„SEO blog”
top2
2018.06.15.

Linkbuilding: Ako získať kvalitné spätné odkazy pre web?

Linkbuilding

Súčasné trendy optimalizácie pre vyhľadávače (SEO) sa výrazne posunuli a my môžeme využívať naozaj najrôznejšie techniky na to, aby sme našu webovú stránku dostali na výslnie. Radi by sme sa pozreli na techniku, ktorá sa využíva už niekoľko rokov a stále má čo povedať. Ide o vytváranie spätných odkazov - linkbuilding.

 

 

 

 

 

Linkbuilding, o čo ide?

 

Najskôr by sme si v skratke mohli povedať, o čo ide, keď sa povie linkbuilding. Patrí medzi off-page SEO, teda vykonávame zmeny, ktoré sa netýkajú priamo web stránok. Linkbuilding si môžeme predstaviť ako vytváranie nejakej reťaze, ktorá spája vzájomnými odkazmi jednotlivé stránky. Aj tu samozrejme platia nejaké pravidlá, ktoré podporia kvalitu webu.

 

Zase len ten obsah?!

Odkazy na iné stránky voláme hyperodkazy. Ak naše odkazy smerujú na kvalitné stránky, ktoré sú obsahovo bohaté a majú tematickú súvislosť s našou stránkou, tak to má priamy vplyv pri hodnotení nášho webu, je to kvalitný linkbuilding. Ten sa následne umiestni na vyšších pozíciách vo vyhľadávačoch. Google využíva roboty, ktoré prechádzajú jednotlivé stránky a hodnotia ich na základe viacerých kritérií. Dôležitú úlohu tu zohráva relevancia s hľadanými výrazmi od návštevníkov.  Spokojnosť návštevníkov je prvoradá. Teda, ak budeme mať silný a pútavý obsah, prilákame nielen návštevníkov, ale aj z pohľadu Googlu bude náš web silný.

 

Kvantita na úkor kvality?

Čo sa týka množstvo odkazov, ktoré získavame linkbuildingom, tak by sme mohli skonštatovať, že to nie je až taký dôležitý údaj. Väčší počet odkazov môže pomôcť webu v jeho hodnotení, ale iba v tom prípade, že sú odkazy kvalitné. Teda zdôrazňujeme: “kvalita, kvalita, kvalita…”. V súčasnosti je mnoho zástancov, ale i odporcov linkbuildingu. Mnohí, ktorí sa zaoberajú optimalizáciou webových stránok sú presvedčení o tom, že nemá žiadny vplyv na pozície vo vyhľadávači. Opak je však pravdou.

 

Ako získať kvalitné spätné odkazy a nevytvárať linkbuilding na základe kvantity? Môžete nadviazať spoluprácu so stránkami, ktoré sú podobné obsahovo a vymeniť si odkazy navzájom. Čiže si robíte PR navzájom. Veľmi prirodzeným spôsobom je písanie článkov, ktoré môžete umiestňovať na rôzne weby. Podmienkou tu je, aby išlo o článok s kvalitným obsahom, ktorý zaujme. Odkazy v článku by mali byť prirodzené a čitateľa informovať o ďalších zaujímavých veciach k danej téme. Na web by ste mali prinášať neustále nový obsah a aktuality. Pre uverejňovanie článkov by ste si mali vyberať weby, ktoré sú silné a majú svoju základňu návštevníkov.

 

Písanie PR článkov

V článkoch sú dôležité odkazy, ktorými privediete návštevníka k ďalším informáciám, no nemali by byť umelo vytvorené, ale mali by mať prirodzený charakter a byť súčasťou témy. Je dobré, ak je v článku umiestnený aj  interný odkaz na váš web. Použitie kľúčových slov je dôležité, ale tiež to nie je nutné preháňať. Článok by mal rozoberať tému do hĺbky, zamerať sa na detaily a aktuality.

 

Na získanie odkazov sa často využívajú i komentáre pod článkami. Odkazy k príbuznej téme vyzerajú prirodzene a majú dobrú odozvu u ľudí.

 

Žijú katalógy?

Registrácia v katalógoch, kde návštevník mohol nájsť váš web sa v súčasnosti už využíva oveľa menej (zoznam.sk, atlas.sk, azet.sk). Web sa zaregistroval do desiatok či stoviek katalógov a očakával sa príliv návštevníkov. Tieto metódy však Google penalizuje, takže namiesto očakávaného zvýšenia návštevnosti, vám klesne hodnotenie webu.


Aké sú ďalšie možnosti?

Zaujímavou alternatívou sú i fóra. Ľudia hľadajú na internete odpovede na najrôznejšie problémy. Je veľká pravdepodobnosť, že nájdete tému, ktorá sa dotýka vášho webu a môžete sa zapojiť do diskusie. Dôležité je, aby ste si prečítali ostatné príspevky a následne sa tematicky i logicky zapojili. Opäť platí, že prirodzenosť je nadovšetko.

 

Veľkým zdrojom sú i sociálne siete. Viete si vytvoriť peknú základňu návštevníkov, ktorí môžu ďalej odkazovať na váš web. V ideálnom prípade si získajte ľudí, ktorí majú veľa sledovateľov a ovplyvňujú verejnú mienku. Podobne je na tom i šírenie videí, ktoré ľudia milujú. Tu sa opäť vraciame k tomu, že obsah hrá veľmi dôležitú úlohu. Ak máte zaujímavý obsah, záujem o váš web sa dostaví a ľudia začnú odkazovať na váš obsah. Túto techniku nazývame linkbaiting.

bottom2
© 2008-2016 Všetky práva vyhradené.