top2

SEO optimalizacia

 

SEO optimalizácia pre vyhľadávače | Professionalseo.sk

 

SEO optimalizácia pre vyhľadávačeSila internetu sa už dávno prejavila. Žijeme život, kedy trávime veľa času vo virtuálnom prostredí, na sociálnych sieťach, vplýva na nás online marketing. Je  súčasťou našich každodenných aktivít. Pojem optimalizácia sa udomácnil v našich slovníkoch, optimalizujeme naše počítače, telefóny. Optimalizujeme, čiže dávame niečomu optimálnu podobu, vyberáme optimálne riešenie. S týmto výrazom sa stretneme v mnohých oblastiach nášho života, preto si o tom skúsme niečo napísať a objasniť si nejaké tie pojmy. 

 

SEO (z angl. Search Engine Optimization) tiež kladie dôraz na výraz optimization, čiže SEO optimalizácia pre vyhľadávače. Vysoká dynamika prostredia internetu a neustále narastajúca konkurencia sa prejavujú vo výsledkoch vyhľadávania, vládne nám internetový marketing.

 

Internetový marketing využíva potenciál, ktorý sa tu ukrýva a my sa musíme naučiť s ním pracovať. Nestačí, ak si vytvoríme stránku na sociálnych sieťach. Chce to komplexnejšie riešenie. Na správne zostavenom marketingu musíte neustále pracovať a zostavovať kreatívne kampane. Môžete investovať do reklamy, alebo čakať na príliv návštevníkov z organických výsledkov. Aj keď na prvý pohľad sa môže zdať, že za reklamnú kampaň musíte zaplatiť a za výsledky nie, nie je to celkom tak.

 

Ak chcete dostať návštevníkov z vyhľadávaných výsledkov, tak musíte dosiahnuť dobré pozície. Nikto si predsa neprezerá päťdesiatu pozíciu. Možno tak ešte dvadsiatu, ale tam to skončí. Váš web musí denne súťažiť o prvé pozície. Práve tu nastupuje na rad SEO. Ako s ňou zaobchádzať a čo naozaj zafunguje aj pre váš web? Niekoľko rád sa ukrýva v tomto článku. Pochopíte princíp a môžete pristúpiť k nápravám na stránke.

 

SEO optimalizácia pre vyhľadávačeMôžeme sa tiež stretnúť s pojmom vírusový alebo virálny marketing. Ide o odnož marketingu, ktorá sa vyvinula v posledných rokoch s príchodom sociálnych sietí. Ide o výraz, ktorý pochádza z anglického spojenia viral marketing. Funguje tak, že využíva spomínané sociálne siete na to, aby sa spropagoval nejaký produkt, služba, či značka. Stavia na princípe referencií. Teda ľudia, ktorí majú skúsenosť s výrobkom a sú s ním stotožnení, posúvajú informáciu o ňom ďalej svojim známym a priateľom. Nazýva sa vírusový, pretože kopíruje správanie sa víru. Vírus funguje tak, že sa šíri medzi užívateľmi, či už na biologickej alebo počítačovej báze. Teda aj tu môžeme hovoriť o užívateľoch internetu, ktorí sami šíria informáciu o danom produkte. Zdieľajú rôzne videá, obrázky, obsah, ale i hry, ktoré môže byť sponzorované nejakou značkou. Tá sa takto nenápadne dostane medzi ľudí a postupne sa zviditeľňuje medzi širokou verejnosťou. 

 

Ide o obľúbený spôsob, pretože zachytí pomerne širokú masu ľudí a má nízke náklady. Samozrejme nejde o náhodu a majú premyslenú stratégiu, aby oslovili cieľovú skupinu ľudí. Teda štatisticky majú i dobrú odozvu od ľudí, keďže sa dotýkajú priamo cieľovej skupiny. Tu vidíme presný príklad toho, akú silu majú v súčasnosti sociálne siete a média ako také. Môžeme ich však využívať rozumne a investovať čas do metód, ktoré prinášajú pozitívny prínos. Pravidlá, ktoré tu platia, sa však neustále vyvíjajú a nastavujú, pretože ide o mladé odvetvie, ktoré je zraniteľné a môže sa ľahko stať, že sa bude zneužité. Prináša mnoho pozitív a výhod pre náš rýchly a uponáhľaný život, no pravidlá musíme nastaviť tak, aby sa toto prostredie nedalo manipulovať a zneužívať. 

 

 

SEO: ako to funguje?

Spoločnosť Google hodnotí jednotlivé webové stránky a určuje ich poradie. Ide o komplikovaný algoritmus vyhľadávača, ktorý pracuje s rôznymi parametrami webu: technická vyspelosť a jeho rýchlosť,  zabezpečenie, jeho štruktúra, kvalita obsahu, návštevnosť webu (vysoká návštevnosť, bounce rate) atď. Proces SEO "optimalizácia pre vyhľadávače" je potrebné nastavovať a venovať sa mu neustále - audit a analýza, ppc reklama.  Po dôkladnej analýze webu prídeme na to, čo je nutné napraviť. Pritom musíme prezrieť jej technický stav, ale i obsahové chyby, či chyby v jej štruktúre. Pritom pracujeme na dvoch úrovniach, alebo v dvoch prostrediach, ktoré majú svoje špecifiká. Tieto prostredia generujú faktory, ktoré využívame pri optimalizovaní webovej stránky. 

 

SEO optimalizácia pre vyhľadávače

Do hry vstupujú viaceré faktory: on-page a off-page, ale i dôveryhodnosť stránky - Trust flow. Ide o ukazovateľ prepojenia na iné, dôveryhodné stránky (spätné odkazy). Samotnou kapitolou je analýza kľúčových slov. Ak si zvolíme správne kľúčové slovo, tak vieme priamo ovplyvniť potenciál návštevnosti na vašom webe. SEO je postavená na kľúčových slovách. Tu sme zhrnuli hneď viacero kritérií a faktorov, ktoré riešime pri náprave nášho webu.

 

Medzi jednotlivými on-page faktormi sledujeme predovšetkým to, kde sa nachádza kľúčové slovo a v akom počte. Nedá sa presne stanoviť jeho počet, analýza webu nám však dá odpoveď na túto otázku. Kľúčové slovo by malo byť určite v TITLE, teda nadpise stránky. Tiež sú tu dané určité pravidlá, ktoré by sa mali dodržať. Tiež sa musí vyskytovať v samotnom obsahu. Medzi on-page faktory tiež patrí to, či je stránka nastavená pre mobilné zariadenia. Kľúčové slovo by malo byť obsiahnuté i v názve domény. Dôležitým faktorom je i rýchlosť načítania stránky a celkový dojem webu z pohľadu návštevníkov.

 

SEO optimalizácia pre vyhľadávačeOff-page faktory zahŕňajú odkazy, ich rôznorodosť, kvalitu, autoritatívnosť webových stránok, tematickú súvislosť, aká je sila stránky na sociálnych sieťach, či ide o vyhľadávanú doménu a pod. My sme spomenuli len niektoré základné, aby sme pochopili význam, ale je ich omnoho viac. 

 

 

Ak sa pristavíme pri spätných odkazoch, tak tu je najdôležitejšie to, aby sme vytvárali sieť kvalitných odkazov. Teda tvoríme prepojenie na kvalitné a dobre hodnotené weby, ktoré nám dokážu priniesť dostatok návštevníkov. Pri zadaní slova do vyhľadávača ľudia využívajú najrôznejšie výrazy. Ak využijeme slovo, ktoré je dostatočne vyhľadávané, ale musí mať i logický súvis so stránkou, tak privedieme návštevníkov oveľa rýchlejšie tam, kam chcú prísť. Hovoríme o relevantnosti stránky. Vo vyhľadávači sa objavujú tie najrelevantnejšie výsledky, ktoré sa viažu ku konkrétnemu kľúčovému slovu. Práve toto spojenie vieme využiť pre náš web a priniesť mu nových návštevníkov.

 

Ak si hovoríme o jednotlivých metódach, ktoré sa využívajú pri hľadaní lepších riešení pre jednotlivé stránky, tak by sme mali napísať niečo i o postupoch, ktoré sú "zakázané" a môžu vám ovplyvniť hodnotenie stránky negatívne. Hovoríme o tzv. penalizovaní webovej stránky. Odzrkadlí sa to priamo vo výsledkoch vyhľadávania. Patrí sem spamdex a tiež tzv. black hat techniky (čierny klobúk). Ide o spamovanie stránok rôznymi komentármi, uverejňovanie tzv. neviditeľných textov a pod. 

 

Efektivita a kreativita

Existuje nejaký jednoznačný SEO návod? Ak by taký bol, každý by mohol byť expert. Faktom zostáva, že optimalizácia prinesie pozitíva pre každého majiteľa webovej stránky. Sústreďte svoju energiu na kvalitu a bohatý obsah vašej stránky, obklopte sa odborníkmi, využívajte dostupné nástroje (napr. Google Analytics), sledujte trendy a predvídajte. Práve toto vyšvihne vašu stránku medzi jednotky. Ide o proces neustáleho zlepšovania a hľadania optimálnych riešení, teda nemôžeme sa spoľahnúť na to, že ak už raz dosiahneme dobré pozície, máme vyhraté.

 

SEO optimalizácia pre vyhľadávačeKonkurencia má veľkú silu a jej cieľom je tiež dosiahnuť prvé pozície. Tento dynamický proces si vyžaduje, aby sme boli neustále v strehu a mali dostatok času na to, aby sme sledovali aktuálne trendy, ktoré následne musíme zapracovať do nášho konceptu. Nerobte však nič umelo, prirodzenosť ľudia vycítia a vy budete mať úspech. Znie to ako klišé, ak však budeme publikovať kvalitný a zaujímavý obsah, ktorý obohatí, tak je veľká šanca, že sa návštevnosť stránky zvýši. Samozrejme musíme využiť i marketingové nástroje, aby sa o nás ľudia dozvedeli. Teda šírenie po rôznych kanáloch je rovnako dôležité ako samotná tvorba kvalitného obsahu

 

Teda sa dostávame k podstate. Obsah stránky je absolútnym základom. Ak si však myslíte, že stačí spraviť dokonalú stránku a následne čakať na príliv návštevníkov, tak ste na omyle. Stránka musí byť živá a musí generovať nový obsah. Inak začne stagnovať a prepadať sa na nižšie pozície. Teda je nutné vytvárať neustále nové príspevky, ktoré zvýšia hodnotenie stránky. Je to časovo náročné a je nutné sledovať, čo sa deje v danej oblasti, aké sú novinky a čo by mohlo zaujať aj širšie publikum. Ak si však myslíte, že stačí uverejniť nejaký text a čakať na zázrak, tak potom sa určite sklamete. Text musí byť kvalitný, rozoberať detaily a prinášať nové informácie. Práve preto je to také náročné nielen na čas, ktorý musíte investovať do písania článkov, ale taktiež do času, kedy si musíte naštudovať dané témy. 

 

SEO optimalizácia cena? 

 

SEO optimalizácia pre vyhľadávačeMôže byť SEO zadarmo? Alebo sa musíte zmieriť s tým, že náklady porastú? Nie je to nevyhnutné. Ak využijete kvalitné služby, pomôžu vám naštartovať web tak, aby ste boli úspešní. Naučíte sa, čo je dôležité, čomu venovať pozornosť a čo vám naopak len zbytočne zaberie  čas, energiu i financie. 

 

Mali by sme si teda vyberať kvalitné služby a využívať všetky dostupné nástroje, ktoré sú na trhu. Nemusíte sa obávať, že investujete do neznáma, ide o premyslený proces, ktorý vás povedie krok po kroku. Pritom viete sledovať ako sa postupne mení pozícia stránky a dochádza k jej lepšiemu umiestneniu vo vyhľadávači. Teda nestrácate kontrolu nad webom, naopak, neustále sa učíte a viete priamo vstupovať do tohto procesu. 

 

Optimalizácia pre vyhľadávače s fixným mesačným poplatkom

 

Kliknutím na slová /odkazy/ sa presuniete na vybraný článok:

 

-       Výhody optimalizácie pre vyhľadávače s fixným mesačným poplatkom

 

-       Postupy pri optimalizácii pre vyhľadávače s fixným mesačným poplatkom

 

-       Študijný materiál o optimalizácii pre vyhľadávače s fixným mesačným poplatkom

 

O optimalizácii pre vyhľadávače je potrebné vedieť jednu veľmi dôležitú skutočnosť, ktorou je, že o nej nikdy nemôžeme povedať, že je hotová!

 

Optimalizácia pre vyhľadávače s fixným mesačným poplatkom je najlepšou alternatívou pre všetkých vlastníkov webových stránok, pretože ich stránky sú optimalizované každý mesiac.

 

seo

Prostredníctvom optimalizácie pre vyhľadávače s fixným mesačným poplatkom sa umiestnenie Vašej webovej stránky na základe kľúčových slov zlepšuje z mesiaca na mesiac. Ako to vyplýva aj z názvu, pri tomto spôsobe optimalizácie platíte za služby fixný mesačný poplatok, t. j. nevznikajú Vám žiadne iné výdavky. Ceny pre tento typ optimalizácie pre vyhľadávače sú platné aj vtedy, keď kľúčové slová dosiahli prvé miesto, nie je potrebné počítať so žiadnymi skrytými výdavkami či výdavkami podľa úspešnosti vo vyhľadávačoch.

 

Čo je však veľkou výhodou, že môžete priebežne meniť kľúčové slová, čo znamená, že v prípade ak už jedno slovo dosiahlo požadovanú pozíciu, môžete si vybrať nové kľúčové slovo. Táto možnosť pri optimalizácii pre vyhľadávače podľa miery úspešnosti nie je k dispozícii.

 

Výhody optimalizácie pre vyhľadávače s fixným mesačným poplatkom

 

Kliknutím na slová /odkazy/ sa presuniete na vybraný článok:

 

-       Výhodnejšia cena, ako cena optimalizácie na základe úspešnosti

 

-       Technika je rovnaká ako pri optimalizácii podľa miery úspešnosti

 

-       Vaša web stránka je kompletne optimalizovaná

 

-       Odkazy sa budujú priebežne

 

-       Dostávate mesačné výkazy týkajúce sa pozícií

 

-       Kľúčové slová môžete meniť každý mesiac

 

 

Preberme si tieto výhody podrobnejšie:

 

-       Výhodnejšia cena, ako cena optimalizácie na základe úspešnosti

 

seoJe to naozaj tak, v prípade optimalizácie podľa miery úspešnosti pri dosiahnutí pozície na prvej strane zaplatíte za kľúčové slovo za mesiac od 60,- do 140,- €.

To znamená, že v prípade 5 slov na prvej strane zaplatíte mesačne od 300,- do 700,- €.

Cena optimalizácie za fixný mesačný poplatok je v porovnaní s týmito cenami len 140,- €.

 

 

-       Technika je rovnaká ako pri optimalizácii podľa miery úspešnosti

 

poplatokMetóda je v podstate rovnaká, ako v prípade optimalizácie pre vyhľadávače podľa miery úspešnosti, nakoľko optimalizáciu je možné vykonať len jedným spôsobom.

Z tohto hľadiska tí, ktorí si myslia, že dostanú pri jednej službe viac alebo kvalitnejšie služby, sa mýlia. Preto závisí len od rozhodnutia konkrétnej osoby, ktorú z týchto dvoch metód si vyberie.

 

-       Vaša web stránka je kompletne optimalizovaná

 

analitkikaZ pohľadu optimalizácie pre vyhľadávače je najlepšie, keď je skontrolovaná celá webová stránka, všetky chyby sú opravené a hlavná stránka resp. podstránky dostávajú spätné odkazy každý mesiac.

Takto dochádza ku kompletnej optimalizácii webovej stránky, pretože stránka môže získať popredné umiestnenia aj prostredníctvom 10-20 kľúčových slov v prípade, ak boli vykonané potrebné nastavenia a stránka sa priebežne posilňuje.

My neoptimalizujeme Vašu webovú stránku na zadané kľúčové slová len prostredníctvom hlavnej stránky, optimalizujeme ju celú, vrátane jej podstránok.

 

-       Odkazy sa budujú priebežne

 

domainRýchlosť budovania zohráva na základe aktuálnych smerníc Google dôležitú úlohu. Kým v minulosti prinášalo rýchle budovanie odkazov rýchle výsledky, v súčasnosti prináša len rýchle pokuty. Preto je potrebné venovať dostatočnú pozornosť kvalite odkazov, ich anchor textom, a postupnosti v rámci ich budovania. Článok o budovaní PR spätných odkazov si môžete prečítať tu.

 

 

-       Dostávate mesačné výkazy týkajúce sa pozícií

 

webKladieme veľký dôraz na komunikáciu, pretože informovanie svojich zákazníkov považujeme za veľmi dôležitú súčasť našej práce. Preto im každý mesiac zasielame oznámenie ohľadom zlepšenia ich pozície, prípadne jej zhoršenia.

Analýza umiestnení je vlastne hodnotením našej práce, prostredníctvom nej sa môžete presvedčiť o našej práci.

 

 

-       Kľúčové slová môžete meniť každý mesiac

 

contentVýmena kľúčových slov je veľmi dôležitá. Táto možnosť tvorí veľký rozdiel medzi optimalizáciou podľa miery úspešnosti a optimalizáciou na základe fixného mesačného poplatku, pretože pri optimalizácii podľa miery úspešnosti táto možnosť nie je k dispozícii, nakoľko počet slov a ich umiestnenie sú základnými údajmi pre fakturáciu.

V prípade optimalizácie na základe fixného mesačného poplatku nám však môžete zadať nové kľúčové slovo kedykoľvek, pretože v prípade, ak si myslíte, že existuje také slovo, ktorým dosiahnete lepšie umiestnenie sa naozaj oplatí urobiť jeho zmenu a optimalizovať webovú stránku na nové kľúčové slovo.

V tomto prípade je to možné, pretože mesačná cena optimalizácie je fixná.

 

 

Postupy pri optimalizácii pre vyhľadávače s fixným mesačným poplatkom

 

Kliknutím na slová /odkazy/ sa presuniete na vybraný článok:

 

-       Výber kľúčových slov

 

-       Analýza web stránky

 

-       Písanie obsahov

 

-       Nastavenie web stránky

 

-       Budovanie spätných odkazov

 

 

Preberme si tieto kroky trošku podrobnejšie:

 

-       Výber kľúčových slov

 

keywordsOptimalizácia pre vyhľadávače s fixným mesačným poplatkom sa začína výberom kľúčových slov. Pomôžeme Vám s výberom takých kľúčových slov, ktoré Vám zabezpečenia popredné miesta vo vyhľadávaní, a na ktoré budú skutočne prichádzať noví návštevníci a zároveň potenciálni zákazníci.

Výber kľúčových slov je jedným z najdôležitejších krokov optimalizácie pre vyhľadávače.

V prípade ak si nevyberieme vhodné kľúčové slová a webová stránka získa lepšie umiestnenie na základe týchto slov, ktoré však neoslovia zákazníkov, stane sa optimalizácia zbytočnou.

 

Pri výbere kľúčových slov je teda dôležité zohľadniť viacero dôležitých hľadísk:

Takýmito hľadiskami môžu byť: koľko ľudí vyhľadáva na základe daného slova, aká je konkurencia, či sa nachádzame na vidieku alebo v Bratislave, či plánujeme realizovať predaj na národnej úrovni, resp. užitočné môžu byť aj Long tail kľúčové slová.

 

-        Analýza web stránky

 
analizisAnalýza webovej stránky je nepostrádateľnou úlohou, pretože počas nej sa dozvieme ktoré sú tie nastavenia, ktoré chýbajú k tomu, aby mohla webová stránka získať lepšie postavenie vo vyhľadávači.

Pri analýze sa tiež dozvieme, nakoľko je stránka relevantná vzhľadom na kľúčové slová. Z tohto hľadiska sa často vyžaduje písanie obsahov, čím sa zabezpečí zvýšenie relevantnosti webovej stránky.

Analýza tiež poukáže na chybné prvky, resp. získame vedomosť ohľadom častí zdrojového kódu, ktoré je potrebné napraviť. Webová stránka je skontrolovaná po obsahovej aj technickej stránke. Pomôžeme Vám aj s opravou chýb, resp. nápravou určitých prvkov, ako aj s opravou samotnou. Skontrolujeme aj spätné odkazy a navrhneme možnosť umiestnenia ďalších spätných odkazov.

 

-       Písanie obsahov

 

auditObsah je dôležitý a nevyhnutný. Je dôležitý z dvoch hľadísk: jedným je návštevník a druhým pozícia vo vyhľadávači.

Z pohľadu návštevníka je obsah dôležitý preto, lebo stránku navštívi kvôli tomu, aby si prečítal informácie o tom, čo presne hľadá. V prípade, že stránka neobsahuje dostatočný obsah týkajúci sa hľadanej témy, návštevníka resp. potenciálneho zákazníka  ihneď stratíme.

Druhým hľadiskom je pozícia vo vyhľadávači. Google Panda Update totiž sleduje aj obsahy webových stránok a posudzuje ich z hľadiska ich relevantnosti. Toto posúdenie vykonáva práve prostredníctvom obsahov.

V prípade, že nedisponujeme dostatočným a relevantným obsahom, naše pozície sa budú zhoršovať. Vieme Vám pomôcť aj s písaním obsahov ak neviete ako ďalej, ale radi Vám ich aj napíšeme. 

 

-       Nastavenie web stránky

 

metaĎalším krokom je nastavenie webovej stránky. Z analýzy webovej stránky sa totiž dozvieme, aké zmeny by sme mali na nej vykonať.

Vo väčšine prípadov je potrebné prepísať Title a Meta Data na správne, a zoptimalizovať ich pre danú webovú stránku tak, aby boli primerane relevantné.

Ďalšími takýmito nastaveniami môžu byť napr. nastavenie s a bez www, oprava chýb zdrojového kódu, optimalizácia obrázkov, vloženie tagov  H1 – H2 a vytvorenie vnútorných odkazov.

Zoznam možných nastavení je dlhý, analýza sa zameriava na zmapovanie mnohých z nich, nie každé hľadisko je však rovnako dôležité z hľadiska získania dobrej pozície. V záujme získania čo najlepších umiestnení sme Vám k dispozícii aj pri realizácii nastavení a oprave prípadných chýb.

 

-       Budovanie spätných odkazov

 

linkBudovanie odkazov je vlastne budovanie vonkajších prepojení stránky. Budovanie odkazov má veľký vplyv na zlepšenie postavenia webovej stránky, je však veľmi dôležité, aby sa jednalo o budovanie kvalitných odkazov.

Nami vybudované odkazy pochádzajú z webových stránok, ktoré disponujú veľkou dôverou zo strany Google, preto sú schopné efektívne posilňovať Vašu pozíciu. V rámci optimalizácie pre vyhľadávače s fixným mesačným poplatkom zabezpečíme silné spätné odkazy na Vašu stránku, PageRank odkazy, blogové odkazy, magazínové odkazy alebo článkové odkazy.

Odkazy sú uvedené v textovom prostredí, tak zabezpečujú relevantnosť stránky.

 

Študijný materiál o optimalizácii pre vyhľadávače s fixným mesačným poplatkom

 

registracieOptimalizácia pre vyhľadávače s fixným mesačným poplatkom môže skutočne prispieť k zlepšeniu umiestnení Vašej webovej stránky.

V prípade, ak máte záujem o našu službu optimalizácie pre vyhľadávače, odporúčame Vám, aby ste sa registrovali k odberu nášho bezplatného študijného materiálu o optimalizácii pre vyhľadávače, prostredníctvom ktorého sa môžete viac zahĺbiť do tejto tematiky.

 

Študijný materiál sa skladá zo 4 častí a obsahuje mnoho užitočných informácií ohľadom optimalizácie pre vyhľadávače.

 

Registrujte sa kliknutím na obrázok.

 

 

 

 

optimalizacia

Našim hlavným cieľom je: dostať čo najviac návštevníkov na web stránky našich klientov.

 

V  poslednom období majitelia web stránok čoraz častejšie počujú slovné spojenie: „optimalizácia pre vyhľadávače“. Nemožno sa tomu čudovať, lebo v poslednom čase proces optimalizácie pre vyhľadávače je jedným najväčším zázrakom internetového marketingu. Táto technika dokáže priniesť na web stránky viac návštevníkov, kupujúcich, a tým zvýšiť zisk.

 

Naozaj je dôležité byť medzi prvými v Google vyhľadávači?

 

Odpoveď znie: jednoznačne ÁNO! Určite už každý počul výrok: „O čom nevieme, to pre nás ani neexistuje...!“ Aj v spojení s Internetom a webovými stránkami sa dá rozmýšľať týmto spôsobom. Tie web stránky, ktoré sa nedajú nájsť v zozname výsledkov vyhľadávania, a nenachádzajú sa na čo poprednejších pozíciách vyhľadávača, ako keby ani neexistovali.

 

Byť medzi prvými je výhodné aj preto, lebo pomocou optimalizácie pre vyhľadávače dokážete predbehnúť konkurenčné spoločnosti. Dá sa povedať, že optimalizácia web stránok pre vyhľadávače prinesie každej firme alebo podnikaniu nesmierne výhody.
Ako vieme, Google počas uplynulých rokov získal zaslúžené dominantné prvenstvo medzi vyhľadávačmi. Obrovský náskok získal už vtedy, keď sa objavil na trhu, a to vďaka tomu, že zobrazoval kvalitné výsledky vyhľadávania.

 

V dnešnej dobe vykonáva 85% vyhľadávania vyhľadávač. Užívatelia internetu spustia za jediný deň viac miliárd vyhľadávaní. Samozrejme, výsledkom vyhľadávania je, že nájdu hľadané informácie, služby a produkty.

 

Aký osoh prinesie web stránke optimalizácia pre vyhľadávače?

 

Majitelia web stránok, ktorí využívajú optimalizáciu pre vyhľadávače sa ľahšie dostanú k cieľovej skupine, a teda k potenciálnym zákazníkom vďaka tomu, že sa na kľúčové slová, ktoré odzrkadľujú oblasť ponúkaných služieb alebo produkt, nachádzajú na prvých stranách vyhľadávača.  Je dôležité poznamenať, že v opačnom prípade surferi nenájdu Vašu web stránku.

 

V dnešnej modernej dobe veľké množstvo ľudí nakupuje cez internet, a vyberá si na základe ponúk, ktoré tam našli. Zvyčajne si pozrú prvú, maximálne druhú stranu výsledkov vyhľadávania, ostatné NIE!

 

Môžeme povedať, že ak sa web stránka Vašej spoločnosti nenachádza na prvej či druhej strane vyhľadávača, tak sa schováva pred svojimi potenciálnymi kupujúcimi. Kvôli tomuto svoje produkty či služby predajú tie konkurenčné spoločnosti, ktoré sa nachádzajú na popredných miestach prehľadávača.  

 

Nezaostávajte za konkurenciou a využite výhody, ktoré ponúka optimalizácia pre vyhľadávače!   

 

 

kľúčové slováZákladom procesu optimalizácie (SEO skratka - Search Engine Optimization) je analýza kľúčových slov. Ak má webová stránka správne zadefinované kľúčové slová, tak aj samotný proces SEO má našliapnuté na úspech. Ako si poradiť s množstvom kľúčových slov a vybrať tie správne?

 

Mali by sme si vysvetliť zopár základných faktorov, ktoré zohrávajú dôležitú úlohu pri analýze kľúčových slov. Poradíme vám zopár tipov, čo je dôležité a na čo sa máte zameriavať, keď si máte zvoliť správne kľúčové slová. Optimalizácia pre vyhľadávače môže následne stavať na silných základoch a vy zvyšujete kredit svojmu webu. Podobne ako v iných oblastiach, aj tu platí, že ak máte na čom stavať, tak pozitívny výsledok sa čoskoro dostaví. 

 

 

Kľúčové slová definícia

Najskôr si však povedzme, čo to vlastne kľúčové slovo je. Môže sa skladať z jedného alebo viacerých slov. Veľa sa polemizuje o tom, čo je vlastne dobré. Jedno kľúčové slovo je výstižné a dokážete s ním dobre pracovať. Ľahko sa uprace do textu. Dlhšia varianta, respektíve sem môžeme zaradiť aj dvojslovné spojenie, sa využíva v texte ťažšie. Tu sa práve prejaví umenie copywritingu. Dobrý copywriter by mal použiť kľúčové slová tak, aby nebili do očí a boli súčasťou bežného textu, pritom však na seba upútali. Ako zohľadňuje Google tieto slová pri svojom hodnotení je otázne a presne vám nikto na túto otázku neodpovie. Teda sa o tom donekonečna polemizuje.

 

optimalizácia pre vyhľadávačeKľúčové slová - keywords - zadávajú návštevníci do vyhľadávačov, keď hľadajú informácie na internete. U nás sa používa vo veľkej väčšine práve Google, práve preto sa mnohé metódy a postupy, ktoré sa dotýkajú optimalizovania stránok, viažu na pravidlá, ktoré stavuje práve Google. V konečnom dôsledku ide vždy o to, aby ste dosiahli prvé pozície vo vyhľadávači. Práve tomu sa podriaďuje väčšina úkonov, ktoré sa na stránke vykonávajú. Proces hodnotenia stránok je komplikovaný a nedá sa striktne určiť, čo je najdôležitejšie, na čo si dať pozor.

 

Všetky inštrukcie majú v podstate veľmi premenlivý charakter, pretože tento proces sa stále vyvíja. Pribúdajú nové požiadavky, to čo platilo ešte včera, dnes už nemusí. Práve z uvedeného vyplýva, prečo je proces optimalizácie taký náročný. Poďme si teraz niečo povedať o tom, ako sa správa väčšina z nás na internete a ako si predstavujeme kvalitné výsledky vyhľadávania. 

 

 

Relevancia

Dostali sme sa k pomerne zaujímavému pojmu a tým je relevancia. Už sme si o nej niečo napísali aj v iných príspevkoch, ale práve v súvislosti s kľúčovými slovami by sme ju určite nemali opomenúť. Pojem "relevantný" sa udáva vo výkladovom slovníku ako "významný, dôležitý, závažný, rozhodujúci, zlomový".  V tejto súvislosti by sme si to mohli vysvetliť ako: "dôležitosť výsledkov vyhľadávania vzhľadom na zadaný výraz od užívateľa". Skúsme si to priblížiť reálnym príkladom:

 

keyword liečivé bylinyVyhľadávate nejakú konkrétnu informáciu na internete, zadáte do vyhľadávače daný výraz, ktorý logicky spájate s hľadanými informácia. Napríklad chceme zistiť informácie o liečivých bylinách. Napíšete "byliny". Zobrazí sa niekoľko miliónov výsledkov. Prezriete si zopár prvých, ktoré vás oslovia a následne zistíte, že sa nemáte šancu zorientovať v takomto množstve a hľadaný výraz musíte upresniť. Vyhľadáte "liečivé byliny" a tu sa zrazu dostanete už ku konkrétnejším informáciám. Opäť si prezriete niekoľko prvých stránok, ktoré vás zaujmú nadpisom a popisom, možno zablúdite ešte na druhú, tretiu stranu a tým to skončí. 

 

 

Význam a logika keywords

Z toho nám logicky vyplynulo, ako by sme mali pracovať s kľúčovými slovami. Dobre zvolené kľúčové slovo musí byť významovo aj logicky čo najbližšie k hľadanej informácii. Nemusí to byť výlučne jednoslovné spojenie, ľudia často vyhľadávajú i pomocou viet, či príbuzných výrazov - synoným. Ďalšou informáciou, ktorú sme si logicky odvodili je to, že je veľmi dôležité, aké kľúčové slovo zadefinujeme pre náš web, ale i pre naše stránky a podstránky.Znie to relatívne jednoducho, no okolo hľadania správnych keywords sa toho dosť veľa polemizuje a môžete sa stretnúť s najrôznejšími odporúčaniami. Akým smerom sa teda vybrať?

 

 

 

SEO návod - keywords

 

analýza kľúčových slovAko vybrať kľúčové slová? Kľúčové slovo by malo mať dostatočný počet hľadaní. Takto si vieme vytvoriť bohatú prvotnú základňu potencionálnych návštevníkov. Tento faktor je určite dôležitý, no nezaraďovali by sme ho medzi no. 1. Tento údaj nám vie síce priniesť potencionálnych návštevníkov a zväčšiť tak našu návštevnícku základňu, no musíme si uvedomiť, že spolu s kľúčovým slovom, ktoré je veľmi často vyhľadávané, prichádza i veľká sila v podobe obrovskej konkurencie.

 

Teda budeme musieť vynaložiť oveľa viac úsilia do ostatných faktorov, ktoré zohrávajú úlohu pri umiestnení stránky vo vyhľadávači. Preto by sme mali zohľadniť to, či nám to prinesie viac pozitív, alebo negatív. Je lepšie, ak sa zameriate na menej vyhľadávané výrazy a využijete skôr dvoj a viac slovné spojenia, ktoré nadväzujú na obsah danej stránky. 

 

Samozrejme to nie je úplne také jednoduché a vstupuje sem ešte mnoho iných faktorov. Spomínaný obsah (content) webu,  jeho kvalita a logické usporiadanie, štruktúra webu i textu, logické usporiadanie a pod. Tieto témy sme bližšie rozoberali pri téme “seo optimalizácia návod”.

 

Relevantnosť je vysoko hodnoteným faktorom a vychádza z nej i proces optimalizácie webu. Počet hľadaní a význam by mali byť v rovnováhe. Môžeme si uviesť ešte nejaký príklad ako zadefinujeme kľúčové slová nielen pre hlavnú stránku, ale i jednotlivé podstránky:

 

e-shop

 

Máme e-shop s topánkami. Sortiment e-shopu je logicky rozdelený na podstránky letná, zimná a prechodná obuv. Pokiaľ vyberáme kľúčové slovo pre hlavnú stránku, mali by sme použiť výraz, ktorý sedí významovo a má dostatočné množstvo hľadaní, napr. “topánky”, “obuv” a pod. Pre podstránky sú vhodné “letná obuv”, alebo “obuv leto”. Teda použijeme relevantný pojem pre každú podstránku.

 

 

Rovnako by sme postupovali aj pri optimalizovaní stránok, ktoré sú rozdelené podľa toho, či ide o obuv pre mužov, ženy, alebo deti. Teda hľadaným výrazom by bolo "obuv pre deti" alebo "detské topánky". 

 

 

keywordsAko to vyzerá, keď to nefunguje?Predpokladajme, že návštevník má záujem o sandále. Preto bude hľadať pod kľúčovým slovom “sandále”, prípadne zadá výraz “letné sandále”. Ak by sa stala situácia, že po zadaní slova "sandále", dostane ponuku so zimnou obuvou, tak by to asi neuspokojilo jeho potreby a navyše by už web s vysokou pravdepodobnosťou nenavštívil. Teda ho určite odradíme nefungujúcou stránkou, ktorá pôsobí amatérsky. Ako by to malo vyzerať? Návštevník, ktorý hľadá konkrétny tovar “sandále”, dostane priamu konkrétnu informáciu a keď sa dostane k tomu, čo hľadal, je spokojný. 

 

 

Kľúčové slová, ktoré sme si uviedli ako príklad nadväzujú a vystihujú obsah danej stránky. Vedú k spokojnosti zákazníka, čo by malo byť prvoradým cieľom pre každého majiteľa e-shopu. Podobne sa však tento princíp aplikuje i na iné typy webov. Nehovoríme len o e-commerce (internetové obchodovanie), ale i o rôznych informačných portáloch, blogoch a podobne. 

 

google adwordsVeľmi dobrým zdrojom pre nájdenie vhodných kľúčových slov je samotný vyhľadávač. Pri zadaní kľúčového slova sa vždy objaví niekoľko alternatív, ktoré môžete tiež vyhľadať. Čiže využijete logiku, ktorú vyhľadávač používa. V podstate už začínate s optimalizáciou. Zdrojov na vhodné kľúčové slová je nieľkoľko a profesionáli často používajúnástroje na vyhľadávanie kľúčových slov (napríklad Google Adwords Keyword planner). Je to veľmi efektívne a rýchle. Je nutné vykonať dôkladnú analýzu kľúčových slov a vytvoriť jasnú štruktúru pre daný web. Najlepšie sa pracuje na nových weboch, ktorých štruktúra sa ešte len buduje. Staršie weby občas musia prejsť refreshom, ale vždy sa oveľa viac energie minie na opravy, ako na dôkladné plánovanie. 

 

 

Zopár tipov na záver

Zhrnieme si to. Optimalizácia  má určité nepísané pravidlá aj čo sa týka kľúčových slov. Kľúčové slovo by malo byť obsiahnuté v nadpise (title), popisoch (meta description) a následne zahrnuté v obsahu stránky, v URL. Malo by jasne a zreteľne vystihovať obsah stránky, nezavádzať, pretože práve to návštevníkov odradí a web už nenavštívia. Príliš konkrétne kľúčové slovo môže návštevníka zmiasť a privedie ho k informáciám, ktoré nehľadá. Veľmi vyhľadávané kľúčové slovo nám zvyšuje konkurenciu a zmenšuje naše šance na prvé pozície. Ako sa povie "zlatá stredná cesta". Nepodceňujme plánovanie a vložme dostatok energie do podrobnej analýzy kľúčových slov, ktorá nám dokáže vygenerovať tie najvhodnejšie výrazy. 



Csatlakozz a beszélgetéshez!
bottom2
© 2008-2016 Všetky práva vyhradené.