„SEO blog”
top2
2018.07.02.

Optimalizácia web stránok: Chcete zvýšiť návštevnosť webu?

Optimalizácia web stránok

 

optimalizácia web stránokSEO zahŕňa viacero metód, ktoré dokážu zoptimalizovať webovú stránku tak, aby mala dobré hodnotenie z pohľadu vyhľadávačov a umiestnila sa na prvých pozíciách aj napriek silnej konkurencii. Môžeme ich rozdeliť na on - page seo a off - page seo. Výroba web stránok by mala zohľadňovať tieto faktory už na začiatku. Oveľa ľahšie sa veci budujú od začiatku, od základu, ako keby sa neskôr mali opravovať. Tu to platí dvojnásobne. 

 

Na čo všetko má vplyv optimalizácia web stránok? Je dôležité on - page aj off - page SEO? V prvom rade by sme mali nadobudnúť určitý nadhľad a pozrieť sa na svoj web ako návštevník, ktorý tu hľadá konkrétnu informáciu. Nepotrebuje, aby ho zavalili informácie a reklamné okná. Stane sa presne tá vec, ktorej sa chceme vyhnúť. Návštevník opustí web stránku rýchlosťou rakety. Nikto nemá trpezlivosť na neustále vyskakujúce okná a reklamné slogany. Všetko sa musí robiť s mierou. Aj marketing musí byť dávkovaný s citom a postupne. Vráťme sa ale k tomu, čo to vlasne optimalizovanie webu je. 

 

SEO, čo to je?

Môžeme povedať, že ide o činnosť, ktorá nastavuje web tak, aby bol vyhovujúci kritériám, ktoré sú vo všeobecnosti nastavené. Práve preto je jednoduchšie myslieť na to už pri tvorbe stránky, pretože prerobiť už fungujúcu je oveľa zložitejšie. Ak ide o biznis, predaj, tak je tiež dôležité, aby sa čo najmenej zasiahlo do chodu samotného obchodu. Stratégia je individuálnou záležitosťou a z vlastnej skúsenosti vieme povedať, že ku každej stránke sa musí pristupovať inak. Čo platilo u jednej, nemusí u druhej. Čo fungovali v prvom prípade, v druhom môže mať negatívny dopad. Práve preto je nutné vytvoriť pri každej stránke novú stratégiu, ktorá sa dotýka nielen optimalizovania, ale i celkového marketingu.

 

optimalizácia web stránokPritom využívame on - page faktory. Sú to postupy, ktoré vykonávame priamo na stránke, ale aj samotný design web stránok. Majú veľmi dôležitú úlohu a ak dodržíme určité odporúčania a postupy, prípadne seo návod, môžeme získať kvalitnú webovú stránku, na ktorú budú návštevníci radi chodiť.

 

O týchto faktoroch sa už veľmi veľa popísalo. Existuje mnoho teórií o tom, čo funguje a čo naopak nefunguje. Čo však vieme určite je, že spolu s kľúčovými slovami tvoria základ pre dobrú a fungujúcu stránku. Jednotlivým témam sa venujeme i na našom blogu, ktorý rozoberá tieto pojmy podrobnejšie. Odhaduje sa, že počet faktorov, ktoré sa sledujú, môže dosahovať číslo 200. Nevieme však, či to niekto niekedy zrátal. Okrem práce na stránke samotnej sú dôležitým kritériom i off - page faktory.  

 

Off - Page SEO

Mohli by sme si o nich popísať množstvo informácií, no zamerajme sa aspoň na ten základ, ktorý s troškou úsilia viete ovplyvniť i vy sami. Ak on - page faktory pomenovávajú prácu na webovej stránke, tak off - page budú logicky faktory, ktoré riešia jej okolie. Sú súčasťou tzv. internetového marketingu. Internetový marketing zahŕňa: SEO, propagáciu na sociálnych sieťach, rôzne aktivity ako sú súťaže pre návštevníkov, e-mail marketing, newsletter, affiliate program, retargeting (princíp cookies). 

 

Ak už máme na stránke kvalitný obsah, mali by sme o tom dať vedieť aj svetu. Práve jednotlivé odnože marketingu nám umožňujú, aby sme pokryli čo najviac priestoru. Jednoducho by sme mali využiť každú príležitosť. 

 

Jednotkou sú v súčasnosti určite všetky social media. Poskytujú nám neuveriteľne veľa možností a priestor pre našu kreativitu. Pomocou sociálnych sietí zväčšíte silu webu a tým pádom zvýšite návštevnosť.

 

Propagácia na sociálnych sieťach umožňuje rozšíriť informácie relatívne rýchlo a s minimálnymi vstupnými nákladmi. Stačí, ak si vyhliadneme nejakú osobu, ktorá má vyššiu sledovanosť a takto jednoducho sa prostredníctvom neho dostanete ku slušnej skupine potencionálnych návštevníkov vašej stránky. Nie je to však jediná možnosť. Môžete využiť i platenú reklamu. My sa však chceme zamerať predovšetkým na možnosti, ktoré nenavyšujú naše náklady.
 
Dobrou alternetívou je, ak svoju marketingovú kampaň vediete prostredníctvom obsahu, ktorý ľudí zaujme, tým pádom ho budú šíriť. Hovoríme napríklad o videách, ktoré ich pobavia. Práve túto formu v súčasnosti využíva veľké množstvo spoločností. Ak sa nad tým zamyslíme, tak už asi každý z nás sa stretol s touto formou reklamy a mnohokrát ani nevedel, že ide o skrytú reklamu. Mnoho známych osobností, prostredníctvom svojho profilu, propaguje rôzne produkty, či služby. Tu sa naplno môže prejaviť vaša kreativita.
 
 

Stále veľmi intenzívne využívanou metódou je určite email marketing. Už zo samotného názvu vieme usúdiť, že ide o emailovú komunikáciu. Ako získať adresy pre vaše kampane? Spôsobov je neuveriteľne veľa. Väčšina stránok ponúka za registráciu nejaké výhody. Môže ísť napríklad o zľavy na produktoch, alebo nejaké bonusové body. Niekedy sa stanete členmi ich klubu, ktorý ponúka výhody.

 

optimalizácia web stránokZaujímavým je tiež spôsob, kedy pri registrácii stránka posiela nejaké konkrétne informácie formou príručiek a podobne. Následne môžete vytvoriť kampane, ktoré budú zamerané na jednotlivé cieľové skupiny. Ideálnou príležitosťou sú všetky možné sviatky ako Vianoce, ale i leto a letné prázdniny.

 

Napríklad, ak máme obchod s obuvou, tak si musíme uvedomiť, že pri každej zmene ročného obdobia, pre nás prichádza príležitosť na to, aby sme ľudí oslovili, pretože práve vtedy hľadajú nové topánky. Takýchto príležitostí sa nájde mnoho, musíme byť kreatívni a aktívni, nezapadať prachom, ale dať o svojej aktivite vedieť svojmu okoliu. 

 

Podobnou formou je i newsletter. Môžete vytvoriť akýsi informačný kanál, kde budete na emaily klientom posielať aktuality z vašej stránky. Tu však hrozí riziko, že ich začnete otravovať a z newslettra sa odhlásia, takto ľahko stratíte spojenie so svojim potencionálnymi zákazníkmi. Je dôležité, aby ste nastavili vhodnú frekvenciu a tak predišli tomuto riziku. 

 

Affiliate program sa využíva predaj produktov sprostredkovane. To znamená, že si nájdeme partnerov, ktorí budú mať v ponuke i naše produkty a zároveň ich budú propagovať. Tiež sa tu nekladú hranice a môžeme popustiť uzdu fantázii. 

 

Pôvodnou formou off - page nástrojov bola taktika budovania kvalitných spätných odkazov medzi jednotlivými webovými stránkami, linkbuilding. Táto metóda bola na vrchole niekoľko rokov a odžila si svoje. V súčasnosti sa kladie dôraz nie na kvantitu, ale na kvalitu. Ako však dosiahnuť, aby boli naše odkazy kvalitné a dobre hodnotené z pohľadu vyhľadávača? Vstupuje sem PageRank, kde sa hodnotí dôležitosť stránky, TrustRank, teda dôveryhodnosť webových stránok a samozrejme relevantnosť jednotlivých webov. To znamená, že prepojenie medzi jednotlivými stránkami, by malo byť postavené na logike a spájalo tematicky podobné stránky. Takto sa vytvorí akási logická súvislá línia a návštevníkom to prinesie informácie, ktoré ich zaujímajú v súvislom slede.

 

Kvalitné odkazy pre web

Ako získať kvalitné odkazy pre váš web? Spôsobov je niekoľko. V minulosti sa to celé točilo okolo zoznamov a katalógov, kde ste web zaregistrovali. Populárne bolo i písanie článkov, ktoré odkazovali na váš web. Okrem písania článkov, môžeme spomenúť i kupovanie odkazov a tiež ich výmenu (link exchange) medzi jednotlivými stránkami. Práve tu je dôležitá spomínaná relevancia.

 

Ďalšou možnosťou je linkbaiting. Ide o techniku “vábenia”. Vytvoríte nejakú službu alebo článok, ktorým chcete pritiahnuť čo najviac záujemcov o spätné odkazy. Odkazy vám prinesú nových návštevníkov.

 

Social bookmarking je propagovanie a šírenie informácii medzi ľuďmi prostredníctvom ukladania linkov na web stránky, tie sa zdieľajú s ostatnými. Ide o verejné záložky, prípadne môžu byť  zdieľané s určitou skupinou užívateľov.

bottom2
© 2008-2016 Všetky práva vyhradené.