši to celkový kredit v hodnotení, ale tiež takýmto jednoduchým spôsobom môžeme získať kvalitné spätné odkazy.

Ľudia neradi čítajú dlhé texty, uprednostnia obrázky a videá. Stačí si všimnúť sledovanosť videí na sieťach, dostanete sa takto k ďalšiemu zdroju potencionálnych návštevníkov. Nemali by sme však podceniť ani popis samotného výrobku. Informácie by mali byť vytriedené do logikých celkov. Nemali by sme návštevníka zasypať masou textu. Súčasťou by mali byť i technické parametre, prípadne návod na použitie, zloženie a podobne. Čo sa týka technických parametrov obrázkov a videí, tak tu nič nepodceňujme. Oplatí sa zainvestovať do kvality. Musíme myslieť na to, že práve to si návštevníci všímajú ako prvé a podporíme tým dobrý dojem. Ak si na to netrúfate sami, tak oslovte profesionálov. 

Veľmi často využívanou technikou sú i rôzne súťaže, ktoré sú podporované sociálnymi sieťami. Je to cielená reklama na určitú skupinu ľudí. Výhodné je osloviť tzv. influencerov, sú to ľudia, ktorí majú vysokú sledovanosť na sociálnych sieťach a ovplyvňujú verejné povedomie. 

 

Kvalita vs. informovanosť

Kvalita poskytovaných služieb a produktov zvyšuje náš kredit u zákazníkov, no my musíme zabezpečiť, aby sa o nás dozvedeli. Pokiaľ nás nenájdu, tak nám kvalita produktu bude úplne zbytočná. Mali by sme využiť všetky možné i nemožné informačné kanály. Klasikou zostáva e-mail, no rozhodne ho nepodceňujme. E-mailom vieme osloviť konkrétnych ľudí za konkrétnym účelom. Šírenie informácií na sociálnych sieťach by malo mať tiež svoju logiku. O kvalite šíreného príspevku sa nemusíme ani baviť, to by malo byť samozrejmosťou. Kvalitný príspevok by mal ťažiť z informácií, ktoré sme získali analýzou. Čiže si vymedzíme cieľovú skupinu na základe zistených kritérií a tomu prispôsobíme náš príspevok. Mali by sme osloviť ľudí, ktorých náš príspevok nielen zaujme, ale budú i našimi potencionálnymi zákazníkmi.

bottom2
© 2008-2016 Všetky práva vyhradené.