2017.02.17.

Čo robiť, ak na webe máte takmer identické produkty? Čítajte tipy pre prevádzkovateľov e-shopov

Indentické produkty v e-shopeMajitelia e-shopov dobre vedia, že v prípade niektorých produktoch môže nastať situácia kedy sú niektoré produkty takmer identické a líšia sa iba v detailoch: napr. vo veľkosti, farbe, atď. Otázka, ktorá sa v takýchto prípadoch vynára: vyriešime problém s duplicitou (o ktorej vieme, že Google trestá) tak, že si určíme preferovanú produktovú stránku a následne ostatné podobné stránky presmerujeme kanonickou url na preferovanú stránku? Pri použití kanonických url adresách sa stránky zlúčia a Google bude indexovať iba nami preferovanú verziu stránky, následne sa ostatné stránky nezobrazia v Google vyhľadávaní.   

 

Existuje iná cesta? Samozrejme existuje, len je zložitejšia a časovo náročnejšia. V takomto prípade treba každú produktovú stránku prerobiť na originálnu a jedinečnú, aby internetový vyhľadávač Google každú takúto stránku hodnotil ako originál. Menšie e-shopy môžu mať kapacitu na prepracovanie každej stránky, ale pre väčších internetových obchodov kvôli obrovskej databáze by to bola príliš obrovská práca, preto sa do nej radšej ani nepúšťajú. Situáciu iba komplikuje, ak dáme Google zaindexovať dve podobné stránky bez toho, aby sme preferovali našu hlavnú produktovú stránku. V tomto prípade necháme rozhodnutie na vyhľadávač Google, aby si vybral pre neho najrelevantnejšiu stránku, a podobné stránky môže z výsledkoch vyhľadávania odstrániť.

 

Môžeme povedať, že v niektorých prípadoch je menej naozaj viac, t. j. uspokojme sa radšej s tým, že indexovaných stránok máme menej, a používajme kanonické url adresy tak, ako to spoločnosť Google odporúčala už v roku 2009.



Csatlakozz a beszélgetéshez!

 Gyimesi András+ © 2008-2016 Professional SEO s.r.o. Všetky práva vyhradené.