top2

SEO optimalizacia

 

SEO optimalizácia pre vyhľadávače | Professionalseo.sk

 

SEO optimalizácia pre vyhľadávačeSila internetu sa už dávno prejavila. Žijeme život, kedy trávime veľa času vo virtuálnom prostredí, na sociálnych sieťach, vplýva na nás online marketing. Je  súčasťou našich každodenných aktivít. Pojem optimalizácia sa udomácnil v našich slovníkoch, optimalizujeme naše počítače, telefóny. Optimalizujeme, čiže dávame niečomu optimálnu podobu, vyberáme optimálne riešenie. S týmto výrazom sa stretneme v mnohých oblastiach nášho života, preto si o tom skúsme niečo napísať a objasniť si nejaké tie pojmy. 

 

SEO (z angl. Search Engine Optimization) tiež kladie dôraz na výraz optimization, čiže SEO optimalizácia pre vyhľadávače. Vysoká dynamika prostredia internetu a neustále narastajúca konkurencia sa prejavujú vo výsledkoch vyhľadávania, vládne nám internetový marketing.

 

Internetový marketing využíva potenciál, ktorý sa tu ukrýva a my sa musíme naučiť s ním pracovať. Nestačí, ak si vytvoríme stránku na sociálnych sieťach. Chce to komplexnejšie riešenie. Na správne zostavenom marketingu musíte neustále pracovať a zostavovať kreatívne kampane. Môžete investovať do reklamy, alebo čakať na príliv návštevníkov z organických výsledkov. Aj keď na prvý pohľad sa môže zdať, že za reklamnú kampaň musíte zaplatiť a za výsledky nie, nie je to celkom tak.

 

Ak chcete dostať návštevníkov z vyhľadávaných výsledkov, tak musíte dosiahnuť dobré pozície. Nikto si predsa neprezerá päťdesiatu pozíciu. Možno tak ešte dvadsiatu, ale tam to skončí. Váš web musí denne súťažiť o prvé pozície. Práve tu nastupuje na rad SEO. Ako s ňou zaobchádzať a čo naozaj zafunguje aj pre váš web? Niekoľko rád sa ukrýva v tomto článku. Pochopíte princíp a môžete pristúpiť k nápravám na stránke.

 

SEO optimalizácia pre vyhľadávačeMôžeme sa tiež stretnúť s pojmom vírusový alebo virálny marketing. Ide o odnož marketingu, ktorá sa vyvinula v posledných rokoch s príchodom sociálnych sietí. Ide o výraz, ktorý pochádza z anglického spojenia viral marketing. Funguje tak, že využíva spomínané sociálne siete na to, aby sa spropagoval nejaký produkt, služba, či značka. Stavia na princípe referencií. Teda ľudia, ktorí majú skúsenosť s výrobkom a sú s ním stotožnení, posúvajú informáciu o ňom ďalej svojim známym a priateľom. Nazýva sa vírusový, pretože kopíruje správanie sa víru. Vírus funguje tak, že sa šíri medzi užívateľmi, či už na biologickej alebo počítačovej báze. Teda aj tu môžeme hovoriť o užívateľoch internetu, ktorí sami šíria informáciu o danom produkte. Zdieľajú rôzne videá, obrázky, obsah, ale i hry, ktoré môže byť sponzorované nejakou značkou. Tá sa takto nenápadne dostane medzi ľudí a postupne sa zviditeľňuje medzi širokou verejnosťou. 

 

Ide o obľúbený spôsob, pretože zachytí pomerne širokú masu ľudí a má nízke náklady. Samozrejme nejde o náhodu a majú premyslenú stratégiu, aby oslovili cieľovú skupinu ľudí. Teda štatisticky majú i dobrú odozvu od ľudí, keďže sa dotýkajú priamo cieľovej skupiny. Tu vidíme presný príklad toho, akú silu majú v súčasnosti sociálne siete a média ako také. Môžeme ich však využívať rozumne a investovať čas do metód, ktoré prinášajú pozitívny prínos. Pravidlá, ktoré tu platia, sa však neustále vyvíjajú a nastavujú, pretože ide o mladé odvetvie, ktoré je zraniteľné a môže sa ľahko stať, že sa bude zneužité. Prináša mnoho pozitív a výhod pre náš rýchly a uponáhľaný život, no pravidlá musíme nastaviť tak, aby sa toto prostredie nedalo manipulovať a zneužívať. 

 

 

SEO: ako to funguje?

Spoločnosť Google hodnotí jednotlivé webové stránky a určuje ich poradie. Ide o komplikovaný algoritmus vyhľadávača, ktorý pracuje s rôznymi parametrami webu: technická vyspelosť a jeho rýchlosť,  zabezpečenie, jeho štruktúra, kvalita obsahu, návštevnosť webu (vysoká návštevnosť, bounce rate) atď. Proces SEO "optimalizácia pre vyhľadávače" je potrebné nastavovať a venovať sa mu neustále - audit a analýza, ppc reklama.  Po dôkladnej analýze webu prídeme na to, čo je nutné napraviť. Pritom musíme prezrieť jej technický stav, ale i obsahové chyby, či chyby v jej štruktúre. Pritom pracujeme na dvoch úrovniach, alebo v dvoch prostrediach, ktoré majú svoje špecifiká. Tieto prostredia generujú faktory, ktoré využívame pri optimalizovaní webovej stránky. 

 

SEO optimalizácia pre vyhľadávače

Do hry vstupujú viaceré faktory: on-page a off-page, ale i dôveryhodnosť stránky - Trust flow. Ide o ukazovateľ prepojenia na iné, dôveryhodné stránky (spätné odkazy). Samotnou kapitolou je analýza kľúčových slov. Ak si zvolíme správne kľúčové slovo, tak vieme priamo ovplyvniť potenciál návštevnosti na vašom webe. SEO je postavená na kľúčových slovách. Tu sme zhrnuli hneď viacero kritérií a faktorov, ktoré riešime pri náprave nášho webu.

 

Medzi jednotlivými on-page faktormi sledujeme predovšetkým to, kde sa nachádza kľúčové slovo a v akom počte. Nedá sa presne stanoviť jeho počet, analýza webu nám však dá odpoveď na túto otázku. Kľúčové slovo by malo byť určite v TITLE, teda nadpise stránky. Tiež sú tu dané určité pravidlá, ktoré by sa mali dodržať. Tiež sa musí vyskytovať v samotnom obsahu. Medzi on-page faktory tiež patrí to, či je stránka nastavená pre mobilné zariadenia. Kľúčové slovo by malo byť obsiahnuté i v názve domény. Dôležitým faktorom je i rýchlosť načítania stránky a celkový dojem webu z pohľadu návštevníkov.

 

SEO optimalizácia pre vyhľadávačeOff-page faktory zahŕňajú odkazy, ich rôznorodosť, kvalitu, autoritatívnosť webových stránok, tematickú súvislosť, aká je sila stránky na sociálnych sieťach, či ide o vyhľadávanú doménu a pod. My sme spomenuli len niektoré základné, aby sme pochopili význam, ale je ich omnoho viac. 

 

 

Ak sa pristavíme pri spätných odkazoch, tak tu je najdôležitejšie to, aby sme vytvárali sieť kvalitných odkazov. Teda tvoríme prepojenie na kvalitné a dobre hodnotené weby, ktoré nám dokážu priniesť dostatok návštevníkov. Pri zadaní slova do vyhľadávača ľudia využívajú najrôznejšie výrazy. Ak využijeme slovo, ktoré je dostatočne vyhľadávané, ale musí mať i logický súvis so stránkou, tak privedieme návštevníkov oveľa rýchlejšie tam, kam chcú prísť. Hovoríme o relevantnosti stránky. Vo vyhľadávači sa objavujú tie najrelevantnejšie výsledky, ktoré sa viažu ku konkrétnemu kľúčovému slovu. Práve toto spojenie vieme využiť pre náš web a priniesť mu nových návštevníkov.

 

Ak si hovoríme o jednotlivých metódach, ktoré sa využívajú pri hľadaní lepších riešení pre jednotlivé stránky, tak by sme mali napísať niečo i o postupoch, ktoré sú "zakázané" a môžu vám ovplyvniť hodnotenie stránky negatívne. Hovoríme o tzv. penalizovaní webovej stránky. Odzrkadlí sa to priamo vo výsledkoch vyhľadávania. Patrí sem spamdex a tiež tzv. black hat techniky (čierny klobúk). Ide o spamovanie stránok rôznymi komentármi, uverejňovanie tzv. neviditeľných textov a pod. 

 

Efektivita a kreativita

Existuje nejaký jednoznačný SEO návod? Ak by taký bol, každý by mohol byť expert. Faktom zostáva, že optimalizácia prinesie pozitíva pre každého majiteľa webovej stránky. Sústreďte svoju energiu na kvalitu a bohatý obsah vašej stránky, obklopte sa odborníkmi, využívajte dostupné nástroje (napr. Google Analytics), sledujte trendy a predvídajte. Práve toto vyšvihne vašu stránku medzi jednotky. Ide o proces neustáleho zlepšovania a hľadania optimálnych riešení, teda nemôžeme sa spoľahnúť na to, že ak už raz dosiahneme dobré pozície, máme vyhraté.

 

SEO optimalizácia pre vyhľadávačeKonkurencia má veľkú silu a jej cieľom je tiež dosiahnuť prvé pozície. Tento dynamický proces si vyžaduje, aby sme boli neustále v strehu a mali dostatok času na to, aby sme sledovali aktuálne trendy, ktoré následne musíme zapracovať do nášho konceptu. Nerobte však nič umelo, prirodzenosť ľudia vycítia a vy budete mať úspech. Znie to ako klišé, ak však budeme publikovať kvalitný a zaujímavý obsah, ktorý obohatí, tak je veľká šanca, že sa návštevnosť stránky zvýši. Samozrejme musíme využiť i marketingové nástroje, aby sa o nás ľudia dozvedeli. Teda šírenie po rôznych kanáloch je rovnako dôležité ako samotná tvorba kvalitného obsahu

 

Teda sa dostávame k podstate. Obsah stránky je absolútnym základom. Ak si však myslíte, že stačí spraviť dokonalú stránku a následne čakať na príliv návštevníkov, tak ste na omyle. Stránka musí byť živá a musí generovať nový obsah. Inak začne stagnovať a prepadať sa na nižšie pozície. Teda je nutné vytvárať neustále nové príspevky, ktoré zvýšia hodnotenie stránky. Je to časovo náročné a je nutné sledovať, čo sa deje v danej oblasti, aké sú novinky a čo by mohlo zaujať aj širšie publikum. Ak si však myslíte, že stačí uverejniť nejaký text a čakať na zázrak, tak potom sa určite sklamete. Text musí byť kvalitný, rozoberať detaily a prinášať nové informácie. Práve preto je to také náročné nielen na čas, ktorý musíte investovať do písania článkov, ale taktiež do času, kedy si musíte naštudovať dané témy. 

 

SEO optimalizácia cena? 

 

SEO optimalizácia pre vyhľadávačeMôže byť SEO zadarmo? Alebo sa musíte zmieriť s tým, že náklady porastú? Nie je to nevyhnutné. Ak využijete kvalitné služby, pomôžu vám naštartovať web tak, aby ste boli úspešní. Naučíte sa, čo je dôležité, čomu venovať pozornosť a čo vám naopak len zbytočne zaberie  čas, energiu i financie. 

 

Mali by sme si teda vyberať kvalitné služby a využívať všetky dostupné nástroje, ktoré sú na trhu. Nemusíte sa obávať, že investujete do neznáma, ide o premyslený proces, ktorý vás povedie krok po kroku. Pritom viete sledovať ako sa postupne mení pozícia stránky a dochádza k jej lepšiemu umiestneniu vo vyhľadávači. Teda nestrácate kontrolu nad webom, naopak, neustále sa učíte a viete priamo vstupovať do tohto procesu. 



Csatlakozz a beszélgetéshez!
bottom2
© 2008-2016 Všetky práva vyhradené.