„blog”
top2
2018.07.03.

Kľúčové slová: Ako urobiť analýzu kľúčových slov pre SEO?

kľúčové slováZákladom procesu optimalizácie (SEO skratka - Search Engine Optimization) je analýza kľúčových slov. Ak má webová stránka správne zadefinované kľúčové slová, tak aj samotný proces SEO má našliapnuté na úspech. Ako si poradiť s množstvom kľúčových slov a vybrať tie správne?

 

Mali by sme si vysvetliť zopár základných faktorov, ktoré zohrávajú dôležitú úlohu pri analýze kľúčových slov. Poradíme vám zopár tipov, čo je dôležité a na čo sa máte zameriavať, keď si máte zvoliť správne kľúčové slová. Optimalizácia pre vyhľadávače môže následne stavať na silných základoch a vy zvyšujete kredit svojmu webu. Podobne ako v iných oblastiach, aj tu platí, že ak máte na čom stavať, tak pozitívny výsledok sa čoskoro dostaví. 

 

 

Kľúčové slová definícia

Najskôr si však povedzme, čo to vlastne kľúčové slovo je. Môže sa skladať z jedného alebo viacerých slov. Veľa sa polemizuje o tom, čo je vlastne dobré. Jedno kľúčové slovo je výstižné a dokážete s ním dobre pracovať. Ľahko sa uprace do textu. Dlhšia varianta, respektíve sem môžeme zaradiť aj dvojslovné spojenie, sa využíva v texte ťažšie. Tu sa práve prejaví umenie copywritingu. Dobrý copywriter by mal použiť kľúčové slová tak, aby nebili do očí a boli súčasťou bežného textu, pritom však na seba upútali. Ako zohľadňuje Google tieto slová pri svojom hodnotení je otázne a presne vám nikto na túto otázku neodpovie. Teda sa o tom donekonečna polemizuje.

 

optimalizácia pre vyhľadávačeKľúčové slová - keywords - zadávajú návštevníci do vyhľadávačov, keď hľadajú informácie na internete. U nás sa používa vo veľkej väčšine práve Google, práve preto sa mnohé metódy a postupy, ktoré sa dotýkajú optimalizovania stránok, viažu na pravidlá, ktoré stavuje práve Google. V konečnom dôsledku ide vždy o to, aby ste dosiahli prvé pozície vo vyhľadávači. Práve tomu sa podriaďuje väčšina úkonov, ktoré sa na stránke vykonávajú. Proces hodnotenia stránok je komplikovaný a nedá sa striktne určiť, čo je najdôležitejšie, na čo si dať pozor.

 

Všetky inštrukcie majú v podstate veľmi premenlivý charakter, pretože tento proces sa stále vyvíja. Pribúdajú nové požiadavky, to čo platilo ešte včera, dnes už nemusí. Práve z uvedeného vyplýva, prečo je proces optimalizácie taký náročný. Poďme si teraz niečo povedať o tom, ako sa správa väčšina z nás na internete a ako si predstavujeme kvalitné výsledky vyhľadávania. 

 

 

Relevancia

Dostali sme sa k pomerne zaujímavému pojmu a tým je relevancia. Už sme si o nej niečo napísali aj v iných príspevkoch, ale práve v súvislosti s kľúčovými slovami by sme ju určite nemali opomenúť. Pojem "relevantný" sa udáva vo výkladovom slovníku ako "významný, dôležitý, závažný, rozhodujúci, zlomový".  V tejto súvislosti by sme si to mohli vysvetliť ako: "dôležitosť výsledkov vyhľadávania vzhľadom na zadaný výraz od užívateľa". Skúsme si to priblížiť reálnym príkladom:

 

keyword liečivé bylinyVyhľadávate nejakú konkrétnu informáciu na internete, zadáte do vyhľadávače daný výraz, ktorý logicky spájate s hľadanými informácia. Napríklad chceme zistiť informácie o liečivých bylinách. Napíšete "byliny". Zobrazí sa niekoľko miliónov výsledkov. Prezriete si zopár prvých, ktoré vás oslovia a následne zistíte, že sa nemáte šancu zorientovať v takomto množstve a hľadaný výraz musíte upresniť. Vyhľadáte "liečivé byliny" a tu sa zrazu dostanete už ku konkrétnejším informáciám. Opäť si prezriete niekoľko prvých stránok, ktoré vás zaujmú nadpisom a popisom, možno zablúdite ešte na druhú, tretiu stranu a tým to skončí. 

 

 

Význam a logika keywords

Z toho nám logicky vyplynulo, ako by sme mali pracovať s kľúčovými slovami. Dobre zvolené kľúčové slovo musí byť významovo aj logicky čo najbližšie k hľadanej informácii. Nemusí to byť výlučne jednoslovné spojenie, ľudia často vyhľadávajú i pomocou viet, či príbuzných výrazov - synoným. Ďalšou informáciou, ktorú sme si logicky odvodili je to, že je veľmi dôležité, aké kľúčové slovo zadefinujeme pre náš web, ale i pre naše stránky a podstránky. Znie to relatívne jednoducho, no okolo hľadania správnych keywords sa toho dosť veľa polemizuje a môžete sa stretnúť s najrôznejšími odporúčaniami. Akým smerom sa teda vybrať?

 

 

 

SEO návod - keywords

 

analýza kľúčových slovAko vybrať kľúčové slová? Kľúčové slovo by malo mať dostatočný počet hľadaní. Takto si vieme vytvoriť bohatú prvotnú základňu potencionálnych návštevníkov. Tento faktor je určite dôležitý, no nezaraďovali by sme ho medzi no. 1. Tento údaj nám vie síce priniesť potencionálnych návštevníkov a zväčšiť tak našu návštevnícku základňu, no musíme si uvedomiť, že spolu s kľúčovým slovom, ktoré je veľmi často vyhľadávané, prichádza i veľká sila v podobe obrovskej konkurencie.

 

Teda budeme musieť vynaložiť oveľa viac úsilia do ostatných faktorov, ktoré zohrávajú úlohu pri umiestnení stránky vo vyhľadávači. Preto by sme mali zohľadniť to, či nám to prinesie viac pozitív, alebo negatív. Je lepšie, ak sa zameriate na menej vyhľadávané výrazy a využijete skôr dvoj a viac slovné spojenia, ktoré nadväzujú na obsah danej stránky. 

 

Samozrejme to nie je úplne také jednoduché a vstupuje sem ešte mnoho iných faktorov. Spomínaný obsah (content) webu,  jeho kvalita a logické usporiadanie, štruktúra webu i textu, logické usporiadanie a pod. Tieto témy sme bližšie rozoberali pri téme “seo optimalizácia návod”.

 

Relevantnosť je vysoko hodnoteným faktorom a vychádza z nej i proces optimalizácie webu. Počet hľadaní a význam by mali byť v rovnováhe. Môžeme si uviesť ešte nejaký príklad ako zadefinujeme kľúčové slová nielen pre hlavnú stránku, ale i jednotlivé podstránky:

 

e-shop

 

Máme e-shop s topánkami. Sortiment e-shopu je logicky rozdelený na podstránky letná, zimná a prechodná obuv. Pokiaľ vyberáme kľúčové slovo pre hlavnú stránku, mali by sme použiť výraz, ktorý sedí významovo a má dostatočné množstvo hľadaní, napr. “topánky”, “obuv” a pod. Pre podstránky sú vhodné “letná obuv”, alebo “obuv leto”. Teda použijeme relevantný pojem pre každú podstránku.

 

 

Rovnako by sme postupovali aj pri optimalizovaní stránok, ktoré sú rozdelené podľa toho, či ide o obuv pre mužov, ženy, alebo deti. Teda hľadaným výrazom by bolo "obuv pre deti" alebo "detské topánky". 

 

 

keywordsAko to vyzerá, keď to nefunguje? Predpokladajme, že návštevník má záujem o sandále. Preto bude hľadať pod kľúčovým slovom “sandále”, prípadne zadá výraz “letné sandále”. Ak by sa stala situácia, že po zadaní slova "sandále", dostane ponuku so zimnou obuvou, tak by to asi neuspokojilo jeho potreby a navyše by už web s vysokou pravdepodobnosťou nenavštívil. Teda ho určite odradíme nefungujúcou stránkou, ktorá pôsobí amatérsky. Ako by to malo vyzerať? Návštevník, ktorý hľadá konkrétny tovar “sandále”, dostane priamu konkrétnu informáciu a keď sa dostane k tomu, čo hľadal, je spokojný. 

 

 

Kľúčové slová, ktoré sme si uviedli ako príklad nadväzujú a vystihujú obsah danej stránky. Vedú k spokojnosti zákazníka, čo by malo byť prvoradým cieľom pre každého majiteľa e-shopu. Podobne sa však tento princíp aplikuje i na iné typy webov. Nehovoríme len o e-commerce (internetové obchodovanie), ale i o rôznych informačných portáloch, blogoch a podobne. 

 

google adwordsVeľmi dobrým zdrojom pre nájdenie vhodných kľúčových slov je samotný vyhľadávač. Pri zadaní kľúčového slova sa vždy objaví niekoľko alternatív, ktoré môžete tiež vyhľadať. Čiže využijete logiku, ktorú vyhľadávač používa. V podstate už začínate s optimalizáciou. Zdrojov na vhodné kľúčové slová je nieľkoľko a profesionáli často používajú nástroje na vyhľadávanie kľúčových slov (napríklad Google Adwords Keyword planner). Je to veľmi efektívne a rýchle. Je nutné vykonať dôkladnú analýzu kľúčových slov a vytvoriť jasnú štruktúru pre daný web. Najlepšie sa pracuje na nových weboch, ktorých štruktúra sa ešte len buduje. Staršie weby občas musia prejsť refreshom, ale vždy sa oveľa viac energie minie na opravy, ako na dôkladné plánovanie. 

 

 

Zopár tipov na záver

Zhrnieme si to. Optimalizácia  má určité nepísané pravidlá aj čo sa týka kľúčových slov. Kľúčové slovo by malo byť obsiahnuté v nadpise (title), popisoch (meta description) a následne zahrnuté v obsahu stránky, v URL. Malo by jasne a zreteľne vystihovať obsah stránky, nezavádzať, pretože práve to návštevníkov odradí a web už nenavštívia. Príliš konkrétne kľúčové slovo môže návštevníka zmiasť a privedie ho k informáciám, ktoré nehľadá. Veľmi vyhľadávané kľúčové slovo nám zvyšuje konkurenciu a zmenšuje naše šance na prvé pozície. Ako sa povie "zlatá stredná cesta". Nepodceňujme plánovanie a vložme dostatok energie do podrobnej analýzy kľúčových slov, ktorá nám dokáže vygenerovať tie najvhodnejšie výrazy. 


Odoslané do blog kategórie

bottom2
top2
2018.07.02.

Návod: Ako optimalizovať web On-Page?

SEO optimalizácia návodJednoznačne najčastejšie používaným vyhľadávačom je Google, hovoria nezávislé prieskumy, ale svedčí o tom i realita. Stačí, ak sa spýtate ľudí vo svojom okolí, aký prehliadač používajú. V zahraničí sa uprednostňujú aj iné prehliadače, u nás je to však jednoznačne tento. Základy SEO (optimalizácia pre vyhľadávače) by sa preto mali opierať o presné pravidlá a odporúčania, ktoré určuje Google. Radi by sme vám dali zopár tipov, ako zefektívniť web stránku tak, aby prvé pozície neboli pre vás len snom, ale stali sa realitou. Ako pozície nielen dosiahnuť, ale si ich aj udržať. Pretože práve to je skutočným umením optimalizovania. 

 

 

Osobný coaching a efektivita práce

Proces SEO “optimalizácia pre vyhľadávače” je potrebné nastavovať a venovať mu dostatok pozornosti i času. To znamená, že nestačí, ak sa jednorazovo spraví zopár nevyhnutných opatrení. Ak si chcete vybudovať stabilnú a dobre hodnotenú webovú stránku, musíte do optimalizácie investovať oveľa viac svojho času. Nemôžete očakávať, že sa vaša situácia zmení zo dňa na deň. Je to dlhodobý proces neustálej a neúnavnej práce. Práve preto je táto oblasť taká náročná, neobľúbená a len málo majiteľov webov si ju rieši samých. Radšej investujú určitú časť financií do kvalitných služieb a získajú tak omnoho viac, pretože sa naplno môžu venovať svojim aktivitám, podnikateľským zámerom, vylepšovaniu služieb, skvalitňovaniu produktov a realizovaním nových nápadov pre reklamné kampane. V konečnom dôsledku tu o to aj ide.

 

 

Coaching v SEOVýraz SEO optimalizácia je postavený na  slove” optimalizovať”, teda hľadať tie najvhodnejšie riešenia, postupy - SEO optimalizácia - návodSEO definícia by sa dala charakterizovať ako súbor techník , ktoré majú zlepšiť návštevnosť webu z neplatených (organických) výsledkov vo vyhľadávačoch. Samozrejme je tu možnosť platenej reklamy, ktorú v súčasnosti využíva mnoho stránok, no my by sme chceli vyzdvihnúť hlavne tie, ktoré majú dlhodobý účinok a nemusíte za ne platiť. Stačí, ak si zvolíte firmu, ktorá poskytuje nielen služby z oblasti optimalizácie, ale tiež  poradenstvo. Teda máte dva v jednom. Nielenže sa rieši optimalizácia na vašom webe, ale sa môžete i čo to priučiť.

 

 

Coaching je v súčasnosti top metódou v mnohých oblastiach. Využívajú ju špičkoví manažéri, ale dá sa aplikovať v podstate v akejkoľvek oblasti. Nepotrebujete predsa neustály dohľad. Chcete pracovať samostatne a robiť tak aj svoje rozhodnutia. Práve preto je veľmi výhodné, ak máte k dispozícii profesionála, ktorý sa vyzná v danej oblasti, práve vtedy, keď ho potrebujete. Môžete sa tak vyhnúť mnohým zásadným chybám vo svojej aktivite a ušetriť si tak čas, energiu a tiež financie. Teda ide o veľmi efektívny spôsob výučby priamo v praxi. 

 

 

SEO optimalizácia návod: On-page

Optimalizácia pre vyhľadávače zahŕňa on - page a off - page faktory. V tomto článku sa zameriame na on - page faktory, ktoré riešia zmeny a nastavenia na samotnej webovej stránke. Teda pracujeme priamo so stránkou a jej súčasným vybavením. Vyhľadávač hodnotí web na základe jeho technických parametrov, vizuálu (design stránky), prehľadnosti, kvalitného obsahu, pozrime sa však na to postupne.

 

 

SEO optimalizácia

Pri zadaní kľúčového slova do vyhľadávača sa nám vygenerujú výsledky. Prvé, čo si všimneme sú tzv. titles, čiže nadpisy. Vidíme ich ako modrú časť textu. Title by mal byť jedinečný a zaujímavý, no zároveň mať dostatočnú výpovednú hodnotu pre návštevníkov. Title robí ten nenahraditeľný prvý dojem, ktorý zanechávame len raz. Pod nadpisom a URL sa nachádza meta popis.

 

 

Tu je dôležité, aby ste použili kľúčové slová, ktoré ste si zadefinovali pre svoj web. Pri čítaní meta popisu sa návštevník rozhodne, či navštívi vašu stránku, alebo je pre neho nezaujímavá. Meta popis dokáže veľmi účinne podporiť dobrý prvý dojem, ktorý vyvolal title. 

 

Obsah - content  by mal samozrejme logicky a obsahovo nadväzovať na vytvorený title i meta popis. Návštevník má určité očakávania a je potrebné ich naplniť. Stránka ho musí zaujať, aby sa  nepreklikol ihneď späť. Čiže je dôležité, aby na stránke strávil dostatočne dlhý čas. Ako vieme návštevníkov zaujať a udržať na stránke. No môžeme povedať, že to nie je až taká veda. Ľudí zaujímajú pikošky, zaujímavosti a radi si prezerajú obrázky, či videá. V súčasnej rýchlej dobe si človek radšej pozrie nejaký ten manuál, akoby mal čítať rozsiahly text.

 

 

Aktivita vs. pasivita u návštevníkov

 

VyhľadávačIdeálne je, ak ho podnietite k nejakej aktivite - aktívne odkazy na ďalšie informácie a pod. Môžete mať ako súčasť stránky napríklad diskusné fórum, alebo nejaký prieskum. Zaujímavou variantou sú i recenzie. Tie ľudí naozaj zaujímajú a je vhodné ich využívať najmä pri predaji služieb, či produktov. Stačí, ak si spomenieme na to, keď sme si chceli objednať nejaký zájazd, či dovolenku. Určite si mnohí preštudovali recenzie od návštevníkov. Ani s množstvom linkov na stránke to však nie je nutné preháňať, inak to môže spôsobiť presne opačný efekt a dosiahnete len to, že web bude doslova otravným. 

 

Príklad

Predstavte si, že hľadáte nejakú dôležitú informáciu, prehľadávate stránky vo vyhľadávači, rozhodnete sa podľa zaujímavého nadpisu a popisu, ktorý je najbližšie k danému výrazu a keď stránku navštívite, tak tu na vás z každého rohu vyskakujú nejaké okná a reklamy. Predpokladáme, že asi tam veľa času nestrávite?! 

 

Vyskakovacie oknáVeľa sa diskutovalo aj o vyskakovacích oknách. Práve vyskakovacie okná boli v jednom období účinnou taktikou, ako zdržať návštevníkov na stránke. Postupne sa od toho upúšťali, pretože takýto druh kampane je veľmi agresívny a spôsoboval presne spomínanú negatívnu reakciu návštevníkov. Hovorilo sa dokonca, že Google bude stránky s takýmto typom vyskakovacích okien penalizovať. Oficiálne stanovisko však o takejto možnosti nehovorí. Preto sa využívajú i dnes, no v menšej miere. 

 

Nemali by sme ich však úplne zatracovať. Aj tento spôsob komunikácie sa dá využiť efektívne, aby slúžil nielen nám, ale i návštevníkom a tak viedol k celkovej spokojnosti. Teda môžete  prostredníctvom týchto okien ponúknuť návštevníkovi rôzne možnosti využívania stránky a on si vyberie to, čo mu vyhovuje. 


 

Obsah webu, content marketing, kľúčové slová

K samotným keywords - kľúčové slová, sa budeme podrobnejšie venovať v inom článku. Teraz by sme ešte chceli upozorniť na veľmi dôležitý faktor a tým je obsah webu. Obsahom sa zaoberá samostatné odvetvie content marketing. Práve kvalitný a kreatívny obsah, ktorý sa pravidelne aktualizuje,  vám pomôže dostať sa na prvé pozície. Samozrejme je dôležité aj jeho technické spracovanie:

  • používajte nadpisy a podnadpisy H1, H2...H4. Text bude prehľadnejší a lepšie čitateľný,

  • používajte zvýraznenie slov “strong”,

  • do textu vložte obrázky, fotografie, grafy a pod. s presným a výstižným popisom, 

  • text by mal byť dlhší, no nie uťahaný a nudný,

  • využívajte odseky a témy oddeľujte nadpismi, 

  • uveďte v texte reálne príklady, respektíve situácie, ktoré vyplývajú z obsahu. 

 

 

Písanie článkov a propagácia

 

E - mail marketingVytváranie obsahu, respektíve písanie príspevkov, či článkov. Pod týmto si mnoho ľudí predstaví predovšetkým blogy, ktoré sú v súčasnosti také populárne. Mnoho významných firiem však využíva práve písanie článkov na šírenie svojich myšlienok a tiež na svoju propagáciu. Ľudia sú v súčasnosti pohltení reklamou a práve preto sa stávajú voči reklame imúnnymi. Nereagujú na slogany, ani noviny, či letáky. Vadí im reklama na internete, na sociálnych sieťach. Práve preto sa hľadajú neustále nové spôsoby, ako sa priblížiť ľudom, ako zaujať nenásilným  a efektívnym spôsobom. 

 

E-mail, newsletter

Často využívanou formou je i e-mail marketing. Ide o absolútnu klasiku a práve e-mailová komunikácia sa využívala už od začiatku internetu. Je to veľmi vhodná forma pre rôzne e-shopy. Musí sa však dať pozor na to, aby newsletter nebol otravný. Takéto reklamné maily chodia na pravidelnej báze. Teda raz týždenne, prípadne raz mesačne. Netreba to s intenzitou preháňať.

 

Možno si poviete, že na tom nie je nič prevratné, no e-mail marketing môže byť nápaditý a odovzdávať informáciu o vašom kvalitnom obsahu a stránke. Môže podnietiť príjemcu k návšteve vášho webu. Stačí sa zamyslieť a prídete na efektívny spôsob. Nemalo by ísť iba o strohý leták, ale mali by ste prinášať práve spomínané trendy a praktické rady. Tie miluje každý. Ak si chcete kúpiť nejaký produkt, mali by ste ho chcieť a v prvom rade potrebovať. Takúto potrebu musíte niekedy trochu u zákazníkov vyvolať a podporiť. Práve newsletter je na to ideálnou príležitosťou. 

 

Webinár

 

WebinárDo popredia sa postupne dostáva aj relatívne nová forma marketingu a je ňou webinár. Ide o spôsob, kedy sa prostredníctvom internetu zorganizume online kurz na určitú tému. Výhodou je, že sú tieto webináre často zadarmo a počet účastníkov nie je obmedzený. Forma môže byť rôzna. Teda komunikujete hlasom, obrazom... . Podmienkou býva povinná registrácia. Takto sa vedia firmy účinne dostať k e-mailom a ďalej pracovať s potencionálnymi zákazníkmi. 

 

 

Kvalitný text je postavený na kvalitnom obsahu a tiež musí mať potrebné atribúty, ktoré zvyšujú jeho hodnotu. Medzi takéto určite patrí i linkovanie, teda linkbuilding - tvorba odkazov. Prelinkovanie webovej stránky na iné weby sa stalo súčasťou optimalizovania už dávno, no postupne sa vyvíja do iných foriem. V minulosti by stačilo, keby ste odkazovali na ktorúkoľvek stránku. Čím viac odkazov ste vytvorili, tým lepšie.

Dnes sa to deje úplne inak. Musíte si dobre premyslieť, kam budete odkazovať a tiež to, aké weby odkazujú na vašu stránku. Musia byť stabilné, mať dobrý obsah, hodnotenie, nadväzovať na pôvodnú stránku, dobré technické zázemie a iné. Linkbuilding má  svoje pravidlá a odporúčania, ktoré je dobré dodržať, aby ste dosiahli lepšie hodnotenie vašej stránky. Tu sa ale už dostávame k off-page faktorom, ktorým sa budeme bližšie venovať v inom článku. 


Odoslané do blog kategórie

bottom2
top2
2018.07.02.

Optimalizácia web stránok: Chcete zvýšiť návštevnosť webu?

Optimalizácia web stránok

 

optimalizácia web stránokSEO zahŕňa viacero metód, ktoré dokážu zoptimalizovať webovú stránku tak, aby mala dobré hodnotenie z pohľadu vyhľadávačov a umiestnila sa na prvých pozíciách aj napriek silnej konkurencii. Môžeme ich rozdeliť na on - page seo a off - page seo. Výroba web stránok by mala zohľadňovať tieto faktory už na začiatku. Oveľa ľahšie sa veci budujú od začiatku, od základu, ako keby sa neskôr mali opravovať. Tu to platí dvojnásobne. 

 

Na čo všetko má vplyv optimalizácia web stránok? Je dôležité on - page aj off - page SEO? V prvom rade by sme mali nadobudnúť určitý nadhľad a pozrieť sa na svoj web ako návštevník, ktorý tu hľadá konkrétnu informáciu. Nepotrebuje, aby ho zavalili informácie a reklamné okná. Stane sa presne tá vec, ktorej sa chceme vyhnúť. Návštevník opustí web stránku rýchlosťou rakety. Nikto nemá trpezlivosť na neustále vyskakujúce okná a reklamné slogany. Všetko sa musí robiť s mierou. Aj marketing musí byť dávkovaný s citom a postupne. Vráťme sa ale k tomu, čo to vlasne optimalizovanie webu je. 

 

SEO, čo to je?

Môžeme povedať, že ide o činnosť, ktorá nastavuje web tak, aby bol vyhovujúci kritériám, ktoré sú vo všeobecnosti nastavené. Práve preto je jednoduchšie myslieť na to už pri tvorbe stránky, pretože prerobiť už fungujúcu je oveľa zložitejšie. Ak ide o biznis, predaj, tak je tiež dôležité, aby sa čo najmenej zasiahlo do chodu samotného obchodu. Stratégia je individuálnou záležitosťou a z vlastnej skúsenosti vieme povedať, že ku každej stránke sa musí pristupovať inak. Čo platilo u jednej, nemusí u druhej. Čo fungovali v prvom prípade, v druhom môže mať negatívny dopad. Práve preto je nutné vytvoriť pri každej stránke novú stratégiu, ktorá sa dotýka nielen optimalizovania, ale i celkového marketingu.

 

optimalizácia web stránokPritom využívame on - page faktory. Sú to postupy, ktoré vykonávame priamo na stránke, ale aj samotný design web stránok. Majú veľmi dôležitú úlohu a ak dodržíme určité odporúčania a postupy, prípadne seo návod, môžeme získať kvalitnú webovú stránku, na ktorú budú návštevníci radi chodiť.

 

O týchto faktoroch sa už veľmi veľa popísalo. Existuje mnoho teórií o tom, čo funguje a čo naopak nefunguje. Čo však vieme určite je, že spolu s kľúčovými slovami tvoria základ pre dobrú a fungujúcu stránku. Jednotlivým témam sa venujeme i na našom blogu, ktorý rozoberá tieto pojmy podrobnejšie. Odhaduje sa, že počet faktorov, ktoré sa sledujú, môže dosahovať číslo 200. Nevieme však, či to niekto niekedy zrátal. Okrem práce na stránke samotnej sú dôležitým kritériom i off - page faktory.  

 

Off - Page SEO

Mohli by sme si o nich popísať množstvo informácií, no zamerajme sa aspoň na ten základ, ktorý s troškou úsilia viete ovplyvniť i vy sami. Ak on - page faktory pomenovávajú prácu na webovej stránke, tak off - page budú logicky faktory, ktoré riešia jej okolie. Sú súčasťou tzv. internetového marketingu. Internetový marketing zahŕňa: SEO, propagáciu na sociálnych sieťach, rôzne aktivity ako sú súťaže pre návštevníkov, e-mail marketing, newsletter, affiliate program, retargeting (princíp cookies). 

 

Ak už máme na stránke kvalitný obsah, mali by sme o tom dať vedieť aj svetu. Práve jednotlivé odnože marketingu nám umožňujú, aby sme pokryli čo najviac priestoru. Jednoducho by sme mali využiť každú príležitosť. 

 

Jednotkou sú v súčasnosti určite všetky social media. Poskytujú nám neuveriteľne veľa možností a priestor pre našu kreativitu. Pomocou sociálnych sietí zväčšíte silu webu a tým pádom zvýšite návštevnosť.

 

Propagácia na sociálnych sieťach umožňuje rozšíriť informácie relatívne rýchlo a s minimálnymi vstupnými nákladmi. Stačí, ak si vyhliadneme nejakú osobu, ktorá má vyššiu sledovanosť a takto jednoducho sa prostredníctvom neho dostanete ku slušnej skupine potencionálnych návštevníkov vašej stránky. Nie je to však jediná možnosť. Môžete využiť i platenú reklamu. My sa však chceme zamerať predovšetkým na možnosti, ktoré nenavyšujú naše náklady.
 
Dobrou alternetívou je, ak svoju marketingovú kampaň vediete prostredníctvom obsahu, ktorý ľudí zaujme, tým pádom ho budú šíriť. Hovoríme napríklad o videách, ktoré ich pobavia. Práve túto formu v súčasnosti využíva veľké množstvo spoločností. Ak sa nad tým zamyslíme, tak už asi každý z nás sa stretol s touto formou reklamy a mnohokrát ani nevedel, že ide o skrytú reklamu. Mnoho známych osobností, prostredníctvom svojho profilu, propaguje rôzne produkty, či služby. Tu sa naplno môže prejaviť vaša kreativita.
 
 

Stále veľmi intenzívne využívanou metódou je určite email marketing. Už zo samotného názvu vieme usúdiť, že ide o emailovú komunikáciu. Ako získať adresy pre vaše kampane? Spôsobov je neuveriteľne veľa. Väčšina stránok ponúka za registráciu nejaké výhody. Môže ísť napríklad o zľavy na produktoch, alebo nejaké bonusové body. Niekedy sa stanete členmi ich klubu, ktorý ponúka výhody.

 

optimalizácia web stránokZaujímavým je tiež spôsob, kedy pri registrácii stránka posiela nejaké konkrétne informácie formou príručiek a podobne. Následne môžete vytvoriť kampane, ktoré budú zamerané na jednotlivé cieľové skupiny. Ideálnou príležitosťou sú všetky možné sviatky ako Vianoce, ale i leto a letné prázdniny.

 

Napríklad, ak máme obchod s obuvou, tak si musíme uvedomiť, že pri každej zmene ročného obdobia, pre nás prichádza príležitosť na to, aby sme ľudí oslovili, pretože práve vtedy hľadajú nové topánky. Takýchto príležitostí sa nájde mnoho, musíme byť kreatívni a aktívni, nezapadať prachom, ale dať o svojej aktivite vedieť svojmu okoliu. 

 

Podobnou formou je i newsletter. Môžete vytvoriť akýsi informačný kanál, kde budete na emaily klientom posielať aktuality z vašej stránky. Tu však hrozí riziko, že ich začnete otravovať a z newslettra sa odhlásia, takto ľahko stratíte spojenie so svojim potencionálnymi zákazníkmi. Je dôležité, aby ste nastavili vhodnú frekvenciu a tak predišli tomuto riziku. 

 

Affiliate program sa využíva predaj produktov sprostredkovane. To znamená, že si nájdeme partnerov, ktorí budú mať v ponuke i naše produkty a zároveň ich budú propagovať. Tiež sa tu nekladú hranice a môžeme popustiť uzdu fantázii. 

 

Pôvodnou formou off - page nástrojov bola taktika budovania kvalitných spätných odkazov medzi jednotlivými webovými stránkami, linkbuilding. Táto metóda bola na vrchole niekoľko rokov a odžila si svoje. V súčasnosti sa kladie dôraz nie na kvantitu, ale na kvalitu. Ako však dosiahnuť, aby boli naše odkazy kvalitné a dobre hodnotené z pohľadu vyhľadávača? Vstupuje sem PageRank, kde sa hodnotí dôležitosť stránky, TrustRank, teda dôveryhodnosť webových stránok a samozrejme relevantnosť jednotlivých webov. To znamená, že prepojenie medzi jednotlivými stránkami, by malo byť postavené na logike a spájalo tematicky podobné stránky. Takto sa vytvorí akási logická súvislá línia a návštevníkom to prinesie informácie, ktoré ich zaujímajú v súvislom slede.

 

Kvalitné odkazy pre web

Ako získať kvalitné odkazy pre váš web? Spôsobov je niekoľko. V minulosti sa to celé točilo okolo zoznamov a katalógov, kde ste web zaregistrovali. Populárne bolo i písanie článkov, ktoré odkazovali na váš web. Okrem písania článkov, môžeme spomenúť i kupovanie odkazov a tiež ich výmenu (link exchange) medzi jednotlivými stránkami. Práve tu je dôležitá spomínaná relevancia.

 

Ďalšou možnosťou je linkbaiting. Ide o techniku “vábenia”. Vytvoríte nejakú službu alebo článok, ktorým chcete pritiahnuť čo najviac záujemcov o spätné odkazy. Odkazy vám prinesú nových návštevníkov.

 

Social bookmarking je propagovanie a šírenie informácii medzi ľuďmi prostredníctvom ukladania linkov na web stránky, tie sa zdieľajú s ostatnými. Ide o verejné záložky, prípadne môžu byť  zdieľané s určitou skupinou užívateľov.


Odoslané do blog kategórie

bottom2
top2
2018.07.02.

SEO služby: Aký postup má SEO audit?

SEO služby

SEO definícia je v súčasnosti pomerne známym pojmom. Ak by však niekomu unikol jej význam, ide o optimalizáciu pre vyhľadávače a skratka SEO  je odvodená z anglického výrazu Search Engine Optimization. Ide o činnosť, kde hľadáme najoptimálnejšie riešenia pre webovú stránku. Cieľom je dosiahnuť kvalitný a fungujúci web a jeho umiestnenie na popredných pozíciách vo vyhľadávačoch.

 

Proces auditu - SEO služby - po krokoch

Čo je to optimalizácia a čo si máme predstaviť pod výrazmi audit a SEO služby, si priblížime v nasledujúcich riadkoch. Kvalitná a skúsená SEO agentúra poskytuje komplexné balíky, ktoré zahŕňajú činnosti ako optimalizácia web stránky, ale i vyhľadanie prípadných chýb v technických parametroch a tiež v obsahu. Niekedy môžeme hľadať príčinu a nakoniec prídeme na to, že sa nachádza v úplne jednoduchých a doslova základných veciach. Preto je nutné web prekopať od základov a sústrediť sa na to, aby sme mali na čom stavať. Inak sa z tohoto začarovaného kruhu nikdy nedostaneme. Najskôr si zadefinujme čo vlastne je optimalizovanie a v čom spočívajú jednotlivé kroky.

 

Optimalizáciu by sme mohli popísať ako súbor komplexných postupov, kde sa prihliada na individualitu každej webovej stránky, hľadajú sa prípadné chyby, navrhujú sa opravné riešenia a stanoví sa jasná vízia, ktorá má zabezpečiť to, že stránka bude obľúbená u návštevníkov a tiež konkurenčne silná a úspešná. V konečnom dôsledku ide o to, aby sa web umiestnil na popredných miestach v Googli, prípadne v iných vyhľadávačoch.

 

V našich končinách sa však využíva predovšetkým tento prehliadač, preto sa na neho kladie väčší dôraz i pri optimalizovaní stránok. Každá stránka je monitorovaná a hodnotená na základe pravidiel, ktoré stanovuje a cieľom je nastaviť stránku tak, aby vyhovovala všetkých týmto pravidlám. Následne sa to prejaví na pozícii daného webu. Naša spoločnosť sa zaoberá optimalizáciou už niekoľko rokov a to s medzinárodným dosahom. Práve z týchto dlhoročných skúseností vychádzame a vieme len potvrdiť, že individualita je tu veľmi výraznou črtou pri každom procese. Skúsime vám priblížiť ako sa vykonáva audit a čo môžete očakávať.

 

SEO službyAudit prebieha v postupných krokoch. Počas auditu sa musíme pozrieť na všetky aspekty. Pritom berieme na vedomie i to, ako hodnotí webové stránky Google, aby sme vedeli dosiahnuť čo najlepšie pozície. Dá sa povedať, že stránku rozoberieme na drobné a postupne ju opäť skladáme.

 

 

Podrobná analýza nám ukáže, kde sú chyby a čo je nutné opraviť. Je tiež dôležité, aby sme použili to, čo je na stránke dobré a na tom stavali a posilnili to. Ušetrí to čas, energiu i financie. Analýza ukáže, koľko času bude potrebného na nápravu. Ako sme už spomínali, dôležitá je technická zdatnosť stránky, rýchlosť načítania, bezchybný chod, ale my by sme sa radi ešte pristavili pri jednej veľmi dôležitej veci a tou je samotný obsah, alebo inak povedané "content".

 

Content marketing - obsah

Obsah rieši jedno celé odvetvie, ktoré sa logicky nazýva "content marketing". Téme obsah sme sa venovali v predchádzajúcom článku, takže iba v skratke zhrnieme základné fakty. Ako sa povie "opakovanie je matkou múdrosti".  Ide o kvalitu, prehľadnosť, originalitu, správne zvolené kľúčové slová, ktoré by mali byť obsiahnuté nielen v samotnom tele textu, ale i v nadpise (title) i v popise (meta description). Práve title a meta popis majú za úlohu zaujať návštevníkov, pretože s nimi prichádza návštevník internetu do kontaktu, hneď ako napíše kľúčové slovo do vyhľadávača. "Prilákať" ich na návštevu však vôbec nie je jednoduché a vymyslieť dobrý title, či popis je skutočne tvrdým orieškom. Pozornosť a energiu by sme mali venovať i  nadpisom na stránkach a podstránkach (H1, H2 - H6...), ich logickému usporiadaniu a tiež popisom k obrázkom (alternative text).

 

Zostavenie dobrej kostry textu je základom a práve nadpisy by mali pomôcť zorientovať sa návštevníkovi na stránke. K obrázkom by sme si toho mohli napísať naozaj veľmi veľa. Obrázky, ilustrácie, grafy, ale i videá, všetko, čo má nejakú názornú hodnotu, pozdvihne text na úplne inú úroveň. Ľudia potrebujú využiť viacero zmyslov, aby text pochopili ľahšie, tiež aby sa im ľahšie čítal a má to vplyv i na zapamätanie si informácií. Čím viac bude stránka interaktívna, tým lepšie. Tu sa naozaj vyplatí posúvať hranice a byť iným ako je konkurencia. Poďme sa ale ďalej pozrieť na technické parametre stránky.

 

Technické parametre webu

SEO službyDo hodnotenia stránok veľmi výrazne zasahuje to, ako je stránka zabezpečená a presmerovaná. Dôležitosť tohto faktora rastie pri e-shopoch a stránkach, kde sa zadávajú osobné údaje, údaje k platbe a podobne. Práve zabezpečenie má priamy vplyv pre hodnotenie stránky, ale aj samotní návštevníci majú zo stránky lepší pocit, keď vidia, že je zabezpečená. Ľudia ešte stále nedôverujú predaju na internete a mnoho z nich práve z tohoto dôvodu nerieši nákupy týmto spôsobom. Všeobecné povedomie sa zlepší len s vylepšením celkovej situácie, čiže čím menej nezabezpečených stránok bude na internete, tým to bude lepšie a samozrejme i výhodnejšie pre majiteľov e-shopov. Spolu s narastajúcou kvalitou jednotlivých stránok sa bude zvyšovať i kvalita poskytovaných služieb.

 

V súčasnosti veľa e-shopov zlyháva práve v tom, že majú slabé služby. Dlhé čakacie doby a nespoľahlivá doprava. Niekedy je problém i nedostatok informácií o ponúkanom produkte, prípadne zlé fotografie, ktoré zavádzajú a ľudia očakávajú od tovaru niečo úplne iné. Je tu čo vylepšovať a ešte stále sú medzery i v pravidlách, ktoré sú nastavené pre týchto obchodníkoch. 

 

Čo sa týka URL adries, tak by sme sa mali riadiť jednoduchými pravidlami. Mali by byť zrozumiteľné, využívať kľúčové slová. Tiež je dôležitá ich dĺžka a obsah. Celá stránka a jej URL adresy by mali mať vytvorený logický sled. Uprednostňujú sa kratšie URL, ktoré vystihujú obsah. Relevantnosť je tu na mieste. Tie isté pravidlá by sa mali aplikovať i na jednotlivé stránky webu a tiež na podstránky. Ak dodržíme toto základné pravidlo, tak sa u nás návštevník bude cítiť dobre a nebude mať pocit, že sa tu stráca v množstve informácií. 

 

Určite ste sa už stretli s tým, že ak ste navštívili nejakú stránku, ktorá sa načítavala veľmi dlho, tak ste nečakali, ale web ste jednoducho opustili. Rýchla doba, netrpezlivosť návštevníkov a tiež Google uprednostňujú stránky, ktoré fungujú spoľahlivo a majú dobrú rýchlosť načítania. Musíme dohliadnuť na to, aby sme poskytovali informácie nielen kvalitne, ale i rýchlo. 

 

Pri kvalitnej optimalizácii sa dohliada i na to, či sú stránky zaindexované. V ideálnom prípade sa vo vyhľadávači zobrazuje čo najviac stránok daného webu, zvyšujete tak úmerne svoj potenciál pre lepšiu návštevnosť. Hovoríme o tzv. registrácii stránok pre Google. 

 

SEO službyTak ako vie Google hodnotiť stránky pozitívne, používa i systém akéhosi penalizovania webov. V prvom rade by sme sa mali vyhnúť tomu, aby náš web obsahoval duplicity, teda opäť sme sa vrátilli k tomu, že obsah je veľmi dôležitý. Zabudnime na to, že jednoducho skopírujeme nejaký zaujímavý obsah. Veľmi rýchlo by sme zistili, že sa web doslova prepadol do neznáma.

 

 

 

Penalizácia prebieha tak, že web sa posunie na nižšie pozície a naše úsilie bude úplne zbytočné. Investovať čas do vybudovania dobrého obsahu sa vyplatí nielen z toho dôvodu, aby sme sa vyhli duplicite, ale i preto, že nás posunie na prvé pozície. Google môže weby penalizovať i za iné veci ako je duplicitný obsah. Tiež sem spadá využívanie tzv. black hat techník. Ide o postupy, ktoré sú zakázané. Odporúčame, aby ste sa im vyhli. Poctivá práca na stránke sa vám niekoľkonásobne vráti. 

 

Je dôležité, aby ste si vybrali spoľahlivú spoločnosť, ktorá vám poskytne nielen najlepší servis, ale i poradenstvo, ktoré je v tejto oblasti veľmi dôležité. Mali by ste pociťovať podporu a stotožnenie s vašimi predstavami. Je to tiež jeden z dôležitých faktorov, ktoré sa majú zakomponovať do procesu optimalizovania. Jednoducho povedané malo by ísť o súbor komplexných služieb, ktoré budú flexibilné a zároveň spoľahlivé pre každého zákazníka. 

 

Komplexné služby zahŕňajú aktivity, ktoré sa vykonávajú nielen na stránke samotnej, ale i mimo nej. Hovoríme vlastne o marketingu, ktorý podporí zmeny vykonané na stránke. Môžeme mať akokoľvek kvalitný a nápaditý web, ak sa o nás ľudia nedodzvedia. Bez marketingu to dnes jednoducho nejde. Marketingových nástrojov je veľké množstvo a my môžeme využiť tie, ktoré nám vyhovujú a sme s nimi stotožnení.

 

Väčšina spoločností v súčasnosti využíva sociálne siete, pretože spájajú veľké množstvo ľudí a ide o relatívne lacné techniky. Stačí, ak zaujmete tých "správnych" ľudí a už máte o záujem postarané. Samozrejme kampaň by mala byť pútavá a osloviť cieľovú skupinu. Bez toho, aby sme si zadefinovali našu cieľovú skupinu, sa radšej do kampane ani nepúšťajme. Pritom nejde o žiadne náročné kroky, stačí urobiť ľahší prieskum a využiť získané informácie. Nie nadarmo využíva SEO optimalizácia silu sociálnych sietí. V súčasnosti spájajú väčšinu našej populácie, ak si uvedomíme o akú silu ide, tak je škoda nevyužiť to. Ide o obrovský tok informácií, ktoré vieme využiť v náš prospech, ale taktiež má v sebe i nejaké tie nástrahy.

 

Reklamné kampane na sieťach nie sú novinkou a využíva ich veľa ľudí, či už ide o veľké spoločnosti, alebo malých podnikateľov. Tým sa zvyšuje sila konkurencie a my musíme viac zapracovať na tom, aby sme zaujali. Mali by sme využiť všetky možnosti, aby sa web dostal na vyššie pozície a aby ste boli atraktívni aj pre samotných návštevníkov.


Odoslané do blog kategórie

bottom2
top2
2018.07.02.

SEO audit: Potrebujete oživiť váš e-shop?

SEO audit

Premýšľali ste už niekedy ako fungujú e-shopy a od čoho závisí ich úspech medzi zákazníkmi? Či dokonca zvažujete, že vstúpite do tohto biznisu s vlastnými nápadmi? Nech je váš zámer akýkoľvek a vaše nápady naozaj originálne, pripravte sa na to, že narazíte hneď na niekoľko komplikácií, ktoré vám cestu k úspechu vôbec neuľahčia.

 

SEO audit

Ak chceme mať úspešný e-shop, mali by sme sa oboznámiť s pojmom optimalizácia pre vyhľadávače. Komplexný SEO audit je najvhodnejšou alternatívou pre začínajúci e-shop, pretože nenavýši váš rozpočet do astronomických výšok, čo by mohlo mať za následok jeho rýchly zánik. Ak už majiteľom e-shopu ste, tak práve pre vás bude SEO audit riešením, aby ste ho znovu oživili. Nie je nič horšie ako zle fungujúci e-shop. Ľudia sú netrpezliví a nebudú čakať na to, kým sa daná stránka načíta. Ide doslova o sekundy. Stačí jeden - dva kliky a zákazník je preč. Myslíte, že je tu šanca, že sa vráti? Nemyslím, ale čakať je tiež jednou z možností, aj keď nie veľmi úspešnou. Jednoducho musíme zobrať aktivitu do vlastných rúk a začať ovplyvňovať chod vecí. 

 

Musíme si uvedomiť, že návštevník má určité očakávania, ktoré keď nebudú naplnené, tak stráca záujem. Funguje tu pravidlo prvého dojmu, na ktorom by sme mali stavať. Ako sa povie "prvý dojem už nenapravíš...". Buďme kreatívni a zaujímaví, ľudí osloví inakosť a my v nich chceme vyvolať zvedavosť, aby chceli na stránke tráviť svoj čas a hľadať informácie. Určite ste sa už niekedy pristihli pri tom, že čas strávený na internete plynie neuveriteľne rýchlo. Bolo to spôsobené tým, že ste nevnímali realitu, ale zahĺbili ste sa do obsahu. U návštevníkov by sme mali dosiahnuť takýto stav. Teda, ak obsah bude pútavý, tak návštevník strávi na stránke viacej času, čo by malo byť našim cieľom. Tento faktor sa sleduje a zahŕňa sa do celkového hodnotenia stránky.

 

Teda ak sa stáva taká situácia, že návštevníci hneď ako prídu na stránku aj odchádzajú, jej hodnotenie sa výrazne zhorší a klesne na nižšie pozície. V podstate všetko smeruje k tomu, aby sme dosiahli čo najlepšie pozície vo vyhľadávačoch a to bez ohľadu na to, či využívame prehliadač od Google, ale iný. 

 

Ak očakávate veľký úspech, tak by ste mali radšej zostať pri zemi. Je tu viacero faktorov, na ktoré si treba dať pozor a vyvarovať sa im. Na začiatku musíte rátať s tým, že vás prevalcuje veľká konkurencia, ktorá má už určitú pozíciu na trhu, pričom my sme pre návštevníkov a našich potencionálnych zákazníkov veľká neznáma. Ak nás ľudia nepoznajú, tak automaticky majú v sebe nedôverčivosť. No na druhej strane nám do kariet hrá ich zvedavosť, ktorú vieme využiť v náš prospech. Stabilné (staršie) weby vyvolávajú pocity dôveryhodnosti a spoľahlivosti. To sa páči nielen návštevníkom, ale i samotnému Googlu (SEO-test Google), ktorý to zohľadní v hodnotení danej stránky (SEO - test online, checker,  meter). 


E-shop vs. marketing

SEO auditOptimalizácia je súčasťou marketingu a veľmi dobre sa dopĺňa s jeho ďalšími nástrojmi. Veľmi obľúbenou formou je e-mail marketing. Vytvoríte si sieť z mailov, kde môžete posielať informácie o vašom e-shope a novinkách v ňom. Nie je to však jediná možnosť ako zostať v spojení so zákazníkmi. 

 

Asi za najobľúbenejšiu formu môžeme považovať sociálne siete. Sila sociálnych sietí je nielen v množstve ich užívateľov, ale tiež v tom, že informácie sa šíria rýchlo o môžete ich neustále aktualizovať. Teda ste v neustálom spojení so zákazníkmi, čo je v úplnej harmónii s dnešnou uponáhľanou dobou. Výborné sú tiež PPC reklamy (platené výsledky vo vyhľadávači) a publikovanie článkov.

 

Optimalizácia pre e-shop?

My sme si však povedali, že nechceme investovať do marketingových kampaní a skúsime sa pozrieť na iné možnosti. Našim cieľom by malo byť to, aby sme sa umiestnili na prvých pozíciách vo vyhľadávači a to bez veľkých marketingových kampaní a platených reklám, prirodzene si vieme vybudovať dobrú pozíciu vo vyhľadávači, ale chce to poctivú prácu a určitú dávku trpezlivosti, pretože to môže nejaký ten čas trvať. Hovoríme o takzvaných organických - neplatených - výsledkoch. To sú tie, ktoré sa nám objavia vo vyhľadávači po zadaní kľúčového slova a nemajú označenie "reklama". Dostali sa na tieto priečky svojou vlastnou silou a kvalitou, pričom sa zohľadnila relevancia so zadaným výrazom a tiež určitá logika. 

 

SEO auditMusíte vedieť, koho chcete osloviť a podľa toho si zvoliť stratégiu. Na základe produktového portfólia, ktoré predávate, si viete rozdeliť zákazníkov na rôzne záujmové skupiny. Čím viac máme informácií o zákazníkoch, tým je to pre nás väčšia výhoda, pretože práve to je bod, ktorý bude východiskový pre marketing aj pre SEO audit. Nejde len o technické nastavenie webu a jeho parametrov. Samozrejme musí fičať, ale bez ďalších faktorov, ktoré ho podporia a pozdvihnú ho, to jednoducho nepôjde. Poznať zákazníka lepšie ako seba by malo byť heslom každého, kto sa vydá na túto cestu. Malo by byť cítiť radosť a húževnatosť z našej práce. Ľudia sú citliví a nemajú radi umelé veci, teda nechajme prejaviť našu prirodzenosť aj v obchodovaní. 

 

Fatálnou chybou pre e-shop je, ak nemáme kvalitný obsah, čo odhalí SEO audit. To znamená, že by sme mali investovať energiu do kvalitných popisov a samozrejme aj do obrázkov, či videí. Kvalitné obrázky predávajú. Ideálne je, ak je stránka živá a uverejňuje nové príspevky. Tie musia samozrejme zohľadňovať cieľovú skupinu. Schéma stránky musí mať logiku a priviesť zákazníka presne k tej informácii, ktorú hľadá. Kvalitný web:

 

  • výstižné a trefné nadpisy

  • kvalitné obrázky, videá

  • prehľadné kategórie pre produkty

  • prvky pre zdieľanie na sociálnych sieťach

  • rýchlosť stránky a celková prehľadnosť

  • kľúčové slová

  • kvalitný obsah s jasnou štruktúrou

  • pravidelné príspevky (blog, komunita)

  • využívanie interných a externých odkazov

  • recenzie



Technické riešenie webu musí byť zvládnuté hneď na začiatku. Skôr ako začnete s akoukoľvek marketingovou kampaňou. Rýchlosť webu a podpora pre mobilné zariadenia by mala byť samozrejmosťou, pretože má priamy vplyv na hodnotenie stránky a tiež jej obľúbenosť. Čoraz viac ľudí uprednostňuje surfovanie na nete pomocou mobilných zariadení. Technológie sa tomu prispôsobujú a zlepšujú tieto možnosti. Mali by sme na to myslieť a zahrnúť to do našej stratégie. Keď si predstavíme samých seba, ako objednávame pohodlne tovar cez náš mobil, tak sa nám tá predstava páči, pretože ušetríme čas a máme túto možnosť neustále k dispozícii. Doba je rýchla a my uprednostňujeme efektívne riešenia. 

 

V skratke sme si zhrnuli základné pravidlá, ktorými by sme sa mali riadiť, ak chceme mať dobrý e-shop. Podobne to však funguje aj pri weboch, ktoré sú zamerané na iné činnosti ako je predaj. Ak tieto faktory zovšeobecníme a aplikujeme na akýkoľvek web, tak sa úspech určite dostaví. 


Odoslané do blog kategórie

bottom2
top2
2018.07.02.

Chcete zaujať v oblasti E-commerce?

Optimalizácia webových stránokMať obchodného ducha a byť kreatívnym je v oblasti E-commerce (elektronické obchodovanie) dôležité.  Slovo E-commerce vzniklo z dvoch výrazov a to "Electronic" a "Commerce". Je dobré, ak sa niečím odlišujeme a zaujmeme. Možnosti sú v podstate nekonečné. Máme k dispozícií množstvo marketingových stratégií a obrovský priestor na sociálnych sieťach.

 

 

 

Optimalizácia webových stránok a jej prínos 

Ako môžeme využiť tieto možnosti práve v oblasti E-commerce a čo je potrebné sledovať, ak chceme mať úspech? Jedným z nástrojov marketingu je optimalizácia webových stránok. Je to komplexná záležitosť a my by sme jej mali venovať aspoň časť energie, samozrejme popri ďalších marketingových stratégiách. Čo je SEO marketing a ako sa robí SEO? Množstvo otázok, tak poďme pekne po poriadku. 

 

SEO poradenstvo zadarmo?

SEO hľadá riešenia na konkrétne problémy, aby sme boli zaujímavými pre návštevníkov a dobre hodnotení z pohľadu vyhľadávačov. Takto vieme získať výhodnú pozíciu pri zadávaní kľúčového slova do vyhľadávača a my získame obrovský potenciál návštevníkov, ktorí ná môžu navštíviť.

 

Cena za tieto SEO služby môže byť rôzna a závisí od viacerých faktorov. Odvíja sa od aktuálneho stavu a krokov, ktoré je nutné vykonať. Kvalitné SEO poradenstvo vám dá veľa užitočných informácií a postupne sa naučíte niektoré veci riešiť sami, teda môžete ušetriť.  Musíme si však uvedomiť, že ide o proces, ktorý neustále beží a menia sa i všeobecné podmienky, preto si budeme musieť vyčleniť dostatok času na to, aby sme sledovali jednotlivé trendy a vedeli ich aplikovať i pre nás. Práve z tohto dôvodu sa ako najvýhodnejšia javí možnosť dlhodobej spolupráce s profesionálnou agentúrou v kombinácii s vlastnou prácou v rámci niektorých úkonov.

 

 

Čo by sme mali sledovať?

optimalizácia webových stránokSprávanie návštevníkov je dôležitým faktorom, ktorý by mal povinne sledovať každý dobrý obchodník. Práve tu získate cenné informácie pre zlepšenie vášho biznisu. Môžeme spomenúť návštevnosť, ale tu sa dostaneme len k nejakému číslu, ktoré nám v zásade nič podstatné nepovie. Tento údaj sa sledoval skôr v minulosti.

 

Nás by malo zaujímať to, čo návštevník vyhľadáva, čo ho zaujíma a kam kliká. Keď poznáme výrazy, ktoré ľudia zadávajú do vyhľadávačov, tak si pomocou nich vieme zadefinovať tie správne kľúčové slová. A tu sa dostávame k podstate. Správnymi kľúčovými slovami opäť zvyšujeme naše šance, že nás navštívi väčší počet ľudí.

 

Vybrať správne kľúčové slová nie je jednoduché, no vieme sa odraziť od určitej schémy - súhrn krokov a postupov. Vytvoríme si dobrý a pevný základ pre ďalšie kroky. Kľúčové slová dokážu urobiť zázraky a zvýšia naše šance. Nestačí však iba zvoliť správne slová, mali by sme myslieť na to, že Google hodnotí jednotlivé parametre ako celok. Teda musíme zapracovať na jej kvalite z technického i obsahového charakteru. Mali by sme byť intuitívni a predpokladať správanie návštevníkov. Po krokoch ich povedieme k tomu, čo očakávame od ich správania. Tieto úkony návštevníkov nazývame ako konverzie, môže ísť o to, aby si kúpili nejaký tovar, objednali službu, prípadne niekam klikli. Závisí to od typu stránky a nášho cieľa. 

 

Konverzie

Všetky údaje o návštevníkoch nám prinesú iný pohľad a my to môžeme použiť pri budovaní našej stratégie. Malo by nás zaujímať koľko majú rokov, ich pohlavie, kde bývajú, akú majú prácu, či majú deti a pod. Tiež je zaujímavé vedieť aký čas tu strávia. Zaujímať by nás mal každý detail, pretože práve ten môže byť kľúčový pre nás. Máme k dispozícii nástroje (Google AnalyticsGoogle Tag Manager), kde odsledujeme správanie návštevníkov. Na základe týchto informácií si vieme zostaviť podrobnú schému, ktorá bude vyhovovať našej cieľovej skupine zákazníkov. Samozrejmosťou je prehľadnosť, logika a obsah. Už sme spomínali konverzie, teda očakávanú určitú aktivitu od návštevníkov (napríklad nákup produktu), ktorú chceme dosiahnuť a k nej by sme mali smerovať svoje úsilie.

 

Musíme mať jasný náš osobný i podnikateľský zámer a cieľ, ktorý chceme dosiahnuť. Inak sa môže ľahko stať, že sa stratíme v množstve našich nápadov a informácií, ktoré sú okolo nás. Nemôžeme sa naučiť všetko a hneď. Musí to mať určitú postupnosť, na ktorej potom vieme stavať. Dôležité je, aby sme sa stále vzdelávali a hľadali vylepšenia. Nemali by sme nájsť dobré riešenie pre danú situáciu a s tým sa uspokojiť, ale pracovať a vymýšľať nové a nové nápady, ktoré zakomponujeme do nášho konceptu. Platí to pri bežnom obchodovaní a pri obchodovaní na internete dvojnásobne, pretože v tomto prostredí je všetko oveľa rýchlejšie. 

 
 

Formy E-commerce 

Obchodovanie na internete sa u nás rozbehlo len v posledných pár rokoch, nejde však o úplnú novinku. Prvé pokusy prebehli už v sedemdesiatych a osemdesiatych rokoch minulého storočia. Aké sú jeho výhody a prečo ho veľa ľudí uprednostňuje pred klasickými kamennými obchodmi? 

 

 

optimalizácia webových stránokIde o  veľmi jednoduchý spôsob nakupovania a tiež predávania cez internet. Stačí zopár klikov a tovar príde priamo domov kuriérskou spoločnosťou. Tým pádom môžeme povedať, že je to veľmi pohodlný spôsob, ktorý šetrí náš čas a peniaze. Mnohí odporcovia tohto spôsobu nakupovania sa ohradzujú tým, že musia platiť za dopravu. Pravdepodobne im nedochádza, že za dopravu platia i vtedy, keď idú nakupovať do kamenných predajní. Musia sa tam predsa nejako dopraviť. Pri dnešnom zhone vieme účinne zmanažovať náš drahocenný čas a venovať sa tak svojim záľubám, priateľom, či rodine. 

 

Obrovskou výhodou je, že môžete nakupovať v danej chvíli na akomkoľvek mieste na svete. Nie je problém objednať si šaty z Talianska a vzápätí nejakú elektroniku z Anglicka. Mnohé značky majú medzinárodný dosah a aj ich stránky sú v rôznych svetových jazykoch, takže tu odpadá i problém s jazykovou bariérou. Hlavne staršia generácia má problém dohovoriť sa a práve preto je to veľmi výhodný a ústretový krok smerom k nim. 

 

Obchodovanie na internete má mnoho podôb a využívajú ho nielen fyzické osoby, ale i mnohé firmy. Mnoho skladov má zriadenú internetovú stránku a takto prehľadne ponúka svojim odberateľom tovar, ktorý môžu nakúpiť. V poslednom období sa však objavilo mnoho portálov, kde freelanceri ponúkajú svoje služby. Platí to i pre oblasť SEO. Človek na voľnej nohe ponúkne služby za určitý poplatok a čaká na odozvu na internete. Ide o akési modenré inzerovanie práce. Podobne to funguje i tak, že firma ponúka prácu a hľadá svojich potencionálnych zamestnancov. V súčasnosti si mnoho ľudí našlo prácu práve takýmto spôsobom. 

 

Ak hovoríme o inzerovaní, tak by sme určite mali spomenúť i formu internetového obchodovania, ktorá sa nápadne podobá na akýsi bazár. Je zriadená stránka, na ktorej môžete uverejniť svoj inzerát a takto predať, či kúpiť rôzne veci. Obchoduje sa i so zvieratami, ale i službami. 

 

 

Kreativita a úspech v našom E-shope

Mali by sme zaujať a byť aktívni. Ako spraviť to, aby sme sa zaktivizovali? Nápadom sa medze nekladú. Veľmi obľúbenou formou sú napríklad recenzie. Užívateľ dostane priamu informáciu o produkte, o ktorý sa zaujíma a pritom môže sám prispieť vlastným názorom. Môže to byť doplnené nejakou grafikou, kde sa zohľadní celkové hodnotenie produktu. Obľúbené sú i diskusie. Tu si návštevníci môžu vymieňať skúsenosti. Mali by sme však hľadať nápadité riešenia, nemusíme skĺznuť ku klasike. Doplňme obsah inštruktážnymi videami, obrázkami a podobne. Zvýši to celkový kredit v hodnotení, ale tiež takýmto jednoduchým spôsobom môžeme získať kvalitné spätné odkazy.

 

Ľudia neradi čítajú dlhé texty, uprednostnia obrázky a videá. Stačí si všimnúť sledovanosť videí na sieťach, dostanete sa takto k ďalšiemu zdroju potencionálnych návštevníkov. Nemali by sme však podceniť ani popis samotného výrobku. Informácie by mali byť vytriedené do logikých celkov. Nemali by sme návštevníka zasypať masou textu. Súčasťou by mali byť i technické parametre, prípadne návod na použitie, zloženie a podobne. Čo sa týka technických parametrov obrázkov a videí, tak tu nič nepodceňujme. Oplatí sa zainvestovať do kvality. Musíme myslieť na to, že práve to si návštevníci všímajú ako prvé a podporíme tým dobrý dojem. Ak si na to netrúfate sami, tak oslovte profesionálov. 

 

Veľmi často využívanou technikou sú i rôzne súťaže, ktoré sú podporované sociálnymi sieťami. Je to cielená reklama na určitú skupinu ľudí. Výhodné je osloviť tzv. influencerov, sú to ľudia, ktorí majú vysokú sledovanosť na sociálnych sieťach a ovplyvňujú verejné povedomie. 

 

 

Čo prinesie budúcnosť a akú sú trendy?

V súčasnosti stojí E-commerce na prehliadačoch. Človek si otvorí svoj prehliadač v PC, prípadne v mobilnom zariadení a následne vyhľadáva na základe kľúčových slov daný produkt, či službu. Môžeme teda zhodnotiť, že v súčasnosti sa bez prehliadačov nezaobídeme. Faktom však je, že veľký rozvoj prebieha v oblasti mobilných zariadení a čoraz viac ľudí využíva služby internetového obchodovania práve cez tieto zariadenia.

 

Vyvíjajú sa stále nové aplikácie, ktoré umožňujú jednoduchší prístup k daným službám a produktom. Ako dobrý príklad slúžia banky, ktoré ponúkajú svoje aplikácie do mobilov a tým uľahčujú prístup ku svojim produktom. Automatické nákupné aplikácie nie sú ďalekou budúcnosťou a postupne vytláčajú z oblasti záujmu i také stálice ako sú jednotlivé prehliadače. 

 

optimalizácia webových stránokMobilné zariadenia nastolili raketový nástup a v súčasnosti vytláčajú z našej pozornosti klasické PC verzie. Podľa prieskumov nárast konverzií z mobilných zariadení neustále rastie a preto by mali zbystriť pozornosť všetci predajcovia a orientovať svoje služby práve týmto smerom. 

 

Nové technológie ponúkajú priestor pre množstvo nových nápadov. Viete si predstaviť, že sedíte v kaviarni a zapáči sa vám stolička, na ktorej sedíte. Jednoducho si ju odfotíte a následne cez aplikáciu objednáte na internete. Aké jednoduché a rýchle. Momentálne na tomto spôsobe obchodovania pracuje už niekoľko významných spoločností. 

 

Ak budeme môcť vyhľadať predmety pomocou obrázkov, prečo by nebolo reálne, aby sme ich našli prostredníctvom nášho hlasu. V ponuke sú už zariadenia, ktoré umožňujú takýto efektívny nákup.

 

Veľmi výrazným hráčom v tejto sfére je určite i virtuálna realita. V súčasnosti je skôr doménou hier a hracích konzol, no postupne nachádza využitie aj v iných sférach. Mnoho ľudí má problém s tým, že si vec nevie predstaviť u seba doma, prípadne na sebe. Práve virtuálna realita môže tento problém odstrániť. Jednoducho použijete aplikáciu pre vizualizáciu produktov a je po starosti. 

 

Vyššie sme si písali niečo o tom, aké dôležité je poznať svojich potencionálnych zákazníkov, teda svoju cieľovku. Už teraz umelá inteligencia dokáže rozlíšiť mnoho vecí a využíva sa i pri hodnotení stránok. Prečo by nemohla robiť i cielený marketing. Teda osloviť presne definovanú skupinu ľudí s presne daným produktom. 

 

 

Kvalita vs. informovanosť

Kvalita poskytovaných služieb a produktov zvyšuje náš kredit u zákazníkov, no my musíme zabezpečiť, aby sa o nás dozvedeli. Pokiaľ nás nenájdu, tak nám kvalita produktu bude úplne zbytočná. Mali by sme využiť všetky možné i nemožné informačné kanály. Klasikou zostáva e-mail, no rozhodne ho nepodceňujme. E-mailom vieme osloviť konkrétnych ľudí za konkrétnym účelom. Šírenie informácií na sociálnych sieťach by malo mať tiež svoju logiku.

 

O kvalite šíreného príspevku sa nemusíme ani baviť, to by malo byť samozrejmosťou. Kvalitný príspevok by mal ťažiť z informácií, ktoré sme získali analýzou. Čiže si vymedzíme cieľovú skupinu na základe zistených kritérií a tomu prispôsobíme náš príspevok. Mali by sme osloviť ľudí, ktorých náš príspevok nielen zaujme, ale budú i našimi potencionálnymi zákazníkmi.


Odoslané do blog kategórie

bottom2
top2
2018.07.02.

Linkbuilding: Ako získať kvalitné spätné odkazy pre web?

Linkbuilding

Súčasné trendy optimalizácie pre vyhľadávače (SEO) sa výrazne posunuli a my môžeme využívať naozaj najrôznejšie techniky na to, aby sme našu webovú stránku dostali na výslnie. Uprednostňujú sa predovšetkým také metódy, ktoré pracujú so stránkou dlhodobo, teda majú dlhodobý vplyv na jej dobré umiestnenie a pozdvihnú jej kvalitu. Radi by sme sa pozreli na techniku, ktorá sa využíva už niekoľko rokov a stále má čo povedať, aj keď prešla mnohými zmenami a výraznou transformáciou. Ide o vytváranie spätných odkazov. Stretneme sa však i s výrazmi ako tvorba odkazov a linkbuilding. 

 

 

Linkbuilding, o čo ide?

 

Najskôr by sme si v skratke mohli povedať, o čo ide, keď sa povie linkbuilding. Patrí medzi off-page SEO, teda vykonávame zmeny, ktoré sa netýkajú priamo web stránok, ale pracujeme mimo stránky, čo vyplýva už z názvu off. Tiež sa používa výraz out-side techniky. 

 

LinkbuildingLinkbuilding si môžeme predstaviť ako vytváranie súvislej reťaze, ktorá spája vzájomnými odkazmi jednotlivé stránky. Už len keď si vezmeme, z čoho sa skladá samotné slovo, tak prídeme na podstatu tohto pojmu. Aj tu samozrejme platia jasné pravidlá, ktoré podporia kvalitu webu a tiež jeho všeobecné hodnotenie. Niektoré metódy by sme však nemali využívať, pretože náš web znehodnotia. Hovoríme o nahromaďovaní si veľkého množstva odkazov a to bez ohľadu na to, kam vedú, či na akú stránku odkazujú. Čím väčší počet odkazov sme vytvorili , tým sme viac ovplyvňovali pozíciu daného webu.

 

Tieto techniky sa využívali v minulých rokoch, no v súčasnosti nemajú vplyv na lepšie umiestnenie stránky, skôr naopak, môže dôjsť k penalizácii od Googlu a tým sa stránka dostane na veľmi nízke pozície. Bolo v podstate jedno, či majú dané prepojené stránky nejakú súvislosť, čo sa týka obsahu, jednoducho sa išlo po kvantite. Tu sa však zastavme a pozrime sa na to, ako to funguje teraz.

 

To čo platilo ešte pred pár rokmi, dnes určite neplatí. Bola to taktika, ktorá sa ľahko prekukla a s postupným vývojom algoritmov, ktoré prechádzajú obsah jednotlivých stránok, sa odhalil tento zámer. Následne to malo vplyv na hodnotenie webu a jeho pokles na nižšie pozície.

 

LinkbuildingV žiadnom prípade by sme však nemali na vytváranie odkazov - linkbuilding - zanevrieť. Práve naopak. Musíme len zmeniť kvantitu na kvalitu. Čo to znamená v praxi? Namiesto vytvárania veľkého množstvo odkazov a obrovskej siete si vyberieme iba také odkazy, ktoré budú kvalitné a mať dobré hodnotenie. Práve tento údaj hrá veľmi dôležitú úlohu v hodnotení našej stránky. Ak máme spojenie so stabilnými a dôveryhodnými stránkami, tak sa toto hodnotenie prenesie i na náš web.

 

Teda ide o veľmi výhodnú metódu. Ako zistiť spätné odkazy, ktoré sú kvalitné a umiestňovať ich na našej stránke? Môžu byť spätné odkazy zadarmo? Množstvo otázok, ktoré sa nám pri téme "linkbuilding" vynárajú, mali by sme si ich objasniť. Vysvetlíme si to na tom, ako funguje a aký vplyv má kvalitný obsah stránky a ako používať odkazy prirodzene, aby boli súčasťou textu. 

 

 

Zase len ten obsah?!

LinkbuildingOdkazy na iné stránky voláme hyperodkazy. Ak naše odkazy smerujú na kvalitné stránky, ktoré sú obsahovo bohaté a majú tematickú súvislosť s našou stránkou, tak to má priamy vplyv pri hodnotení nášho webu, je to kvalitný linkbuilding. To sme si tu už zopár krát napísali. Ide o dôležitý fakt, na ktorom môžeme stavať. Stránka sa následne pri zadaní kľúčového slova umiestni na vyšších pozíciách vo vyhľadávačoch. Google využíva roboty, ktoré prechádzajú jednotlivé stránky a hodnotia ich na základe viacerých kritérií. Jedným z dôležitých kritérií je i relevancia. 

 

Relevancia zohráva dôležitú úlohu. Návštevník očakáva, že ak do vyhľadávača zadá slovo,tak sa mu zobrazia relevantné odkazy. Spokojnosť návštevníkov je prvoradá. Teda, ak budeme mať silný a pútavý obsah, prilákame nielen návštevníkov, ale aj z pohľadu Googlu bude náš web silný. Prvé, čo návštevníci uvidia, je titulok (title) a popis (meta desciption). Ide o prvý text, ktorý stručne popisuje, čo môžu na stránke nájsť. Ak ich neoslovíme tu, tak na stránku nekliknú, teda bude zbytočné i to, ak náš obsah bude hodnotný. Všetky tieto faktory majú vplyv na to, akú návštevnosť naša stránka bude mať. Teda ide o vyváženú a systematickú prácu. Obsah, titulok i meta popis by mali obsahovať kľúčové slová. Teda slová, ktoré ľudia zadávajú do vyhľadávačov. 

 

LinkbuildingKľúčové slová sa musia analyzovať a následne sa vyberú tie najvhodnejšie. Mali by mať tiež obsahovú súvislosť, no zároveň musia byť dostatočne vyhľadávané návštevníkmi internetu. Nie vždy je však dobré, ak používame slová, ktoré majú veľký počet vyhľadávaní. Stretneme sa tu s veľkou konkurenciou, ktorá má v podstate rovnaký cieľ a naše šance sa úmerne znižujú. Teda analýza kľúčových slov je veľmi dôležitou súčasťou budovania kvalitného webu a má priamy vplyv na jeho návštevnosť. 

 

Obsah sa musí vytvárať sústavne a premyslene. Nemá to byť nejaký zhluk informácií, ktoré budú obsahovať iba povrchné informácie. Čím viac do hĺbky sa dostanete pri danej téme, tým bude mať text väčšiu hodnotu. Musí mať jasnú štruktúru. Veľmi ľahko sa to dosiahne prostredníctvom nadpisov, ktoré by ste určite mali využívať. Teda text rozčleníme do viacerých malých úsekov, ktoré budú označené nadpisom a podnadpismi. Každý text by mal byť doplnený aj obrazom.

 

Môžeme použiť fotografie, ale i videá. Investovať by sme mali do kvalitných fotiek, ktoré nás budú reprezentovať. Tu sa naozaj neoplatí šetriť, pretože prvé, čo si návštevník prezrie, keď príde na našu stránku, budú fotografie. Fotky reprezentujú našu stránku a dávajú jej charakter. Veľmi dôležité je to hlavne pri e-shopoch, kde by sme mali svoj produkt odprezentovať a tým ho aj predať. Určite nestačí, ak uverejníme jednu fotografiu. Obľúbené sú i rôzne tipy a recenzie, ktoré môžeme doplniť ku každému produktu. Každý jeden výrobok by mal mať svoju dôležitosť. 

 

Môžeme spomenúť ďalšie výborné tipy, ktoré sa využívajú pri predaji produktov a týkajú sa samotných výrobkov. Výbornou alternatívou je odporučenie pri danom produkte na iný váš produkt a to veľmi jednoduchou formou.

 

S čím je vhodné skombinovať nohavice, ktoré si práve prezeráte? No predsa s týmto tričkom, topánkami ...Veľmi elegantne privediete návštevníka k inému typu tovaru. Takto efektívne vytvoríme odkazy v rámci nášho webu, teda ide o interné prelinkovanie, ktoré má navyše odporúčací charakter. Interné prelinkovanie by nemalo na webe chýbať, má tiež kladný vplyv pri hodnotení webu a zvyšuje kvalitu daného obsahu. 

 

 


Kvantita na úkor kvality?

LinkbuildingČo sa týka množstva odkazov, ktoré získavame linkbuildingom, tak by sme mohli skonštatovať, že to nie je až taký dôležitý údaj. Väčší počet odkazov môže pomôcť webu v jeho hodnotení, ale iba v tom prípade, že sú odkazy kvalitné. Teda zdôrazňujeme: “kvalita, kvalita, kvalita…”. V súčasnosti je mnoho zástancov, ale i odporcov linkbuildingu. Mnohí, ktorí sa zaoberajú optimalizáciou webových stránok sú presvedčení o tom, že nemá žiadny vplyv na pozície vo vyhľadávači. Opak je však pravdou. Vytváranie kvalitných a hodnotných odkazov má význam a poskytuje nové možnosti pre návštevníkov.

 

Takto jednoducho sa dostanú k ďalším informáciám danej témy bez toho, aby museli listovať v prehliadači. Jednoducho idú po vytvorenej osi informácií a nebudú zahltení zbytočnými stránkami, ktoré nemajú žiadnu výpovednú hodnotu a reklamami. 

 

Ako získať kvalitné spätné odkazy a nevytvárať linkbuilding na základe kvantity? Môžete nadviazať spoluprácu so stránkami, ktoré sú podobné obsahovo a vymeniť si odkazy navzájom. Čiže si robíte PR navzájom. Toto je veľmi obľúbená metóda.

 

 

Písanie PR článkov

 

Veľmi prirodzeným spôsobom je písanie článkov, ktoré môžete umiestňovať na rôzne weby. Podmienkou tu je, aby išlo o článok s kvalitným obsahom, ktorý zaujme. Odkazy v článku by mali byť prirodzené a čitateľa informovať o ďalších zaujímavých veciach k danej téme. Teda tu platia rovnaké pravidlá, ako sme si opisovali vyššie v článku. Na web by ste mali prinášať neustále nový obsah a aktuality. Pre uverejňovanie článkov by ste si mali vyberať weby, ktoré sú silné a majú svoju základňu návštevníkov.

 

V článkoch sú dôležité odkazy, ktorými privediete návštevníka k ďalším informáciám, no nemali by byť umelo vytvorené, ale mali by mať prirodzený charakter a byť súčasťou témy. Je dobré, ak je v článku umiestnený aj  interný odkaz na váš web, na čo väčšina majiteľov, či správcov webov zabúda, pritom je to veľmi dôležité. Použitie kľúčových slov hrá tiež svoju podstatnú úlohu, ale nie je to nutné preháňať. Ak by bol článok nabúchaný kľúčovými slovami, tak by to pôsobilo neprirodzene a tiež by sa strácala hodnota samotného obsahu. Teda význam takéhoto článku by bol nulový, prípadne by mohlo dôjsť i k tomu, že sa stránka ohodnotí negatívne a stiahne nás na nižšie pozície. Článok by mal rozoberať tému do hĺbky, zamerať sa na detaily a aktuality. Jednoducho by mal mať prínos do danej tematiky. Nikoho nezaujíma, ak sa neustále píše to isté dookola. Chceme sa dozvedať nové a nové informácie. 

 

Aké sú ďalšie možnosti?

Na získanie odkazov sa často využívajú i komentáre pod článkami. Odkazy k príbuznej téme vyzerajú prirodzene a majú dobrú odozvu u ľudí. Teda majú odporúčací charakter, ktorý návštevníkovi ponúka možnosť, no nevnucuje sa mu. 

 

LinkbuildingČo sa týka komentárov, tak by sme mohli využiť i silu rôznych diskusných príspevkov. Na takéto stránky chodí veľké množstvo ľudí a veľkou výhodou je, že ich vieme presne zadefinovať, pretože sa sami zaraďujú do skupín, podľa toho, aká téma sa rieši na danom fóre. Nie je vhodné, ak by sme stránku spamovali takými príspevkami, ktoré obsahujú len odkazy na náš web. Mali by sme i poradiť a pridať názor, ktorý je hodnotný a prispieva do diskusie kvalitným obsahom a vecnosťou. 

 

Môžeme teda ako zaujímavú alternatívu využiť i fóra. Ľudia hľadajú na internete odpovede na najrôznejšie problémy. Je veľká pravdepodobnosť, že nájdete tému, ktorá sa dotýka vášho webu a môžete sa zapojiť do diskusie. Dôležité je, aby ste si prečítali ostatné príspevky a následne sa tematicky i logicky zapojili. Opäť platí, že prirodzenosť je nadovšetko

 

Veľkým zdrojom pre tvorbu odkazov sú i sociálne siete. Viete si vytvoriť peknú základňu návštevníkov, ktorí môžu ďalej odkazovať na váš web. V ideálnom prípade si získajte ľudí, ktorí majú veľa sledovateľov a ovplyvňujú verejnú mienku. Takto sa viete dostať k celkom slušnej základni potencionálnych návštevníkov. Veľmi dobre funguje i šírenie videí, ktoré ľudia jednoducho milujú. Ak vytvoríte jednoduché krátke video s prínosným obsahom, tak nebudete musieť vynaložiť takmer žiadne úsilie na jeho rozšírenie. Pôjde to doslova samé. Tu sa opäť vraciame k tomu, že obsah hrá veľmi dôležitú úlohu a to nielen v písomnej forme, ale i vo videách. Ak máte zaujímavý obsah, záujem o váš web sa dostaví a ľudia začnú odkazovať na váš obsah. Túto techniku nazývame linkbaiting. Teda ide o akési lákanie návštevníkov na kvalitný obsah a informácie, na ktoré môžu odkázať. Nie je to jednoduchá metóda a vyžaduje si určitú zručnosť, ale určite má význam. 

 

 

Žijú katalógy?

Nežijú. Registrácia v katalógoch, kde návštevník mohol nájsť váš web sa v súčasnosti už využíva oveľa menej (zoznam.sk, atlas.sk, azet.sk). Web sa zaregistroval do desiatok či stoviek katalógov a očakával sa príliv návštevníkov. Tieto metódy však Google penalizuje, takže namiesto očakávaného zvýšenia návštevnosti, vám klesne hodnotenie webu.


Odoslané do blog kategórie

bottom2
« Staršie príspevky
© 2008-2016 Všetky práva vyhradené.