„SEO blog”
top2
2018.06.22.

Optimalizácia web stránok: Chcete zvýšiť návštevnosť webu?

Optimalizácia web stránok

Optimalizácia web - stránok

(SEO) zahŕňa viacero metód, ktoré dokážu zoptimalizovať webovú stránku tak, aby mala dobré hodnotenie z pohľadu vyhľadávačov a umiestnila sa na prvých pozíciách aj napriek silnej konkurencii. Môžeme ich rozdeliť na on - page seo a off - page seo.

 

Na čo všetko má vplyv optimalizácia web stránok? Je dôležité on - page aj off - page SEO? V prvom rade by sme mali nadobudnúť určitý nadhľad a pozrieť sa na svoj web ako návštevník, ktorý tu hľadá konkrétnu informáciu. Nepotrebuje, aby ho zavalili informácie a reklamné okná.

 

SEO, čo to je?

On - page faktory sú postupy, ktoré vykonávame priamo na stránke, ale aj samotný design web stránok. Majú veľmi dôležitú úlohu a ak dodržíme určité odporúčania a postupy, prípadne seo návod, môžeme získať kvalitnú webovú stránku, na ktorú budú návštevníci radi chodiť.

 

Off - Page SEO

Teraz sa zameriame na off - page faktory. Sú súčasťou tzv. internetového marketingu. Internetový marketing má rôzne formy: SEO, propagácia na sociálnych sieťach, rôzne aktivity ako sú súťaže pre návštevníkov, e-mail marketing, newsletter, affiliate program, retargeting (princíp cookies).  

 

Rozoberme si to po poriadku. Off - page vychádza z budovania kvalitných odkazov medzi jednotlivými webovými stránkami, linkbuilding. Ako však dosiahnuť, aby boli naše odkazy kvalitné a dobre hodnotené z pohľadu vyhľadávača? Vstupuje sem PageRank, kde sa hodnotí dôležitosť stránky, TrustRank, teda dôveryhodnosť webových stránok a samozrejme relevantnosť jednotlivých webov. To znamená, že prepojenie medzi jednotlivými stránkami, by malo byť postavené na logike a spájalo tematicky podobné stránky. Takto sa vytvorí akási logická súvislá línia a návštevníkom to prinesie informácie, ktoré ich zaujímajú v súvislom slede.

 

Kvalitné odkazy pre web

Ako získať kvalitné odkazy pre váš web? Spôsobov je niekoľko. V minulosti sa to celé točilo okolo zoznamov a katalógov, kde ste web zaregistrovali. Populárne bolo i písanie článkov, ktoré odkazovali na váš web. Okrem písania článkov, môžeme spomenúť i kupovanie odkazov a tiež ich výmenu (link exchange) medzi jednotlivými stránkami. Práve tu je dôležitá spomínaná relevancia.

 

Ďalšou možnosťou je linkbaiting. Ide o techniku “vábenia”. Vytvoríte nejakú službu alebo článok, ktorým chcete pritiahnuť čo najviac záujemcov o spätné odkazy. Odkazy vám prinesú nových návštevníkov.

 

Social bookmarking je propagovanie a šírenie informácii medzi ľuďmi prostredníctvom ukladania linkov na web stránky, tie sa zdieľajú s ostatnými. Ide o verejné záložky, prípadne môžu byť  zdieľané s určitou skupinou užívateľov.


Jednotkou sú v súčasnosti určite všetky social media. Poskytujú nám neuveriteľne veľa možností a priestor pre našu kreativitu. Pomocou sociálnych sietí zväčšíte silu webu a tým pádom zvýšite návštevnosť.

bottom2
© 2008-2016 Všetky práva vyhradené.